Megjelent: 10 éve

Új eszköz a toborzásban: online piactér

Minden ötödik cég igénybe vesz tanácsadót a toborzáshoz

A megkérdezett cégek többféle iparágból kerültek ki, elsősorban a 250-5000 alkalmazotti létszámmal, ahol - mint a kutatásból kiderült - többnyire megtalálható a kifejezetten toborzás-kiválasztásra szakosodó HR-es szakember is.

A válaszadók közel 20 százaléka bíz meg külsős tanácsadó céget a toborzási feladatok elvégzésére. A leggyakrabban használt toborzási csatorna az internetes hirdetések mellett az ismeretségek, ajánlások útján történő toborzás - a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az ajánlási rendszerre, melynek folyamán a jelöltet ajánló munkatárs valamilyen anyagi vagy nem anyagi elismerésben részesül. A keresések túlnyomó többsége (68 százaléka) 2 hónapon belül lezárul, de a nyitott pozícióknak csak elenyésző százalékát (9 százalék) sikerül egy hónapon belül betölteni.

Ajánlások és ár szerint választanak tanácsadó céget

A Puzzle felmérése szerint kevés cég követi az anyavállalat előírásait vagy a vezető által előírtakat a külsős cég kiválasztásánál, a legfontosabb szempont a referencia (ajánlások) és az ár. A válaszadók számára tehát a minőségi munka, a megfelelő jelöltek és az ár egyaránt meghatározó. A megkérdezett cégek többsége "többnyire elégedett" beszállító partnereivel, viszont teljes elégedettségről csak a megkérdezettek 9 százaléka számolt be. A válaszokból az is kiderült, hogy a többnyire elégedett cégek is nyitottak új tanácsadó cég kipróbálására, amennyiben a fent említett paraméterekben jobb feltételek biztosítását látják.

A gyorsabb munka a siker kulcsa

A felmérés a javítandó területekre is rákérdezett. Ez alapján egyértelműen látható, hogy a válaszadók (akár dolgoznak jelenleg is tanácsadó céggel, akár nincs nyitott pozíciójuk), a gyorsaság tekintetében szeretnének javulást látni. A tanácsadóval dolgozó cégek 36 százaléka fejlesztendőnek ítélte meg a tanácsadók munkájának sebességét, s 28 százalékuk elégedetlen azok relevanciájával, minőségével is.

"A piacterek térnyerésével sokkal gyorsabban talál egymásra az eladó és vevő - így a megfelelő jelölttel rendelkező tanácsadó a megbízás kiírásakor már továbbíthatja is az önéletrajzot, a megbízónak nem szükséges megvárnia a hosszas kutatási, keresési folyamatot" - nyilatkozta Somogyi Katalin, a Puzzle International ügyvezetője. "Célunk, hogy egy olyan felületet biztosítsunk, amely elősegíti a gyorsabb és hatékonyabb együttműködést a tanácsadó cégek és megbízó cégek között. A Puzzle a teljes kiválasztási folyamatot a piactérre tereli, a megbízásra való jelentkezéstől az önéletrajzok továbbításán át az elhelyezésig minden fázist a piactéren lehet végigkísérni. A rendszer internet alapú, így napi 24 órás elérhetőséget biztosít, és számos olyan funkciót tartalmaz, mely a sok időt és figyelmet igénylő feladatot automatizál, ezáltal gyorsabbá és könnyebbé teszi a kiválasztást" - tette hozzá.

A piactéren való regisztráció teljesen ingyenes és kötelezettségmentes. A megbízók több minőségi jelölthöz juthatnak hozzá rövidebb idő alatt, a tanácsadók pedig új üzleti lehetőségeket kapnak. A piactér a kereslet-kínálat egyensúlyán alapszik, a díjazás mértékét ugyan a megbízó határozza meg, de a túl alacsonyra kiírt sikerdíj rosszabb minőséget és lassabb munkát eredményezhet.

A minőségi munka a hosszú távú fennmaradás alapja

A kérdőíves felmérés eredményének egyik tanulsága, hogy a gyorsaság és a jelöltek minősége fontosabb az árnál. A minőségi munka alatt a megbízó cégek azonban az átküldött jelöltek önéletrajzát értik, és nem a kommunikációt. A kapcsolattartás minőségében való javulás fontosságát csupán 16 százalék hangsúlyozta, míg a válaszadók közel egyharmada tartja a javulást fontosnak az önéletrajzok esetében.

A piactéren minden tanácsadó egyedi statisztikái (átküldött, interjúra hívott és felvett jelöltszám) és az ügyfelek által adott minősítések segítik, hogy a megfelelő tanácsadó mellett döntsön a megbízó. A jó tanácsadókról értesül a piac, így a jó értékeléssel rendelkezők sokkal könnyebben juthatnak hozzá megbízásokhoz. "A minősítési rendszer segíti a piac tisztulását és könnyebb eligazodást ígér a több száz tanácsadó céget felvonultató sikerdíjas piacon" - véli a cég ügyvezetője.

A nemzetközi piacok meghódítása a következő lépés

"A magyarországi indulást követően tervünk a környező országok piacainak bevonása a piactérre" - osztotta meg terveit a cég hazai ügyvezetője. Mint mondta, a megbízói oldalon a multinacionális cégek munkáját nagy mértékben segítené egy nemzetközi platform, a tanácsadók pedig nemzetközi pozíciókra dolgozhatnának, mely új lehetőségeket nyitna meg előttük és a jelöltek előtt is.
  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter