Megjelent: 4 éve

Vezetés és együttműködés - újra keretezve

A vállalatok nagyrésze már benne van a működési folyamatok és struktúrák újragondolásában. Ehhez hozzátartozik az is, hogy a vezetőknek és munkatársaknak új szerepeket, feladatokat és attitűdöket kell kialakítaniuk. Mintegy leképezve a változásokat. De hogyan valósíthatóak meg szükséges lépések a szervezet, az együttműködés és a menedzsment területén? Milyen vezetői készségek értékelődtek fel és váltak nélkülözhetetlenné az új helyzetben?

Erre a kérdésre az érintett döntéshozók bevonásával kereste a választ a WIFI Hungária Oktató és Továbbképző Intézet.  Százötven közép-, és felsővezetőt kérdeztek meg, melyek voltak legfőbb kihívásaik az elmúlt évben és mit tanultak belőle. Melyek a legfontosabb vezetői kulcsképességek a jelen helyzetben? A felmérésről Földváry Beáta ügyvezető igazgató számolt be.

Készítettünk egy tanulmányt, mert fontosnak tartjuk, hogy a hirtelen fejtetőre állt világban az új körülmények és igények kezeléséhez szükséges legfontosabb kompetenciákat felmérjük. Az eredmények alapján a helyzetre reagáló megoldásokat kínáljunk partnereinknek. A felmérésben 150 közép- és felsővezető vett részt, akiknek nagy része (71%) több mint 5 éves vezetői tapasztalattal rendelkezik.

Megkérdeztük a vezetőket, melyek voltak számukra a COVID előtti legfontosabb kompetenciák és melyek azok jelenleg.

A COVID előtt a vezetők a stratégiai szemléletet tartották kiemelten fontosnak. Ezt követte a munkaszervezés és az eredményorientáltság.

Ezzel szemben a vezetők a jelenlegi helyzetben a rugalmas problémamegoldás képességét tartják a legfontosabbnak. Csak kevéssel lemaradva a változáskezelést és harmadik helyen az együttműködés fejlesztését.  

A vezetői tréningjeinken már évek óta terítéken van a kérdés: Hogyan készüljünk fel a sokszor kiszámíthatatlan jövőre? Válaszunk eddig is az volt, hogy ehhez az egyik legfontosabb feltétel a rugalmasság.  Szó sincs arról, hogy annak idején a jövőbe láttunk volna. Azonban az tény, hogy már évek óta fejlesztjük a vezetők azon kompetenciáját, -  a rugalmas problémamegoldást - ami a jelenlegihez hasonló előre nem látható válsághelyzetekben a legfontosabb.  

A válaszok alapján a második legfontosabb képesség jelen helyzetben a változáskezelés lett, hiszen a helyzet komplexitása megnehezíti a vezetők mindennapjait, még több éves tapasztalattal a hátuk mögött is. Azt is el kell mondani, hogy a pandémia folyamatát a vezetők nem tudták befolyásolni, azonban arra megkerülhetetlenül reagálniuk kellett. A határozott, felkészült vezetőknek talán ezt volt legnehezebb megélnie: az alaphelyzetet, amit a pandémia okozott hirtelen és kiszámíthatatlanul, nem tudták alakítani, viszont reagálni kellett rá: gyorsan és gyakorlatiasan.

A döntéshozók elsősorban gyors, működőképes megoldásokat keresnek, amiket napról-napra be lehet vezetni hirtelen változás esetén. Erre azért van szükségük, hogy nagyobb mozgékonysággal tudjanak cselekedni az illékony, bizonytalan és összetett környezetben is.

Erre a tendenciára reagál a WIFI  8 vezetői lépés a jövő alakításához modellje. Egy program, amely nemcsak tartalmában, de formájában is izgalmasan friss módszereket, új szemléletet ad, inspirál.

prbah

Tréningünk biztosítja azt, hogy a vezetők - legyen szó bármilyen szintről is – mindig előbbre járjanak a helyzet megértésében és kezelésében, mint a munkatársaik, de ami a legfontosabb a megélésében. „Bele kell állniuk a helyzetbe”, amihez hozzátartozik, hogy kellemetlen döntéseket merjenek nyíltan kommunikálni. Az új munkaformákban kialakuló szakmai kapcsolatokat megfelelő minőségűvé tenniük. Segíteni a csapatérzés megmaradását, erősödését azokon a területeken is, ahol a home office nagyobb mértékben marad előtérben. A vezetőknek akkor is határozottnak kell maradni, amikor minden körülmény bizonytalan, meg kell találniuk egy újfajta magabiztosságot, amikor az eredményelérés mellet a folyamatban fellépő problémák megoldásában biztosak.

A vezetők legtöbb kétsége a kollégák munkájára való rálátás, a személyes kapcsolattartás, a hatékony és eredményes megbeszélések teljesülése kapcsán merült fel, ehhez is támogatást ad a tréning.

Azonban ami a legfontosabb, a program rugalmasan alkalmazkodik a résztvevők személyes kihívásaihoz és ezekre az élethelyzetekre ad eszközöket, ami sokkal hatékonyabb, mint bármilyen sokszor kielemzett esettanulmány.

Erre a programra várjuk az olyan vezetőket, döntéshozókat vagy projektmenedzsereket, akik tudatosan építik a szakmai karrierjüket és a fejlődést a mindennapok részének tekintik.

 

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Befektetés az egészségbe: amikor a mozgás és a mentális jóllét a munkáltatónak is megtérül

A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk

Nem tréning – kihívás: így válik a nyelvtanulás önjáróvá a nyári hónapokban is

Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk

Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek