A hirdetés követelményei

Mivel a toborzás fő célja a minél több potenciális jelölt felkutatása, körültekintően kell meghatároznunk, hogy hol és hogyan hirdetjük meg az állásajánlatot. Az alacsony képzettségűeket ugyanis inkább napilapokban, a felsőfokú végzettséggel rendelkezőket interneten érdemes megszólítani, míg a vezető beosztásúakra speciális szaklapokban vagy fejvadász cégeken keresztül lelhetünk.

Fontos, hogy a hirdetés pontos és - stílusában, valamint tartalmában - a szervezethez illő legyen, mivel a pályázónak látnia kell, hogy olyan komoly állásajánlatot tart a kezében, amely konkrétan meghatározva a lényeges elvárásokat képes megszűrni a jelentkezőket. Ebből kifolyólag a munkaköri leíráson túl a céget érintő minden információ közzétételére is törekedni kell, úgy a munkavégzés helyére, a tevékenységi körre, mint a megszerezhető jövedelemre, egyéb juttatásokra, karrierlehetőségre.

Természetesen a megfelelő formátum sem mindegy: a hirdetés képi világát nem árt a céglogón kívül valami egyéb grafikai mutatvánnyal is feldobni, ha belefér a keretbe, akár egy profi reklámcéget is megbízhatunk vele. Ugyanilyen fontos egy jó szlogen, figyelemfelkeltő mondat alkalmazása, amitől valósággal kiviláglik a hirdetés a karakterrengetegből.