kapubanner for mobile

chatbot

A chatbot – régiesebb nevén chatterbot - olyan szoftveralkalmazás, ami emberi erőforrás bevonása nélkül képes például ügyfelekkel történő kommunikációra. A chatbot-rendszereket úgy tervezték, hogy meggyőzően szimulálják azt, ahogyan egy ember viselkedne beszélgetőpartnerként. Jellemzően folyamatos fejlesztést igényelnek, hiszen a szó klasszikus értelmében nem tekinthetők mesterséges intelligenciának, ugyanakkor a mai technikai szinten már képesek olyan feladatok megoldására emberi közreműködés nélkül, mint például egy online rendelés felvétele. Az adott együttműködés feladatainak bonyolultságától függően az online ügyfélszolgálatról gondoskodhat LiveChat funkcióval kiegészített hibrid rendszer is, ahol az első szintű (L1) ügyintézést automatizálva chatbot adja meg az ügyfeleknek az alapvető információkat, ezzel tehermentesítve a folyamatba specifikus kérdések megválaszolásakor bekapcsolódó operátort.

Forrás: UCC - SSC Kislexikon