Scrum módszertan

A Scrum módszertan a szereplőket két csoportra osztja: disznókra és csirkékre. Ez egy disznóról és csirkéről szóló viccen alapul: A disznó és a csirke mennek az utcán. Egyszer csak a csirke megszólal: „Te, nyissunk egy éttermet!” Mire a disznó: „Jó ötlet, mi legyen a neve?” A csirke erre gondolkozik, majd azt feleli: „Nevezzük Sonkástojásnak!” A disznó erre: „Nem tetszik valahogy, mert én biztosan mindent beleadnék, te meg éppen csak hogy részt vennél benne.” A „disznók” azok akik kötelezettséget vállalnak a szoftver elkészítésére. A „csirkék” ugyan érdekeltek a projekt sikerében, de nem ők azok akik „a bőrüket viszik a vásárra”. A fejlesztés során a csirkék igényeit, vágyait és ötleteit is figyelembe veszik, de nem hagyják, hogy azok akadályozzák a projektet. Az újabb módszertani útmutatók nem alkalmazzák a csirke és disznó megnevezést. Azok a disznók, akik „a saját bőrüket viszik a vásárra”: Terméktulajdonos (Product Owner), Scrum Master, Fejlesztőcsapat (Scrum Developer Team). A csirkék nem részei a scrum folyamatnak, de figyelembe kell venni őket. Az utóbbi évek szakirodalma a csirke megnevezést nem használja, érintett félként (stakeholder) hivatkozik azokra a személyekre, akik közvetlenül nem vesznek részt a scrumban. Az agilis szoftverfejlesztés egyik fontos aspektusa, hogy bevonják a felhasználót a fejlesztési folyamatba, a tőlük érkező visszajelzéseket figyelembe veszik a futamok tervezésénél.