Szervezeti szorongás
A szervezeti szorongás, angolul organizational anxiety, ami egy vállalat vagy intézmény kollektív szorongása, amely a működésével, jövőjével, változásokkal vagy külső nyomással kapcsolatos bizonytalanságokból fakad.
Ez a szorongás az alkalmazottak és a vezetőség szintjén egyaránt megjelenhet, és befolyásolhatja a szervezet hatékonyságát, döntéshozatali folyamatait és munkahelyi légkörét. Adódhat gazdasági okokból, a technológiai fejlődés és ezek - például a digitalizáció, a mesterséges intelligencia - munkahelyi bevezetése miatti bizonytalanságból. Stresszt, szorongást okozhat a változások menedzselése, amely gyakran a szervezeti stratégia és struktúrák átalakítását vonja maga után.
Ennek következtében csökkenhet a munkavállalói elkötelezettség és motiváció, növekszik a stressz, az esetleges munkahelyi konfliktusok száma, le lassul és bizonytalanná válhat a döntéshozatal, valamint visszaeshet a teljesítmény és az innováció.