Mennyire tudnak az adótanácsadók és a könyvelők az őket érintő változásokhoz alkalmazkodni?

A Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete 2018 tavaszán felmérést végzett tagsága körében arról, hogy mennyire képes a szakma alkalmazkodni a területet érintő folyamatos jogszabályi, technológiai, üzleti és munkaerő-piaci változásokhoz. „A szakmabeliek többsége tisztában van a környezetében zajló változási folyamatokkal, és jórészt szükségét is érzi ezeknek. Jövőjük szempontjából a legveszélyesebbnek a szakemberek közös fellépésének hiányát értékelik, egyéni alkalmazkodási stratégiájukkal elégedettebbek” - foglalta össze Zara László, az Adótanácsadók Egyesületének elnöke a felmérés eredményeit. tovább..

A cégek fele szerint nem fontos a digitalizáció

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) fele szerint nem fontos a digitalizáció, 72 százaléka nem hajtott végre informatikai fejlesztést az elmúlt két évben. A cégek túlnyomó része az üzletmenet folytonosságára koncentrál, a digitalizációt szükséges rossznak tekinti, miközben az a versenyképességet jelenti. A kkv-k digitális fejlesztése már az 1-2 fős vállalkozások számára is komoly versenyelőnyt jelenthet - összegzi a T-Systems Magyarország reprezentatív kutatása. tovább..

A szupervízió a személyiségfejlesztés egyik leghatékonyabb eszköze

Folyamatosan stressznek vagyunk kitéve, állandóan rohanunk, és sokakra erősen hat a folyamatos megfelelési kényszer is. Közben elfeledkezünk arról, hogy céljaink eléréséhez, emberi kapcsolataink javításához megfelelő önismeretre és együttműködési készségeink fejlesztésére van szükség. Erre az egyik leghatékonyabb módszer a szupervízió, amely fejlesztési eszköz Magyarországon 21 éve van jelen. Az idei Szupervíziós Szakmai Konferencián a Test és Lélek témakörben gyűltek össze hazai és külföldi szakemberek, hogy tudásukat, tapasztalataikat megosszák egymással. tovább..

Nem is az Y, hanem az X formálja a munka világát?

A média és a HR szakma is az Y és Z generáció munkaerőpiacot átformáló szerepétől hangos. Ugyan utóbbiak nagy része még nem érkezett meg a munka világába, de már „kopogtatnak” az ajtón, és mindenki azt mérlegeli, hogy az új generációk elvárásai, igényei, digitális bennszülött létük, hogyan fogják átalakítani a munkaerőpiacot. Az X ehhez képest az „elfeledett” generáció, akik sok szempontból hátrányt szenvednek a munka világában, különösen Magyarországon, ugye 45 felett már „esélyed sincs semmire”. Pedig enélkül a generáció nélkül a mára kicsúcsosodó folyamatok el sem indulhattak volna, illetve azért nagyon sok cégnél még ők töltik be a vezető pozíciókat. tovább..

Az automatizálás jobb és motiválóbb munkahelyeket teremthet

Egy új tanulmány megállapítja, még a jövő munkahelyeire leginkább felkészült országoknak is át kell gondolniuk az oktatásuk és képzésük rendszerét, hogy megfelelően fel tudják készíteni polgáraikat a jövő állásaira. Az index, illetve az ABB és a The Economist Intelligence Unit jelentése szerint az intelligens automatizálás gazdaságba történő zökkenőmentes integrálására a felkészültséget tekintve a rangsor élén Dél-Korea, Németország és Szingapúr állnak - írják sajtóközleményükben. tovább..

Jelentős fejlődés várható a kkv-k digitalizációjában

Noha a 90-es években a magyarországi telekommunikációs fejlődés a kis- és középvállalkozásoktól (kkv) indult el, a digitális technológiák integrációja csak lassan haladt a szektorban, a folyamat azonban a következő években jelentősen felgyorsulhat - írja az MTI. tovább..

Így választ munkahelyet a Z-generáció

Egy országos felmérés arra kereste a választ, hogy milyen szempontok alapján választanak munkahelyet a Z-generáció tagjai. Már nem az a legfontosabb, hogy ismerős ajánlotta-e a céget, sokkal lényegesebb, hogy büszkék lehessenek a munkájukra. tovább..

Több száz munkavállaló léphet ki a Tescótól?

A Magyarországon üzemeltetett 206 Tescóból 24-ben csökkentik a kereskedelmi területen dolgozó vezetők számát, változás lesz a pékségeknél és megszűnnek egyes éjszakai működéséért felelős vezetői posztok is. Bubenkó Csaba, a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének (KDFSZ) elnöke szerint több százra tehető azoknak a munkavállalóknak a száma, akik várhatóan nem fogadják el a Tescóban zajló szervezeti átalakítások okán számukra felajánlott új munkakört, részben a munkabér változása miatt, részben pedig azért, mert az új pozíciójukban nem tudnak a szakmájukban dolgozni - írja az MTI. tovább..

Nagy ügyfélélmény potenciál rejlik a kkv-szektorban

A kiemelkedő ügyfélélmény nyújtása korántsem csak a nagyvállalati szektor privilégiuma, sőt éppen ez az a terület, ahol akár egy mikrovállalkozás is sikeresen fel tudja venni a versenyt a legnagyobbakkal. A Develor International Zrt. tapasztalatai alapján hazánkban is egyre nagyobb az érdeklődés a KKV-szektor részéről téma iránt - írják sajtóközleményükben. tovább..

Nem tudom, miért gondol bárki nyersanyagként a munkaerőre

Az utolsó ember-, és az első robotgeneráció korának fordulópontját éljük, de a társadalmak, a cégek és dolgozók túlélését azonban nem a radikális változással szembeni védekezés, hanem a versennyel való szembenézés jelenti - állítja Simó György, akit az Allas.hu kommunikációs vezetője, Szabó M. István kérdezett. tovább..

A „Spotify-módszer”: emberléptékűnek és egyedinek maradni gyors növekedés mellett

Tévedni emberi dolog. Sőt úgy tűnik, ez a siker záloga. A kereskedelmi zene-streamelő szolgáltatást biztosító Spotify egyedi munkakultúrájára az alázat, a kísérletező kedv, a hibákból való tanulás és az értékek ápolása jellemző. Munkamódszereiket sosem tartják befejezettnek, hiszen a fejlődésbe vetett hitük nem engedi meg nekik a rugalmatlanságot és kényelmet. De hogyan tudnak ennyire emberléptékűek maradni a gyors ütemű fejlődés ellenére is? tovább..

Mi szükséges a sikerhez a jövő társadalmaiban?

Hogyan tudunk felkészülni egy olyan jövőre, amit nem tudunk megjósolni? Milyen tudás tesz képessé arra, hogy sikeresek legyünk a XXI. században? Mit jelent a tanulás ebben az évszázadban - és mit érdemes tanulnunk? Hogyan házasíthatjuk össze sikerrel a tudást, a bölcsességet és a felelősséget? Ezekre a kérdésekre keresték a választ a TEDxBudapestMetropolitanUniversity "A tudás almája - A tudás helye és szerepe a XXI. századi életünkben" eseményének meghívott előadói. tovább..

További cikkek
Első a priorizálás!

Ha valaki hozzászokik, hogy munkája során tudatosan priorizál, az előbb-utóbb rutinra tesz szert, és ha nem is gondolkodás nélkül, de intuitívan,... Teljes cikk

Design gondolkodás és a service design

Az ötlet és a megvalósítás elé került a design-típusú üzleti gondolkodási modellben a problémafeltárás. Ezzel olyan kontextus alakult ki, ami... Teljes cikk

Módos Márton cége az InfoRádió új tulajdonosa

Módos Márton, az eddigi ügyvezető igazgató, főszerkesztő cége vásárolta meg a Spéder Zoltán közvetett tulajdonában álló CEMP-X Online Zrt.-től... Teljes cikk

Dagad az online kereskedelem, mégsem csökken a kereskedelmi munkaerőigény

A hazai e-kereskedelem növekedése folyamatos: a tavalyi évben a kiskereskedelmi forgalom több mint 5 százaléka online valósult meg. Nem csak az... Teljes cikk

Gerendai: A vezető ne kapaszkodjon a székébe

Gerendai Károly 25 éve elindította a Szigetet, amelyből nemzetközi jelentőségű fesztivál lett. Idén átadta a stafétát, mert úgy érzi, már... Teljes cikk