Nem tudom, miért gondol bárki nyersanyagként a munkaerőre

Az utolsó ember-, és az első robotgeneráció korának fordulópontját éljük, de a társadalmak, a cégek és dolgozók túlélését azonban nem a radikális változással szembeni védekezés, hanem a versennyel való szembenézés jelenti - állítja Simó György, akit az Allas.hu kommunikációs vezetője, Szabó M. István kérdezett. tovább..

A „Spotify-módszer”: emberléptékűnek és egyedinek maradni gyors növekedés mellett

Tévedni emberi dolog. Sőt úgy tűnik, ez a siker záloga. A kereskedelmi zene-streamelő szolgáltatást biztosító Spotify egyedi munkakultúrájára az alázat, a kísérletező kedv, a hibákból való tanulás és az értékek ápolása jellemző. Munkamódszereiket sosem tartják befejezettnek, hiszen a fejlődésbe vetett hitük nem engedi meg nekik a rugalmatlanságot és kényelmet. De hogyan tudnak ennyire emberléptékűek maradni a gyors ütemű fejlődés ellenére is? tovább..

Mi szükséges a sikerhez a jövő társadalmaiban?

Hogyan tudunk felkészülni egy olyan jövőre, amit nem tudunk megjósolni? Milyen tudás tesz képessé arra, hogy sikeresek legyünk a XXI. században? Mit jelent a tanulás ebben az évszázadban - és mit érdemes tanulnunk? Hogyan házasíthatjuk össze sikerrel a tudást, a bölcsességet és a felelősséget? Ezekre a kérdésekre keresték a választ a TEDxBudapestMetropolitanUniversity "A tudás almája - A tudás helye és szerepe a XXI. századi életünkben" eseményének meghívott előadói. tovább..

Design gondolkodás és a service design

Az ötlet és a megvalósítás elé került a design-típusú üzleti gondolkodási modellben a problémafeltárás. Ezzel olyan kontextus alakult ki, ami széles körben használható megoldásokat eredményez. Az idehaza még gyerekcipőben járó üzleti gondolkodási modellről, a design thinkingről, és ennek egyik megvalósítási módjáról, a szolgáltatásokat újra definiáló service design lehetőségeiről szólt az első hazai konferencia, melyet a Coachingcentrum és a Brandbook rendezett. tovább..

Dagad az online kereskedelem, mégsem csökken a kereskedelmi munkaerőigény

A hazai e-kereskedelem növekedése folyamatos: a tavalyi évben a kiskereskedelmi forgalom több mint 5 százaléka online valósult meg. Nem csak az internetfelhasználók tábora növekszik, hanem a vásárlási gyakoriság és az átlagos megrendelési érték is. tovább..

Gerendai: A vezető ne kapaszkodjon a székébe

Gerendai Károly 25 éve elindította a Szigetet, amelyből nemzetközi jelentőségű fesztivál lett. Idén átadta a stafétát, mert úgy érzi, már másnak kell a vállalkozás élén állni ahhoz, hogy a rendezvény tovább fejlődhessen. Projektjei között Michelin-csillagos étterem és a Lupa-tónál létrehozott beach is szerepel. A HR Pikniken többek között arról is beszél, milyen szerepe van a sikerben a személyes indíttatásnak, a víziónak, és miért fontos felismerni, hogy mikor kell váltani. tovább..

Már nem végzed teljes szívvel a munkát? A váltás előtt ezeket gondoljuk át!

Egy ideális világban a munkánk teljes mértékben kielégítene, motiválna minket, tele lenne értelemmel. De mi van, ha ez csak fantáziálás, és a valóság egészen más képet mutat? Mi van, ha elakadtunk a munkában vagy a karrierünkben, amit nem is olyan rég még szerettünk, és már nem tudjuk teljes szívvel űzni? tovább..

Vona: az NDK a példa a bérek rendezésére

Vona Gábor elkerülhetetlennek nevezte a bérek rendezését a Jobbik augusztus 20-i rendezvényén a Városligetben, ahol útnak indította a párt által kezdeményezett európai bérunióról szóló aláírásgyűjtést. Az ellenzéki pártelnök a bérunióra pozitív példaként említette az NDK-t - írja az MTI. tovább..

Miért jó, ha a dolgozó is dönthet?

A dolgozók közti együttműködés javítása, a munkavállalók felhatalmazása és az ehhez szükséges folyamatos fejlesztés került középpontba a METRO Kereskedelmi Kft.-nél, mely minden téren vevőközpontú szemlélet kialakítására törekszik. Ebben az árufeltöltőtől a pénztároson át, az áruházigazgatóig és a legfelsőbb cégvezetésig mindenkinek szerepe és feladata van. A szervezeti változások által okozott HR kihívásokról, a kialakított stratégiáról, értékvezérelt működésről beszélt a HR Portalnak Veszprémi Gábor, a kereskedelmi cég HR igazgatója. tovább..

További cikkek
A multitasking nem tesz jót az agynak

Az online összekapcsolódottság miatt minden nap rengeteg alkalmunk van arra, hogy emailekkel, chateléssel fecséreljük el az időnket, és ne haladjunk a... Teljes cikk

3 generáció és a pénz: így költ X, Y és Z

A különböző generációk érthető módon teljesen más elvárásokkal állnak az élethez, a munkához vagy épp a pénzhez, így ahhoz is, hogy mire és... Teljes cikk

Versenyelőny lehet „neurológiai másság”

Egy tech cég álma lehet egy olyan munkavállaló, akit a matematikai képességei az adatelemzés mesterévé tesznek, és a szoftverfejlesztésben is... Teljes cikk

A vállalatok nem állnak készen a jövő HR-kihívásaira

A vállalati és a HR vezetők 90%-a első számú prioritásnak tartja egy olyan új vállalati működési modell kialakítását, amely megfelel a... Teljes cikk

A többség karriert váltana

Tíz munkavállalóból hat nem csak munkakört, hanem területet is cserélne, karriert váltana, derült ki egy friss felmérésből. Teljes cikk