Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 11 hónapja

Felkutathatatlan jelöltek? - Egyre nagyobb problémák a toborzásban

Bizonyára Önnek is vannak olyan pozíciói, melyekre nem, vagy csak nagyon nehezen talál megfelelő jelöltet. Csalódott már fejvadászokban, akik bár ígérték, mégsem hozták azokat az eredményeket, amiket elvárt volna? Nincs egyedül a problémával. A toborzási szokások és a jelöltekért vívott harc nagyot változott az elmúlt években. Más nézőpontok kellenek már, mint régen.

Fordult a kocka

Míg néhány évvel ezelőtt a munkavállalók harcoltak egy-egy jó pozícióért, mára már sok esetben ez épp a visszájára fordult, és a legjobb jelölteket a munkáltatónak kell meggyőzni arról, hogy náluk akarjanak dolgozni. A legkeresettebb szakemberek pontosan tudják, mekkora a versenyhelyzet értük a piacon. Egy-egy magasan kvalifikált munkavállalónál ráadásul már a pénz sem jelent motivációt. Szakmai kihívásokat, innovációkat, modern munkakörnyezetet, izgalmas projekteket akarnak. És olyan munkahelyet, ahol igazán szeretnek dolgozni, és amire büszkék.

HR Branding

A fentiekből adódóan az egyik legfontosabb, amire a cégnek a HR-el szorosan összefogva figyelmet kell fordítani, az a HR Branding építése. Olyan céges hírnevet kell felépíteni, ami vonzza a jelölteket, ami már önmagában azt kommunikálja feléjük, hogy nálunk dolgozni jó, mert megbecsülésre, szakmai kihívásokra, profizmusra számíthatnak. Ha egyelőre nem vagyunk abban a szerencsés helyzetben, hogy mindenféle erőfeszítés nélkül, pusztán a hírnevünk miatt áramoljanak be hozzánk a jobbnál jobb jelöltek, muszáj a legújabb eszközök, és a segítség után kapni.

Karnyújtásnyira a segítség

A toborzásmarketing eszközei igen széles palettán sorakoznak már segítségül, persze használni őket az időhiány és a megfelelő marketing tudás nélkül nem egyszerű. Kevés az a cég, ahol igazán kiaknázzák az ebben rejlő lehetőségeket, ezért érdemes a feladatot profikra bízni. A legtöbb fejvadász cég sem alkalmazza annyira a modernizáció hozta social média lehetőségeket, mint amennyire kéne. A BECK AND PARTNERS Kft. munkatársai évek óta figyelik ezen változásokat és piaci igényeket, amikre válaszul az összes toborzásmarketing eszközt aktívan használják és fejlesztik ilyen irányú tudásukat is. Az egyik leghatékonyabb eszköz - aminek segítségével nincs olyan pozíció, amire ne tudnának megfelelő jelöltet találni - a LinkedIn. A LinkedIn-ben már számos lehetőség van, amit ki lehet használni toborzás céljából, például fizetős szolgáltatásokként recruiter csomagot vásárolhatunk, de ami még ennél is nagyobb kincs, az a kiterjedt kapcsolati háló, aminek felépítése igen sok időt és energiát igényel. A BECK AND PARTNERS Kft. kutatóinak a saját adatbázisukon túl, a második legnagyobb kincsük a LinkedIn-en épített kapcsolati tőkéjük.

Precizitás, felmérések

Persze a széles kapcsolati háló még nem minden. A kollégák hónapok óta vizsgálják, hogy melyik célcsoporttal, hogy kell hatékonyan kommunikálni. Hisz az már köztudott, hogy bár a kommunikációs csatornák lehetnek azonosak a toborzás során, különböző szakterületen dolgozó álláskeresőkkel egészen máshogy kell kommunikálni. Ezt a Beck and Partners Kft -nél már igen magas szinten, felmérésekkel alátámasztva űzik, mindemellett a kutatók akkora kapcsolati hálót építettek ki, amivel az egészen speciális területről is rengeteg szakembert érnek el. A LinkedIn mellett a cég kiemelt hangsúlyt fektet a toborzásmarketing minden egyéb ágazatára is. Pozíciókat pontosan a célcsoportra targetálva hirdetik a facebookon, amivel több ezer releváns elérést tudnak generálni.

A cég megalapulásuk óta nagy hangsúlyt fektet informatikájuk fejlesztésére, aminek két nagy előnye van. Egyrészt a nagyon nagy, saját adatbázisuk és a kollégák folyamatosan épített saját kapcsolati tőkéje.

A Fejvadászat szolgáltatásuk ezekkel a lehetőségekkel kiegészítve kimagasló eredményeket tud hozni, kompromisszumok nélkül. Ha érdekli egy a toborzásmarketing lehetőségeivel kombinált, személyre szabott tanácsadás és ajánlat, az alábbi e-mail címen kérhet ajánlatot: ajanlatkeres@bap.hu

Összességében tehát elmondható, hogy a siker érdekében mindenképp érdemes időt szakítani a munkanapokból arra, hogy a toborzásmarketing eszközeit megfelelően elsajátítsuk, vagy ha ezt szoros időbeosztásunk nem teszi lehetővé, olyan segítséget keressünk toborzásainkhoz, akik megfelelően használják ki ezen lehetőségeket.
Follow hrportal_hu on Twitter

Minőségi idő és érzelmi intelligencia - a CSR új irányvonala

Hogyan növelhetem a vállalat hatékonyságát? Örök kérdés egy vezető számára. A hangsúly ma már kevésbé az irányítás és felhatalmazás eszköztárának fejlesztésén van. Igazi áttörés a vezetők érzelmi intelligenciájának fejlesztésével érhető el. Az önismeret, önszabályozás, önmotiváció, empátia, társas készségek azonban tradicionális tréning módszerekkel nem fejleszthetők hatékonyan. Ezt ismerték fel az EQ X-Press tréning megálmodói, az X-SIGHT Vezetési Tanácsadó Kft. és az élményközpontú tréningekkel, csoportos coachinggal foglalkozó ColorPlay, amikor kialakították egyedülálló módszerüket: nehéz sorsú fiatalok képzésével, mentorálásával fejlesztik a vezetők érzelmi intelligenciáját. tovább..

    További cikkek
    Különleges státusza lehet a londoni Citynek?

    Specifikus különtárgyalásokra lesz szükség London pénzügyi központjával Nagy-Britannia kilépési folyamata során, a pénzügyi stabilitás... Teljes cikk

    Rekordokat dönt a turizmus, már csak a benne dolgozókat kellene itthon tartani

    Az első tíz hónap turisztikai adatai alapján 2016-ban is rekordévet zárhatott a turizmus - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója... Teljes cikk

    Orbán: befolyásolási manipulációs kísérletrendszeren élünk

    "Átláthatóságot akarunk", a magyaroknak ugyanis joguk van megérteni, milyen "befolyásolási manipulációs kísérletrendszerben éljük minden nap a... Teljes cikk

    Mi lett neked mondva buzi gyerek

    Bántalmazta a nevelteket a nagykanizsai javítóintézet egyik rendésze, a történtek miatt eljárás indult, nemrég emeltek vádat a fiatal férfi ellen -... Teljes cikk

    Új ügyvezető igazgató az LG Electronics Magyar Kft. élén

    Bumseop Lee regionális vezetőként Magyarország mellett a régió tíz országában felel az LG tevékenységéért - írta közleményében az LG Electronics Magyar Kft. Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

    A legjobb döntés 2016-ban még csak most jön!

    2016 minden bizonnyal önnek sem volt egy leányálom, ami a toborzásait illeti. Talán sosem volt még ilyen nehéz és idegőrlő jó munkaerőt...