Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 7 hónapja

Felkutathatatlan jelöltek? - Egyre nagyobb problémák a toborzásban

Bizonyára Önnek is vannak olyan pozíciói, melyekre nem, vagy csak nagyon nehezen talál megfelelő jelöltet. Csalódott már fejvadászokban, akik bár ígérték, mégsem hozták azokat az eredményeket, amiket elvárt volna? Nincs egyedül a problémával. A toborzási szokások és a jelöltekért vívott harc nagyot változott az elmúlt években. Más nézőpontok kellenek már, mint régen.

Fordult a kocka

Míg néhány évvel ezelőtt a munkavállalók harcoltak egy-egy jó pozícióért, mára már sok esetben ez épp a visszájára fordult, és a legjobb jelölteket a munkáltatónak kell meggyőzni arról, hogy náluk akarjanak dolgozni. A legkeresettebb szakemberek pontosan tudják, mekkora a versenyhelyzet értük a piacon. Egy-egy magasan kvalifikált munkavállalónál ráadásul már a pénz sem jelent motivációt. Szakmai kihívásokat, innovációkat, modern munkakörnyezetet, izgalmas projekteket akarnak. És olyan munkahelyet, ahol igazán szeretnek dolgozni, és amire büszkék.

HR Branding

A fentiekből adódóan az egyik legfontosabb, amire a cégnek a HR-el szorosan összefogva figyelmet kell fordítani, az a HR Branding építése. Olyan céges hírnevet kell felépíteni, ami vonzza a jelölteket, ami már önmagában azt kommunikálja feléjük, hogy nálunk dolgozni jó, mert megbecsülésre, szakmai kihívásokra, profizmusra számíthatnak. Ha egyelőre nem vagyunk abban a szerencsés helyzetben, hogy mindenféle erőfeszítés nélkül, pusztán a hírnevünk miatt áramoljanak be hozzánk a jobbnál jobb jelöltek, muszáj a legújabb eszközök, és a segítség után kapni.

Karnyújtásnyira a segítség

A toborzásmarketing eszközei igen széles palettán sorakoznak már segítségül, persze használni őket az időhiány és a megfelelő marketing tudás nélkül nem egyszerű. Kevés az a cég, ahol igazán kiaknázzák az ebben rejlő lehetőségeket, ezért érdemes a feladatot profikra bízni. A legtöbb fejvadász cég sem alkalmazza annyira a modernizáció hozta social média lehetőségeket, mint amennyire kéne. A BECK AND PARTNERS Kft. munkatársai évek óta figyelik ezen változásokat és piaci igényeket, amikre válaszul az összes toborzásmarketing eszközt aktívan használják és fejlesztik ilyen irányú tudásukat is. Az egyik leghatékonyabb eszköz - aminek segítségével nincs olyan pozíció, amire ne tudnának megfelelő jelöltet találni - a LinkedIn. A LinkedIn-ben már számos lehetőség van, amit ki lehet használni toborzás céljából, például fizetős szolgáltatásokként recruiter csomagot vásárolhatunk, de ami még ennél is nagyobb kincs, az a kiterjedt kapcsolati háló, aminek felépítése igen sok időt és energiát igényel. A BECK AND PARTNERS Kft. kutatóinak a saját adatbázisukon túl, a második legnagyobb kincsük a LinkedIn-en épített kapcsolati tőkéjük.

Precizitás, felmérések

Persze a széles kapcsolati háló még nem minden. A kollégák hónapok óta vizsgálják, hogy melyik célcsoporttal, hogy kell hatékonyan kommunikálni. Hisz az már köztudott, hogy bár a kommunikációs csatornák lehetnek azonosak a toborzás során, különböző szakterületen dolgozó álláskeresőkkel egészen máshogy kell kommunikálni. Ezt a Beck and Partners Kft -nél már igen magas szinten, felmérésekkel alátámasztva űzik, mindemellett a kutatók akkora kapcsolati hálót építettek ki, amivel az egészen speciális területről is rengeteg szakembert érnek el. A LinkedIn mellett a cég kiemelt hangsúlyt fektet a toborzásmarketing minden egyéb ágazatára is. Pozíciókat pontosan a célcsoportra targetálva hirdetik a facebookon, amivel több ezer releváns elérést tudnak generálni.

A cég megalapulásuk óta nagy hangsúlyt fektet informatikájuk fejlesztésére, aminek két nagy előnye van. Egyrészt a nagyon nagy, saját adatbázisuk és a kollégák folyamatosan épített saját kapcsolati tőkéje.

A Fejvadászat szolgáltatásuk ezekkel a lehetőségekkel kiegészítve kimagasló eredményeket tud hozni, kompromisszumok nélkül. Ha érdekli egy a toborzásmarketing lehetőségeivel kombinált, személyre szabott tanácsadás és ajánlat, az alábbi e-mail címen kérhet ajánlatot: ajanlatkeres@bap.hu

Összességében tehát elmondható, hogy a siker érdekében mindenképp érdemes időt szakítani a munkanapokból arra, hogy a toborzásmarketing eszközeit megfelelően elsajátítsuk, vagy ha ezt szoros időbeosztásunk nem teszi lehetővé, olyan segítséget keressünk toborzásainkhoz, akik megfelelően használják ki ezen lehetőségeket.
Follow hrportal_hu on Twitter

Hogyan teremtsen piaci versenyelőnyt? - Ismerje meg az eszközöket a Beck and Partners Kft. ingyenes HR reggelijén

A munkaerőpiac soha nem látott sebességgel pörög, a betöltetlen álláshelyek száma egyre nő, a hiányszakmák megizzasztják a HR osztályokat. Fejvadász cégként azt tartjuk a legfontosabbnak, hogy ügyfeleinket ne csak kiszolgáljuk azzal, amit kérnek tőlünk, hanem folyamatosan figyelve a piacot, szolgáltatásainkat bővíteni tudjuk, és tapasztalatainkat át is tudjuk adni nekik. A hitelesség minden esetben kulcskérdés, így természetesen nem a levegőbe beszélünk, általunk már tesztelt, jól bejáratott lehetőségeket kínálunk. tovább..

    További cikkek
    Csökkent szeptemberben a németországi munkanélküliség

    Szeptemberben csökkent a munkanélküliek száma és a munkanélküliségi ráta Németországban. Teljes cikk

    Sokkal többen dolgoznak, mint tíz éve

    Az elmúlt tíz évben több mint 660 ezerrel nőtt a foglalkoztatottak száma Magyarországon, a versenyszférában például 430-440 ezerrel dolgoznak... Teljes cikk

    Eladósodottságra és munkanélküliségre hivatkoznak a számlát nem fizető magyarok

    Enyhén romlott a fizetési morál Magyarországon a vállalati és lakossági ügyfelek körében egyaránt az EOS nemzetközi pénzügyi szolgáltató idei felmérése szerint. Teljes cikk

    Minőségi idő és érzelmi intelligencia - a CSR új irányvonala

    Hogyan növelhetem a vállalat hatékonyságát? Örök kérdés egy vezető számára. A hangsúly ma már kevésbé az irányítás és felhatalmazás... Teljes cikk

    Az ősz a HR-rendezvények ideje - ez volt a szezonnyitó

    A Pannonjob Kft. szervezésében a Dunántúl egyik legjelentősebb HR szakmai rendezvényére került sor szeptember közepén Székesfehérváron. A több... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

    Céges Facebook oldal? Igen vagy nem?

    Több mint 10 éves fejvadász tapasztalattal a hátunk mögött nem egyszer találkoztunk olyan HR-es kollégákkal, akik bár kacérkodnak a céges...