kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Ügyfél-központúságban kellene fejlődni

A magyar cégvezetők kreatívak, jól képzettek, valamint tisztában vannak a piac működésével, ugyanakkor meglehetősen passzívak, és gyenge lábakon áll náluk a vevő-orientáltság - derül ki egy kutatásból, amely 1000, Kelet-Közép-Európában dolgozó vállalatvezető megkérdezésével  készült a TARGET Executive Search személyzeti tanácsadó cég megbízásából.

A felmérés során Magyarország mellett Lengyelországban, Romániában, Csehországban, Bulgáriában és Szlovákiában élő külföldi cégvezetőket kérdeztek meg négy téma köré csoportosítva arról, hogy versenyképesek-e a régióban a helyi cégek. Rákérdeztek az általános üzleti klímára, a vezetési stílusra, a piachoz való hozzáállásra, valamint a vezetési kultúrára.

Elkötelezettségben és személyes kommunikációban erősek
A Kelet-Közép-Európában dolgozó külföldiek elsősorban a bürokrácia csökkentésében, a korrupció felszámolásában, az ügyfél-orientáltság fokozásában és a nagyobb vezetői felelősségvállalás területén érzik a fejlődés szükségességét. A régióban működő cégek erősségeként említették ugyanakkor a munkához való etikus és elkötelezett hozzáállását, a női munkavállalók attitűdjét, valamint az erős személyes kommunikációs készségeket.

Ezeken a területeken javultak a magyar vezetők
Hat évvel ezelőtt a Target Executive megbízásából már készült egy hasonló felmérés. Magyarország 2009-hez hasonlóan - a 6 ország rangsorában most is a 4. helyen végzett, de összességében alacsonyabb pontszámmal, mint 2009-ben. A felmérésből kiderül, hogy öt területen történt jelentős javulás az elmúlt 6 évben: a határidőket komolyan veszik, jelentős számban állnak rendelkezésre jól képzett vezetők, akik megbecsülik azt a céget, ahol dolgoznak. Emellett a vezetők keményen dolgoznak, és a korrupció nem jelentős probléma az országban.

Lengyelország a felmérés nyertese
Némi romlást mutattak ki azonban a kutatók 2009-hez képest például a nők vezetői hatékonyságában és a munkakapcsolatokban jelentkező humor tekintetében. 2009-hez képest a válaszadók elégedettsége összességében csökkent. A 6 ország rangsorában Románia lényegesen előrébb (a 2. helyre) került, Szlovákia pedig hátrébb sorolódott (az ötödik helyre), míg a felmérés nyertesének a legmagasabb átlaggal Lengyelország számít.

Új lendületet adhat az erősebb ügyfélfókusz
A kutatás alapján Klemens Wersonig, a Target Executive Search csoport vezérigazgatója a közlemény szerint megállapította: az erős ügyfélfókusz hiánya akadályozza, hogy a Kelet-Közép-Európában működő cégek még versenyképesebbek legyenek. A helyi vezetők ezt kevésbé tekintik gondnak, a külföldiek nagy része viszont ebből a szempontból régimódinak tartja az itteni cégek többségét. Úgy vélekedett: ha a bürokrácia csökkentése és a korrupció megszüntetése mellett ezen is változtatni lehetne, akkor a régió cégei új lendületet vehetnének.

  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek