kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

A NEXON tovább erősítette domináns pozícióját

A gazdasági helyzet ellenére is pozitív évet zárt 2009-ben a NEXON: a bevételek növekedése mellett jelentős informatikai beruházást hajtottak végre és egyes területeken növelték is a létszámot. Az elmúlt évről, tervekről, a HR informatika piac trendjeiről Ocskay Szilárd ügyvezető igazgatóval beszélgettünk.

images

Ocskay Szilárd
- Hogyan értékeli a 2009-es esztendőt?

- A humáninügyviteli piacon is éreztette hatását a válság. A jelentősebb informatikai beruházásokat elhalasztották, a nagyobb pályázatokat még eredményhirdetés előtt visszavonták. Ilyen volt például a Központi Illetményszámfejtő Rendszer megújítására kiírt tendert, melyen az egyik lehetséges végső befutó voltunk. A gazdasági helyzet miatt több ügyfelünk ment csődbe vagy kényszerült létszámleépítésekre. A NEXON számára is nehéz volt tehát az év, és ennek fényében még nagyobb eredményként értékelem szerény növekedésünk.

- Milyen eredményekre büszke különösen?

- Üzleti szempontból a legfontosabb talán az, hogy a kkv szektorban 5 százalékkal sikerült növelnünk a licenceladások számát. Mivel a kis- és középvállalkozások a piac kétharmadát jelentik, ezáltal sikerült megőriznünk domináns pozíciónkat. Emberileg ugyanakkor arra vagyok a legbüszkébb, hogy sikerült megtartanunk a munkahelyeket, sőt, bizonyos területeken még növeltük is a munkavállalók létszámát.
Ocskay Szilárd - ügyvezető mobiltelefon nélkül
A NEXON ügyvezető igazgatója az ELTE programozó matematikai szakán végzett, majd a NOTO Országos Számítástechnikai Vállalatnál, később pedig a Műszaki Egyetemen dolgozott. Szabadfoglalkozású programozóként 1985-ben kezdte el fejleszteni azt a bérügyviteli programot, amely később a NEXON termékeinek, működésének alapja lett. Az új társasági törvény életbe lépése után, 1989-ben alapította meg két társával a vállalkozását. Komoly váltást jelentett számára, mikor 1992-ben felhagyott programozói tevékenységével, hogy a vállalat fejlesztésére és vezetésére tudjon koncentrálni.
Ocskay Szilárd kezdetben a cég valamennyi tevékenységét maga is végezte, legyen szó fejlesztésről, értékesítésről vagy éppen ügyfélszolgálati feladatokról. Így komoly szerepe volt abban, hogy kiváló termékeivel és szolgáltatásaival a NEXON hamar piacvezetővé vált. A cég iránti elkötelezettségét mi sem szimbolizálja jobban, mint hogy nincsen mobiltelefonja, mégis mindenki számára elérhető: a NEXON szinte otthona.


- A vállalat életében milyen változások történtek a tavalyi évben?

- Erőforrásaink jelentős részét fejlesztésekre fordítottuk. Több mint 50 millió forint értékű informatikai beruházást hajtottunk végre, amellyel jelentősen növeltük rendszereink teljesítményét, rendelkezésre állását és biztonságát. Emellett kialakítottunk egy rendkívül modern virtualizált szerverkörnyezetet, ami a távoli elérést választó ügyfeleink igényeit is ki tudja szolgálni. Jelentősen bővítettük a tárolható adatok mennyiségét és a mentési kapacitásunkat, valamint növeltük az adatelérési sebességet is, hogy még jobban megfeleljünk az új kihívásoknak.

Emellett az elmúlt év során több olyan megoldást vezettünk be, amelyek a magyar piacon újdonságnak számítanak. Ilyen például a persONLINE webes dolgozói önkiszolgáló rendszer, amelyet tavaly több száz ügyfelünk vezetett be felismerve annak előnyeit, hogy az alkalmazottak bevonásával hatékonyabbá tehető a HR adminisztráció. Oktatási üzletágunk, a nexONEDU pedig webinárium szolgáltatást vezetett be, ami lehetővé teszi a képzések, konferenciák online követését. Szintén a távoli elérés és az internet adta lehetőségek jobb kihasználása érdekében fejlesztettük e-learning tananyagaink kínálatát is. Ezek népszerűségét mutatja, hogy a jogszabályváltozásokat feldolgozó tananyagunkat 700 felhasználó vette igénybe.

- A NEXON ügyfelei között egyaránt megtalálhatók kis-, közepes és nagyvállalatok, valamint a közszféra intézményei is. Hogyan képesek a meglehetősen eltérő igényeket kielégíteni?

- Szoftvereink moduláris felépítése és árképzésünk lehetővé teszi, hogy rugalmasan kövessük ügyfeleinknél a munkavállalói létszám, valamint a HR tevékenység változását. Így a HR szoftverek költségét ügyfeleink a mindenkori igényeikhez igazíthatják. Emellett a szoftverekhez kapcsolódó tanácsadói és oktatási szolgáltatásunk biztosítja, hogy partnereink a programjainkba épített szakmai tapasztalatot hasznosítani tudják, és a saját működésükre adaptálják.

- Mára az outsourcing üzletág egyre nagyobb szeletet képvisel a vállalat árbevételében, 2009-ben ráadásul bevételeik növekedése e tevékenység esetében volt a legnagyobb, közel 20 százalékos. Jellemzően mely területek kezelését bízzák a NEXON-ra?

- Eddig elsősorban bér- és táppénzszámfejtést, valamint a cafeteria adminisztrációját végeztük partnereink számára, ezen a területen ráadásul a világ egyik legnagyobb nemzetközi outsourcing szolgáltatójának, az ADP Streamline-nak hazai képviseletét is ellátjuk. Az utóbbi években emellett egyre inkább tért hódít egyéb HR feladatok, mint például a munkaidő-nyilvántartás vagy a munkaszerződések és személyügyi adatok kezelésének kiszervezése is. Köszönhetően annak, hogy saját programfejlesztői gárdával rendelkezünk, partnereink speciális igényeit is gyorsan és rugalmasan tudjuk kielégíteni. Így például megvalósítottuk az online adatátvitelt, mely lehetővé teszi, hogy a megbízóinktól a bérügyi, a munkaidőre vonatkozó és a HR adatok elektronikusan érkezzenek.
A NEXON 2009-ben elnyerte a Business Superbrans Díjat.


- Milyen területeken vár előrelépést 2010-ben?

- Úgy gondoljuk, hogy egyre nagyobb lesz az igény a hosztingolt megoldásokra, amelyekkel az ügyfeleink nagyobb beruházás nélkül is ugyanazt a magas minőségű szolgáltatáshoz juthatnak hozzá, mint a licenc megvásárlásával, ezért mindenképpen szeretnénk tovább fejleszteni a távoli elérést biztosító konstrukciókat. Fejlődést várok a cafeteria területén is, hiszen az jogszabályi háttér még az eddigieknél is bonyolultabbá vált, ugyanakkor a béren kívüli juttatások továbbra is költségmegtakarítást jelentenek a vállalatoknak. Ezért úgy gondolom, sokan megtartják a cafeteriarendszerüket, és az adminisztrációt szoftveres támogatással vagy kiszervezéssel fogják megoldani.
  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk

Iskolapadba ültetheti a vezetőket a mesterséges intelligencia forradalma

A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt.... Teljes cikk

Pánik és potenciál: Mit tanultak a dolgozók a mesterséges intelligenciáról 2023-ban?

A mesterséges intelligencia eddig is jelentős hatással volt a munkánkra, és a jövőben is komoly változásokat eredményezhet. Lássuk, milyen... Teljes cikk