Hogyan kezeljük a pletykákat?
Pletyka volt, van és lesz, amíg emberek élnek a Földön, és nem robotok dolgoznak a munkahelyeken. Mivel ébren töltött óráink jelentős részét töltjük el a munkahelyükön, hol máshol pletykálnánk többet, mint a munkahelyünkön, és kiről másról szívesebben, mint a "kedves kollegákról".
Milyen eszközökkel lehet csökkenteni a pletykák számát?
Elsősorban azon érdemes elgondolkoznunk, hogyan érhető el, hogy a dolgozók munkaidejük tetemesebb hányadát töltsék a megbizatásaikra, feladaikra koncentrálva, folyamatosan szem előtt tartva a cég érdekeit, mintsem a büfében, a mosdóban vagy cigarettaszünetben az udvaron pusmogva. Hogyan tegyük érdekeltté őket a minél hatékonyabb munkavégzésben, a minél aktívabb és elhivatottabb munkahelyi jelenlétben?
Először is tiszta viszonyokat kell teremtenünk, amivel kivédhetjük a túlzott pletykálkodás megjelenését. A pletyka ugyanis gyakran a bizonytalanságból fakadó feszültség levezetésének egyik kedvelt eszköze. Az ember társas lény, így gyakran már az is megkönnyebbüléssel tölti el, ha másokkal megoszthatja bánatát, aggodalmát. A bizonytalanság csökkentése érdekében érdemes hatékonyan működtetnünk a vezető-dolgozó, dolgozó-dolgozó közti írásos (például intranet) és/vagy szóbeli (például rendszeres "össznépi" céges gyűlések) kommunikációt. Egyértelmű állásfoglalással meg kell előznünk a rémhírterjesztést, legyen szó szervezeti átalakításról, leépítésről vagy meglévő krízishelyzet menedzseléséről. A nem folyamatos, lefelé elakadó vagy zavaros információáramlás, a megközelíthetetlen, hallgatag, "jéghegy típusú" menedzsment csak generálja a fejekben lévő bizonytalanságot, ezzel szolgáltatva táptalajt a találgatásoknak, tévinformációknak.
Szerémi Péter, Lázár Noémi
Emotional Dynamics
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk
Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk
Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 3 hete
- A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart 1 hónapja
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 2 hónapja
- PREXA 2024: elindult a nevezés 2 hónapja
- Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat 2 hónapja
- Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok 3 hónapja
- Óriási veszteségeket okoz a cégeknek az "interjúhalál" 6 hónapja
- Mi vonz a munkahelyre és mi tart ott? Itt egy friss kutatás 6 hónapja
- Egyre több fiatal támogatja a szakszervezeteket az USA-ban 9 hónapja
- Amikor a fejünk fölött döntenek 9 hónapja
- Melyik a jobb opció: kész belső kommunikációs szoftver vásárlása vagy saját fejlesztése? 9 hónapja