kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Miért kisebb a fluktuáció az FMCG-cégeknél?

Magyarországon az FMCG (fast-moving consumer goods − napi fogyasztási cikkek) - szektor cégeinél a dolgozóknak az átlagnál többet számít, hogy milyen a munkáltatójuk arculata, illetve a vállalat hírneve, ez az iparág legmarkánsabb sajátossága − derül ki az AonHewitt Legjobb munkahely felmérésének részletes adataiból. Az e szegmensben dolgozók 68 százaléka tartja jó munkahelynek jelenlegi cégét, míg az összes magyar munkavállalónak csak a fele gondolkodik így - mutat rá a Napi Gazdaság írása.

A cég számára már a kiválasztási folyamat során kiderül, hogy az ott dolgozni kívánó mennyire azonosul a Mars alapelveivel, etikai és üzleti szabályaival - mondja Mayer Zsolt, az öt éven át iparági győztes Mars Magyarország vállalati kapcsolatok igazgatója. Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója úgy látja, hogy a szlogenek szlogenek maradnak és rengeteg kárt okoznak, ha a kollégák tapasztalatai eltérnek a céges üzenetektől.

A munkáltatói márka (employer branding) építésének egyik alaptétele az, hogy nem elég a vonzó munkáltatói hírnevet felépíteni, fontos az is, hogy a munkavállalók tapasztalatai egybevágjanak a kifelé kommunikált képpel. Az fmcg-cégek itt is kiemelkedőek a többi szektorhoz képest: a dolgozók 56 százaléka gondolja hitelesnek munkaadóját, míg az átlagos magyar vállalatok esetében csak a dolgozók 44 százaléka gondolkodik így − állapította meg Juhász Katalin, az AonHewitt tanácsadója. Kisvarga Hajna, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. HR vezetője szerint a munkáltatóimárka-üzeneteket nemcsak a külvilág, a munkatársak felé is meg kell valósítani, mert ők a vállalati hírnév legfontosabb és legnagyobb hatású közvetítői. Sokan pályáznak meg nálunk állást úgy, hogy egy munkatársunk mesélt a cégről és ez megfogta őket − mondta a HR-szakember, aki szerint a munkavállalók versenyelőnyt jelentenek a piaci versenyben, mert ötleteik, szaktudásunk nélkül nincs piaci siker. Egy sikeres vállalkozáshoz két dolog szükséges: kiváló emberek és kiváló márkák − ez a Mars cégalapítójának mottója. Egy vállalatot annak vezetői tesznek hitelessé, ezért elvárásunk, hogy a vállalat alapelveit, értékrendjét a vezetők maximálisan képviseljék és példaképek legyenek a munkatársak számára − hangsúlyozta Mayer.

Az AonHewitt szakértői szerint az FMCG-cégek valószínűleg annak köszönhetik, hogy munkaerő-megtartó képességük magasabb az átlagnál, hogy e társaságoknál a munkatársak hitelesnek látják saját munkahelyüket. Mindenkire ugyanúgy odafigyelünk − erősítette meg Kanyó Roland, a DM Kft. PR-menedzsere. A drogérialáncnál 360 fokos felmérések segítségével biztosítanak visszajelzéseket dolgozóik és vezetőik számára egyaránt, így könnyebb átlátni a munkatársak előtt álló lehetőségeket a fejlődési, illetve a karrierutakon. Az is iparági jellegzetességnek számít, hogy az átlaghoz képest az FMCG-s vállalatoknál jobb a belső kommunikáció. Ez egyrészt hatékonyabb, másrészt átláthatóbb és nyíltabb információáramlást jelent. A jelek szerint a felső vezetők világosabb képet festenek a vállalat jövőjéről, valamint a hosszú távú célkitűzésekről és a jelentősebb változásokról is jobban informálják a beosztottakat − véli Juhász.

Napi Gazdaság
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Női oktató kapta idén a Gács-András díjat

Csomós Petra, az ELTE TTK Alkalmazott Analízis és Számításmatematikai Tanszékének docensének személyében másodszor nyerte el női oktató az... Teljes cikk

Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk