kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Megtartanák a home office-t és aggódnak jövőjük miatt - itt a friss felmérés

A koronavírus-járvány miatt otthonról dolgozók munkakörülményeiről készített felmérést a Life Training Kft. A válaszokból az tűnik ki, hogy technikailag és munkaszervezésben nem okozott nagyobb döccenőt a távmunkára átállás. A jövőtől sokan szoronganak, a home office-t viszont a megkérdezettek kétharmada részben megtartaná.

A többség nem tapasztalt jelentős változást a munkafeltételekben: 45 százalék semmi, 33 százalék részbeni változásról számolt például a munkaidőben és a feladatkörökben, 22 százalék ikszelte be a “jelentős változás” opciót. Pozitív képet festenek a munkatársakkal való kapcsolattartásra adott válaszok is. Csak 8 százalék jelölte meg, hogy a “lassú és nehezített” opciót. Kevesen számoltak be technikai nehézségekről, ahogyan a cég távmunkára való átállásánál is minimális azoknak az aránya, akik azt írták, nem sikerült alkalmazkodni (6 százalék).

A többség ennek ellenére valamilyen szintű belső feszültséget érez, amikor a jövőre gondol (38 százalék közepesen feszült, 28 százalék nagyon feszült, csak 34 százalék nyugodt és kiegyensúlyozott).


Jobb szék kellene, de nyerő a rugalmasság


Érdekesség, hogy a munkavégzés nehézségei között csak 8 százalék említette a vezetői támogatás hiányát, a legtöbben a nem megfelelő munkakörnyezetre (például megfelelő asztal, szék hiánya) és a személyes találkozások hiányára panaszkodtak.

Amikor a válaszadók a munkavégzés pozitívumairól nyilatkoztak, akkor a legtöbben (46 százalék) az utazási idő kiesését jelölték meg, majd a rugalmasságot, az otthoni kényelem és a nagyobb hatékonyság következett.

Megvan a bizalom, inkább informatikai támogatás kellene


“Milyen támogatásra lenne szüksége jelenleg munkaadójától?” - szólt a kérdés. A túlnyomó többség bizalmat érzékel, pontosabban ennek hiánya csak a válaszadók 8 százalékánál jött elő. Inkább informatikai támogatás (30 százalék) és egyértelmű kommunikáció (27 százalék) kellene a munkavállalóknak, 19 százalék panaszkodott arra, hogy “nem stabil” a fizetése.

A válaszadók 66 százaléka szeretné részben a home office-t tartósan megtartani, 21 százalék a rugalmasságot, a kötetlen munkaidőt. Az online meetingeket viszont csak 8 százalék akarná tartósan.


A vezetők közül többen térnének vissza az irodába


A kutatás készítői két csoportot - a vezetőket és a kisgyermekes munkavállalókat - külön elemeztek. Vezetőknek a legnagyobb nehézség a személyes találkozások hiánya, és kicsit kisebb arányban (56 százalék) tartanák meg részben a home office-t. A családosok a munka-magánélet összehangolását említették elsőként a nehézségek között.

A Life Training Kft. online kérdőívét 2020 áprilisában 96-an töltötték ki. A válaszadók 73 százaléka nő, 62 százaléka budapesti, 57 százaléka nagyvállalatnál, 42 százaléka a szolgáltatóiparban, dolgozik, a kisgyermekesek aránya 36 százalék. A kutatás bővebb összefoglalója itt olvasható.
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Női oktató kapta idén a Gács-András díjat

Csomós Petra, az ELTE TTK Alkalmazott Analízis és Számításmatematikai Tanszékének docensének személyében másodszor nyerte el női oktató az... Teljes cikk

Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk