A csődeljárást sem zárja ki a Rail Cargo Hungáriánál az osztrák tulajdonos
A csődeljárást sem zárja ki a Rail Cargo Hungáriánál (RCH) a tulajdonos osztrák vasúttársaság, ha a szakszervezetek nem akarják elfogadni a létszámleépítést - írta szerdán egy osztrák napilap, név nélkül idézett forrásokra hivatkozva.
Belső források szerint ha a szakszervezet nem mond le az átalakítással és - az RCA szerint elkerülhetetlen - leépítéssel szembeni tiltakozásról, akkor értelmesebb volna "lemondani" a 2008-ban megvásárolt teherszállítási vállalatról. A "lemondás" alatt a csődeljárást értik, az RCH-nak ugyanis jelentősen csökkent a sajáttőkéje - írta a Der Standard.
Michael Wimmer, az osztrák állami vasút (ÖBB) szóvivője a lapnak nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a 460 fős leépítés nem a pályadíjakról folyó tárgyalásokkal függ össze.
Mindenesetre egyedül a nagy veszteségekkel nehezen lehetne magyarázható egy csődeljárás - jegyezte meg a Der Standard. Igaz, 2009-ben 258 millió euró forgalma volt a vállalatnak és az
üzemi eredménye mínusz 16,3 millió euró volt. Utóbbi idén 26,5 millióra nő. A sajáttőke-arány azonban idén "csak" 23,9 százalékra csökken a 38,4 százalékról. Igazán jövőre lesz nehéz a helyzet - vélekedett a lap.
Christian Kern ÖBB-vezérigazgató kedden egy osztrák lapnak azt nyilatkozta, hogy a magyar kormánnyal folytatott tárgyalásoktól függ, milyen további intézkedéseket hoznak a Rail Cargo Hungáriánál az első lépésként tervezett közel félezer fős elbocsátáson túl. A kétezer fős leépítésről szóló értesülésekre nem kívánt reagálni.
Vasúti szakszervezetek elfogadhatatlannak tartják a tervezett elbocsátásokat. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) kedden emlékeztetett arra, hogy Friedrich Macher a tulajdonos Rail Cargo Ausztria - az ÖBB leányvállalata - igazgatóságának elnöke szeptember 20-án Bécsben még azt mondta a szakszervezeti tárgyalódelegációnak, hogy a vasútvállalatok, a közlekedési kormányzat, illetve a szakszervezetek közti tárgyalások lezárultáig komolytalan lenne bármiféle létszámcsökkentéssel kapcsolatos bejelentést tenni.
A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) tudatta: nem tudják elfogadni a bejelentett tervezett intézkedést, mert nem látnak mögötte gazdaságossági számítást. Nem látják azt sem, hogy pontosan hány embert akarnak a jövőben elküldeni a cégtől. Simon Dezső VSZ-elnök elmondta, elképzelhető az is, hogy az október 11-re összehívott rendkívüli elnökségi ülésen sztrájkot javasolnak, ha nem sikerül a létszámkérdést megnyugtatóan rendezni.
Az ÖBB szeptemberben Bécsben jelentette be, részben a pályahasználati díjak jelentős módosítására hivatkozva, hogy ésszerűsíteni szeretné a magyar teherszállító leányvállalatának, a Rail Cargo Hungariának (RCH) a működését, ezért jelentős létszámcsökkentésről készít tervet.
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára akkor az MTI-nek elmondta: a kormány és a MÁV mindenben teljesítette a MÁV Cargo privatizációs szerződésében foglalt vállalásait. Álláspontja szerint az osztrák cég alaptalanul hivatkozik a keretfeltételek többszöri módosítására. Völner Pál jelezte: a minisztérium vizsgálja az előző kormány alatt jóváhagyott, jövő évben hatályba lépő díjtételek módosításának lehetőségét, keresi a minden érintett számára elfogadható megoldást, ezért folyamatosan egyeztet a hazai vasúti teherszállítás döntő hányadát bonyolító RCH képviselőivel is.
A Die Presse című napilap a magyar jogsegélykérelemre hivatkozva - név említése nélkül - szerdai számában azt írta, hogy a magyar ügyészség annak a gyanújának adott hangot, miszerint "a közlekedési minisztérium akkori államtitkárát" megvesztegették.
A Der Standard az osztrák házkutatási parancs ismeretében arról számolt be, hogy az Ausztriában folyó nyomozás két "kulcsfigurája" Gustav Poschalko, az osztrák vasútnak a MÁV Cargót megvásárló leányvállalatának akkori igazgatótanácsi elnöke és Gerhard Leitner, a vállalat akkori cégvezetője.
Olyan vélekedések is napvilágot láttak a sajtóban, miszerint a magyar kormány a nyomozással megpróbál nyomást gyakorolni ÖBB-s igazgatókra az azóta Rail Cargo Hungaria névre keresztelt vállalatnál tervezett leépítések miatt.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Munkaerősokk: ezektől a cégektől küldenek el ezreket az AI miatt 3 hete
- Tömeges leépítés a Nestlénél: 16 ezer munkahely szűnik meg 1 hónapja
- "Elárultak minket a gépek" – íme 40 szakma, amit az AI a kihalás szélére sodor 1 hónapja
- Outplacement, elbocsátás - divatba jön újra, vagy sosem tűnt el? 1 hónapja
- Több ezer munkavállalóját rúgja ki Európa legnagyobb légitársasága 2 hónapja
- Kétszáznál több dolgozót bocsátanak el ebből az erdélyi gyárból 2 hónapja
- Körülbelül 13 000 munkahelyet szüntet meg a Bosch 2 hónapja
- 3000 alkalmazottját figyelmezteti a brit bankcég, hogy alulteljesítés miatt elbocsátás vár rájuk 3 hónapja
- Embertelen leépítés a magánkórházban: a dolgozók tíz százalékát elküldték 3 hónapja
- "Ez volt a legnehezebb évem a HR-en" - miért hagyják el egyre többen a szakmát? 3 hónapja
- Álláspara Németországban: munkahelyek tízezrei veszélyben 3 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?