A Daimler is bekeményít"/>
Megjelent: 16 éve

A Daimler is bekeményít

A Siemens után a német DaimlerChrysler is munkavállalóinak fenyegetésével próbálja meg elérni céljait. A cég 6 ezer állás megszüntetését helyezte kilátásba abban az esetben, ha a dolgozók nem bólintanak rá a félmilliárd eurós költségcsökkentésre.

A Daimler is bekeményít 2004. július 13. FigyelőNet A Siemens után a német DaimlerChrysler is munkavállalóinak fenyegetésével próbálja meg elérni céljait. A cég 6 ezer állás megszüntetését helyezte kilátásba abban az esetben, ha a dolgozók nem bólintanak rá a félmilliárd eurós költségcsökkentésre. hirdetés A DaimlerChrysler hétfőn állt elő konkrét javaslataival. A patinás autógyár menedzsmentje hatezer dél-németországi állás megszüntetését és a C-osztály gyártásának Észak-Németországba vagy a Dél-Afrikai Köztársaságba történő áthelyezését helyezte kilátásba abban az esetben, ha a munkavállalói szervezet nem bólint rá a gyár évi félmilliárd eurós költségcsökkentési tervére. A cégvezetés a hónap végéig akar egyezségre jutni az üzemi tanáccsal, s amennyiben az beleegyezne a költségcsökkentésbe, a menedzsment tagjai is lemondanának egy évre fizetésük emeléséről. A Mercedes Car feje, Jürgen Hubbert és a személyzeti osztály vezetője, Günther Fleig által közölt feltételek komoly vitához vezettek a menedzsment és a munkavállalói szervezetek között és rávilágítottak egyben a DaimlerChrysler vezetőségének a cég halovány eredményeivel kapcsolatos aggodalmaira. Siemens-gyakorlat Mint arról a közelmúltban beszámoltunk, a Siemens hasonló feltételekhez kötötte Bocholtban és Kamp-Lintfortban, mobiltelefonokat és drótnélküli vezetékes telefonokat gyártó cégénél a munkahelyek megtartását. A szakszervezetek ott végül mindent lenyeltek: a dolgozók extra fizetés nélkül, heti öt órával többet vállaltak, hogy munkahelyeiket ne telepítsék át az alacsonyabb bérszínvonallal kecsegtető kelet-közép-európai országokba. A mostani Daimler-bejelentés persze nem előzmények nélküli. A DaimlerChrysler még a Siemens-eset előtt jelentette be, akkor már többedszerre, hogy 10 ezer dolgozó felesleges a vállalatnál. A szakszervezetekkel folytatott tárgyalásokon az autógyárnál felmerült a munkaidő-bővítés lehetősége is. Bár az autógyár munkavállalói szervezetei egyelőre nem reagáltak a menedzsment fenyegetésére, könnyen lehet, hogy akárcsak a Siemensnél, itt is kénytelenek lesznek elfogadni az ajánlatot, és ezzel gyakorlatilag legitimálják a Siemensnél bevezetett tárgyalási gyakorlatot: a gyár Németországból való kivonulással fenyegeti meg a dolgozókat, akik munkahelyük megőrzése érdekében a menedzsment összes feltételét elfogadják. A IG Metall szakszervezet vezető-helyettese, Berthold Huber mindenesetre elutasította a munkaidő meghosszabbításának általánossá válását. A Siemens-kompromisszumot egyedi esetnek nevezte, a szakszervezet kitart a 35 órás munkahét mellett. Vérszemet kaptak A DaimlerChrysler mellett most a Volkswagen autókonszern is megpróbálja keresztülvinni a személyi költségek csökkentését, középtávon 30 százalékosat. A konszern székhelyén, Wolfsburgban egyelőre nem foglalkoznak azzal, hogy munkahelyeket telepítenének át például Kelet-Európába, s visszautasítják azokat a híreket, hogy a vállalat válságos helyzetnek néz elébe. A Volkswagen a gyenge konjunktúra miatt szenved, különösen az új Golf eladási számai maradnak el a várakozásoktól. A nyári leállást egy héttel, négy hétre hosszabbították meg, s az értékesítéstől függ, hogy szünetel-e majd a termelés ősszel és karácsonykor.
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ismét kényszerszabadságol a romániai Dacia

Ismét kényszerszabadságra küldi 1100 dolgozóját júniusban a francia Renault tulajdonában levő romániai Dacia gépkocsigyár, mivel az alacsony... Teljes cikk

Végre egy jó hír: a Volánbusznál növelték a létszámot

A Volánbuszhoz áprilisban és májusban összesen 280 új munkavállaló csatlakozott, ezen belül az autóbusz-vezetők létszáma 166-tal emelkedett -... Teljes cikk

Munkahelyeket hoz létre a Royal Traktor Pápán

Húsz munkahelyet hoz létre a Royal Traktor Zrt. pápai telephelyén, ahol értékesítési képzéseket is tartanak majd. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek