Megjelent: 21 éve

A Daimler is bekeményít

A Siemens után a német DaimlerChrysler is munkavállalóinak fenyegetésével próbálja meg elérni céljait. A cég 6 ezer állás megszüntetését helyezte kilátásba abban az esetben, ha a dolgozók nem bólintanak rá a félmilliárd eurós költségcsökkentésre.

A Daimler is bekeményít 2004. július 13. FigyelőNet A Siemens után a német DaimlerChrysler is munkavállalóinak fenyegetésével próbálja meg elérni céljait. A cég 6 ezer állás megszüntetését helyezte kilátásba abban az esetben, ha a dolgozók nem bólintanak rá a félmilliárd eurós költségcsökkentésre. hirdetés A DaimlerChrysler hétfőn állt elő konkrét javaslataival. A patinás autógyár menedzsmentje hatezer dél-németországi állás megszüntetését és a C-osztály gyártásának Észak-Németországba vagy a Dél-Afrikai Köztársaságba történő áthelyezését helyezte kilátásba abban az esetben, ha a munkavállalói szervezet nem bólint rá a gyár évi félmilliárd eurós költségcsökkentési tervére. A cégvezetés a hónap végéig akar egyezségre jutni az üzemi tanáccsal, s amennyiben az beleegyezne a költségcsökkentésbe, a menedzsment tagjai is lemondanának egy évre fizetésük emeléséről. A Mercedes Car feje, Jürgen Hubbert és a személyzeti osztály vezetője, Günther Fleig által közölt feltételek komoly vitához vezettek a menedzsment és a munkavállalói szervezetek között és rávilágítottak egyben a DaimlerChrysler vezetőségének a cég halovány eredményeivel kapcsolatos aggodalmaira. Siemens-gyakorlat Mint arról a közelmúltban beszámoltunk, a Siemens hasonló feltételekhez kötötte Bocholtban és Kamp-Lintfortban, mobiltelefonokat és drótnélküli vezetékes telefonokat gyártó cégénél a munkahelyek megtartását. A szakszervezetek ott végül mindent lenyeltek: a dolgozók extra fizetés nélkül, heti öt órával többet vállaltak, hogy munkahelyeiket ne telepítsék át az alacsonyabb bérszínvonallal kecsegtető kelet-közép-európai országokba. A mostani Daimler-bejelentés persze nem előzmények nélküli. A DaimlerChrysler még a Siemens-eset előtt jelentette be, akkor már többedszerre, hogy 10 ezer dolgozó felesleges a vállalatnál. A szakszervezetekkel folytatott tárgyalásokon az autógyárnál felmerült a munkaidő-bővítés lehetősége is. Bár az autógyár munkavállalói szervezetei egyelőre nem reagáltak a menedzsment fenyegetésére, könnyen lehet, hogy akárcsak a Siemensnél, itt is kénytelenek lesznek elfogadni az ajánlatot, és ezzel gyakorlatilag legitimálják a Siemensnél bevezetett tárgyalási gyakorlatot: a gyár Németországból való kivonulással fenyegeti meg a dolgozókat, akik munkahelyük megőrzése érdekében a menedzsment összes feltételét elfogadják. A IG Metall szakszervezet vezető-helyettese, Berthold Huber mindenesetre elutasította a munkaidő meghosszabbításának általánossá válását. A Siemens-kompromisszumot egyedi esetnek nevezte, a szakszervezet kitart a 35 órás munkahét mellett. Vérszemet kaptak A DaimlerChrysler mellett most a Volkswagen autókonszern is megpróbálja keresztülvinni a személyi költségek csökkentését, középtávon 30 százalékosat. A konszern székhelyén, Wolfsburgban egyelőre nem foglalkoznak azzal, hogy munkahelyeket telepítenének át például Kelet-Európába, s visszautasítják azokat a híreket, hogy a vállalat válságos helyzetnek néz elébe. A Volkswagen a gyenge konjunktúra miatt szenved, különösen az új Golf eladási számai maradnak el a várakozásoktól. A nyári leállást egy héttel, négy hétre hosszabbították meg, s az értékesítéstől függ, hogy szünetel-e majd a termelés ősszel és karácsonykor.
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
NAV: tovább emelkedik az alanyi adómentesség határa

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja. A jelenlegi 18 millió forintos felső határ 2026-ban 20 millió, 2027-ben 22... Teljes cikk

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg szomszédunkban a Bosch

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján. Az elbocsátásokat a Bosch... Teljes cikk

Ünnepi csend az IKEA-ban: a dolgozók pihenésére fókuszál a vállalat

Az IKEA Magyarország idén is a szeretetteljes otthoni élet és a valódi feltöltődés fontosságát helyezi a karácsonyi időszak középpontjába. Ennek... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek