Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI Megjelent: 1 éve

A francia vasutasok 15 százaléka sztrájkol, de 95 százalékuk ellenzi a kormány reformját

A francia vasutasok 95 százaléka nemmel szavazott a kormány reformjára a szakszervezetek által az állami vasúttársaságánál (SNCF) szervezett voksoláson, amelyen a részvételi arány 61 százalékos volt - közölték a szakszervezetek képviselői, amelyek 21. sztrájknapjukat tartják. A vezetőség szerint az összes dolgozó 15, a mozdonyvezetők és a jegyellenőrök 50 százaléka vesz részt a munkabeszüntetésben - írja az MTI.

Laurent Brun, a legradikálisabb szakszervezet, a CGT vasúti ágának vezetője szerdai sajtótájékoztatóján elmondta: a belső szavazásban résztvevők 94,97 százaléka elvetette a reformtervezetet, ezért arra kérik a kormányt, hogy "hallja meg a vasutasokat". "Amennyiben a kormány elzárkózik, elképzelhető, hogy a sztrájkolók ugyanezt teszik és a konfliktus elhúzódik" - tette hozzá.

A gördülő sztrájknál minden öt napból két napon át tart a munkabeszüntetés, az eredeti tervek szerint június 28-ig tart, de elképzelhető, hogy a szakszervezetek meghosszabbítják.

A kormány és az SNCF vezetősége azt hangsúlyozza, hogy a szavazásnak nincsen jogi ereje, és azért nem legitim, mert a reform nemcsak a vasúti dolgozókat érinti, hanem minden franciát.

A május 14. és 22. között a vasúti ágazati szakszervezetek által szervezett belső szavazásban a közel 140 ezer vasutas közül 91 068-an vettek részt az országban elhelyezett 564 urnánál, ami rendkívül magas részvétel a szervezők szerint.

"Nem lehet reformot végigvinni a legfőbb szakértők és azok ellenében, akiknek a munkájukon keresztül kell majd megvalósítaniuk a reformot" - hangsúlyozta a CGT szakszervezet vezetője. A Sud-Rail azt kéri Guillaume Pepytől, az SNCF elnökétől, hogy "vonja le a következtetéseket a szavazásból és nyújtsa be a lemondását".

A szakszervezetek szerint a dolgozók és a vezetőség között mára nagyon erőssé vált a bizalmatlanság, jóllehet a vita elsősorban nem személyi kérdésekről szól.

A belső szavazást az Air France légitársaságánál tartott hasonló belső konzultáció ihlette, amelynek nyomán május 5-én lemondott Jean-Marc Janaillac, az Air France elnök-vezérigazgatója.

A reform a 2020-tól meghirdetendő vasúti liberalizációra készítené fel az SNCF-et, amikor a piac fokozatos megnyitása értelmében külföldi vasúttársaságok is működtethetnek vonatokat a francia TGV-k útvonalain. A kormány legfőbb célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik. Ez a változás 2020-tól lépne életbe a vasúthoz belépő dolgozókra.

A szakszervezetek vezetőit két nap múlva fogadja Edouard Philippe miniszterelnök, aki sajtóhírek szerint bejelenti: a kormány két lépésben átvállalja és rendezi az SNCF mintegy 50 milliárd eurós adósságát 2020-ban, majd 2022-ben, és elindít egy 700 millió eurós beruházási programot.

MTI
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Theresa May június 7-én távozik

Theresa May brit miniszterelnök pénteken bejelentette, hogy június 7-én távozik a kormányzó Konzervatív Párt éléről. Ez miniszterelnöki... Teljes cikk

Jamie Oliver éttermei és az egyik legnagyobb brit acélgyár csődbe ment a Brexit miatt

Csődeljárás elé néz az egyik legnépszerűbb, televíziós műsorairól világszerte is ismert brit sztárséf, Jamie Oliver étteremhálózata és az... Teljes cikk

Fokozódó kihívásokkal néznek szembe az európai cégek Kínában

Egyre komolyabb kihívásokkal néznek szembe az európai cégek Kínában a távol-keleti ország gazdasági növekedésének lassulása, az amerikai-kínai... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár