Megjelent: 8 éve

A fürdők rosszul jártak a SZÉP-kártyával

A fürdőkben és szálláshelyeken évről évre kisebb forgalmat generálnak a béren kívül adható üdülési juttatások, a SZÉP-kártya és az üdülési csekkek - írja a Világgazdaság Online.

A KSH adatai szerint tavaly a kereskedelmi szálláshelyek bevétele mindössze 10 milliárd forint volt SZÉP-kártyából - írja a Világgazdaság Online. Az üdülési csekkekből is mindössze csak 3 milliárd forintnyit váltottak be, míg 2009-ben 25,4 milliárd forint bevétele származott a csekkből a szállásoknak, 2010-ben pedig 28,9 milliárd forint.

A kártyabirtokosok száma is elmarad a csekktulajdonosoktól. 2009-ben még 2 millió ember kapott üdülési csekket, jelenleg pedig mintegy 765 ezer SZÉP- kártyabirtokos akad az országban. Így nem csoda, hogy a belföldi turizmus számai annak ellenére sem emelkedtek, hogy 2012 tele volt négynapos hétvégével.

A Magyar Fürdőszövetség szerint a SZÉP-kártya három alszámlájának felhasználhatósága némi zavart okozott a vendégek körében, ugyanis aki nem kért rekreációs felhasználási lehetőséget, nem tudott fürdőhelybelépőt venni a szállásra és a vendéglátásra elkülönített keretből. A zsebek közötti átjárhatóság biztosítására nincs kormányzati szándék.

A fürdőszövetség megállapította, hogy az üdülési csekk és a SZÉP-kártya együttes forgalma 2012-ben 1,63 milliárd forint volt, 2011-hez képest 18 százalékkal, 2010-hez viszonyítva mintegy 40 százalékkal csökkent a két készpénz-helyettesítő szegmensben.

Eddig közel 71 milliárd forintot utaltak a munkáltatók SZÉP-kártyákra. Ennek több mint fele érkezett a legnépszerűbb vendéglátás alszámlára. Ezt követi a szálláshely alszámla, míg a szabadidő zsebbe töltöttek a legkevesebbet. A 770 ezer kártyabirtokos a teljes rendelkezésre álló összeg több mint felét használta fel.

Világgazdaság Online
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Országosan nem állnak át digitális munkarendre az általános iskolák és az óvodák

Csak ott rendelik el a digitális munkarendet az iskolákban és óvodákban, ahol megbetegedés történik. A kormány veszélyeztetettségi és életkori... Teljes cikk

Meglepő adatok: csökkent a munkanélküliségi ráta az euróövezetben

Tavaly novemberben 15 millió 933 ezren kerestek munkát az Európai Unióban. Teljes cikk

ÁSZ: 2020 áttörést jelentett a táv- és otthoni munkavégzés elterjedésében

Az Állami Számvevőszék az otthonról végzett munka mentálhigiénés kihívásaira is felhívta a figyelmet. Teljes cikk