A gumiabroncsok megfelelő nyomásának fontossága
Miért kellene a gumiabroncsok megfelelő nyomásának kérdését kiemelten kezelnie minden autósnak? Milyen lavinát indíthat el képletesen szólva, hogyha valaki elhanyagolja ezt a szempontot? Ezt a témát fogjuk kibontani máris a bejegyzés keretei között.
Miért problémaforrás a túl alacsony vagy túl magas nyomás az autógumikban?
Több okot, valamint érvet is fel lehet sorakoztatni válaszként. Merthogy a nyomás nem megfelelő értéke egyszerre befolyásolja negatív előjellel az autógumik várható élettartamát, vezetési kényelmét, tapadását és fékezését.
Az állítás egyaránt fennáll, hogyha az Olcsobbgumi.hu webshop kisteher gumi palettájának bármely modelljéről van szó, de személy vagy 4x4 SUV garnitúrák esetében is igaz. Bajt jelent a túl alacsony nyomás, mert így a gumi túlzott mértékben deformálódik.
Emiatt túlmelegedés alakul ki, megnő a gördülési ellenállás, ráadásul az idő előtti kopás esélye is nagyobb lesz. De túl keményre sem tanácsos fújni az abroncsokat, mert ezzel egyszerre csökken az élettartam és az úttartás, miközben a kopás is egyenetlenné válik.
Mennyit nyerhetünk, ha odafigyelünk a gumiabroncsok megfelelő nyomására?
Egyrészt tudni kell, hogy a javasoltnál mindössze 20%-kal nagyobb nyomásérték is mintegy 10000 km-rel csökkenti az abroncs élettartamát. De szintén erős motiváció lehet, hogy megfelelő abroncsnyomással üzemanyagot lehet megtakarítani.
A biztonságos vezetés kérdésköre pedig még szóba sem került. Márpedig a megfelelő abroncsnyomás csökkenti annak veszélyét, hogy menet közben irányítást veszítsünk az autó fölött, egyúttal védi is a gumit az idő előtti kopástól és a belső szerkezetének sérüléseitől.
Hogy mi idézheti elő a csökkenést? A dolog hátterében állhatnak kisméretű perforációk, de a kerék alkotóelemein keresztül történő természetes szivárgás, valamint a külső hőmérséklet csökkenése ugyanígy kiválthatja a csökkenést.
A nyomás ideális szinten tartása egyszerűbb feladat, mint sokan feltételezik
Először is tudni kell, hogy milyen határértékek között kellene tartani. Ennek az ellenőrzése több úton is lehetséges, beleértve a gépjármű használati utasítását, a vezető oldali első ajtón lévő matricát, a vezetőülés közelében lévő tároló fiókot vagy a tanksapka fedelének belső oldalát.
Másodpercek kérdése tehát a dolog. A másik lényeges faktor a mérés kapcsán a “hogyan” kérdés. A legegyszerűbben kivitelezhető mód az, ha bármely benzinkúton keresünk egy könnyen használható mérőműszert.
A szerkezet pillanatok alatt megmutatja, hogy milyen nyomásérték van jelen a fent lévő gumiabroncs bármelyikében. Ami pedig igazán hozzáadott érték, hogyha bármelyiknél nem jó a szám, akkor pozitív és negatív irányban is tudunk változtatni. Ezt 3-4 hetente érdemes elvégezni, hogy gondoskodni tudjunk a zavartalan autózásról.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- A Fekete Péntek Gaming Univerzuma 2025: Mélyreható Elemzés, Piaci Trendek és Túlélési Útmutató az Optimális Vásárlásért 3 hónapja
- 10 milliárddal emelkedik a vállalati e-autó támogatási program keretösszege 3 hónapja
- Céges autó 2025-ben: juttatás, motiváció vagy teher? 3 hónapja
- Hogyan érdemes hatékonyan leváltani a járműflottát? 3 hónapja
- Már 4000 kifizetés felett jár a vállalati e-autó program 4 hónapja
- Így képzik a jövő AI-szakembereit Magyarországon 5 hónapja
- Hogyan válasszunk családi autót nyaraláshoz? 6 hónapja
- Rejtett adócsapdák céges autóknál – rengeteg cég bukik el rajta! 6 hónapja
- Hogyan lehet tökéletesíteni a sportautókat? 7 hónapja
- Ki tekert vissza és mennyit? A használt autók egyik legnagyobb csapdája 7 hónapja
- Több mint hatezer cég vásárolhat pályázati támogatással e-autót 9 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?