kapubanner for mobile

A jól keresők járnak jól az új adócsomaggal

A minimálbéresek nem járnak jól a jövő évi adómódosításokkal, a 230 ezer forint felett keresők azonban 17 ezer forintnyi adót takaríthatnak meg maguknak havonta. A munkáltatók legfeljebb hétezer forintot nyerhetnek, a társaságok helyzetét viszont nagyban befolyásolja a kedvezményrendszer átalakítása - összegzi a kormány adóterveit a Napi Gazdaság.

Leginkább az évente 2,77 millió forint felett keresők használhatják ki a jövő évre tervezett adócsökkentést célzó elképzeléseket, vagyis azok, akik bruttó 231 ezer forintnál többet visznek haza havonta. Rájuk ugyanis minden kedvezmény vonatkozik: pillanatnyilag ugyan ez a kör már nem részesül adójóváírásban, jövőre azonban már élhet a nulla kulccsal, ráadásul a 18 százalékos sávhatárbővítést is maximálisan kihasználhatja. A nulla kulcs következtében 11 340 forinttal lesz több a zsebükben havonta, erre jön még a sávhatár kétmillió forintra emeléséből további hatezer forint - összesen tehát 17 340 forint jövedelemadóval kell kevesebbet fizetniük havonta.

Az új adóváltozásokkal rosszul járnak azonban a minimálbéren keresők, hiszen számukra egy technikai jellegű elemben merül ki az átalakítás: adójóváírás helyett nulla kulccsal adóznak. A minimálbér felett fokozatosan egyre több az, ami a magánszemélyeknél marad, ám ez havi 63 ezer és 141 ezer forint között (ez a jelenlegi 18 százalékos sávhatár) nem jelent komoly plusz összegeket. Fokozatosan több, de legfeljebb 2880 forint a jövedelemadó-csökkenés havonta. Efölött kezd el komolyabb mértéket ölteni a megnyert adó.

A munkáltatók terhei havi szinten legfeljebb hétezer forinttal csökkennek alkalmazottanként: 140 ezer forintig lehet ugyanis alkalmazni a csökkentett, 27 százalékos tb-járulékot. A hírek szerint a tb-járulékokból, ezen belül is az egészségbiztosítási járulékból csípik le jövőre az öt százalékpontot, amivel mérséklődik a munkabért terhelő 32 százalékos járulék. Ez a megkülönböztetés azért szükségeltetik, mert ezek a járulékok elkülönült alapokba kerülnek, és nem a központi költségvetésbe.

Összességében tehát egy munkavállaló bruttó bérére vetítve legfeljebb 24 340 forint takarítható meg, ebből hétezer forintot a munkaadó, a fennmaradó összeget pedig a munkavállalóé spórolhatja meg.

Napi Gazdaság
  • 2026.10.21Harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatása Vendégmunkást vagy külföldi munkavállalót alkalmaz? Gyakorlati képzésünk bemutatja a harmadik országbeli állampolgárok jogszerű foglalkoztatásának szabályait. Szó lesz az engedélymentes foglalkoztatásról, a vendégmunkás-engedélyről és a Nemzeti Kártyáról, az ukrán állampolgárok foglalkoztatásának sajátosságairól, az összevont kérelmezési eljárásról, valamint a munkáltatói kötelezettségekről és felelősségről. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.10.22Munkaidő és munkabér A munkaidő-beosztástól a bér elszámolásáig: gyakorlati képzés a munkaidő és a munkabér szabályairól. Szó lesz a munkaidőkeretről, a rendkívüli munkaidőről, a pihenőidőről (a MÁV-START ítélet tükrében is), a távolléti díjról, a bérpótlékokról és a munkabérből történő levonásokról. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.11.16LEAN Vezetés - LEAN Coaching képzés A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.11.17Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről. info button Részletek ticket button Jegyek