kapubanner for mobile
Megjelent: 17 éve

A szolgáltató központok hazája lehetünk

Tíz szolgáltató központ magyarországi telepítését célzó projekt fut az ITD Hungary égisze alatt, melyek megvalósulása összességében mintegy négyezer munkahely létrejöttét jelentené - mondta Rétfalvi György, az ITD Hungary vezérigazgatója hétfőn egy budapesti sajtóbeszélgetésen.

A futó projektek között - melyeknek hátterében több mint felerészt amerikai cégek állnak - nagy a méretbeli szórás, a tervezett munkahelyek száma száz és ezer között ingadozik. A projektek előrehaladottsága ugyancsak nagyon eltérő, az elektronikus információcserétől egészen a helyszíni tájékozódásig terjed - tette hozzá Rétfalvi György.

Az ITD vezetője felidézte, hogy 2009-ben eddig három szolgáltatóközpont-beruházásról döntöttek Magyarországon: a BP 1100 fős új központot nyit Budapesten, az IBM 200 fős bővítést hajt végre székesfehérvári központjában, a Vodafone pedig 500 fős egységet épít Miskolcon.

Az első úgynevezett "shared service center", melyre a magyarban a szolgáltatóközpont kifejezés honosodott meg, 2002-ben jött létre Magyarországon, azóta több mint 50 nagy és közepes vállalat telepített az országban ilyen központot - mondta el az ITD vezetője. A beruházások révén közvetlenül mintegy 20 ezer munkahely jött létre, a cégek elsősorban nyelveket jól beszélő, diplomás fiatalokat keresnek.

A központok további munkahelyeket teremtenek azáltal, hogy intenzíven vesznek igénybe HR és jogi tanácsadást, informatikai szolgáltatásokat, továbbá hatalmas területű ingatlanokat bérelnek, rengeteget utaznak és számos konferenciát szerveznek.

Az ITD vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: az elmúlt évek tapasztalatai szerint az ITD átlagosan 6-8 ezer beruházni kívánó céggel veszi fel a kapcsolatot évente, ebből 700-800 "lead", azaz "szándék" születik, melyek közül 300 konkrét projekt jön létre, végül ezek közül 50-60 beruházás realizálódik. Az idén eddig 60-70 projektből tízről született végleges döntés.

Ravikumar Krishnamoorthy, a Tata magyarországi igazgatója kifejtette: az üzleti tevékenységek kiszervezésével, informatikai szolgáltatásokkal foglalkozó, globálisan 145 ezer alkalmazottat foglalkoztató cég azért döntött egy magyarországi központ létrehozása mellett, mert az ország nagyszerű kaput jelent Európához. A Magyarországon 650 főt foglalkoztató cég vezetője előnyként emelte ki az országra jellemző erős matematikai és természettudományos képzést, valamint a nyelveket jól beszélő munkaerőt.

Georg Dietz, az IBM IDC székesfehérvári szolgáltató központjának igazgatója elmondta: az informatikai területre koncentráló székesfehérvári központ immár tíz éve növekszik, jelenleg közel 1.000 embert alkalmaznak, és további bővítéseket terveznek. Úgy vélte, hogy Magyarországon meg lehet találni a motivált munkaerőt. Kiemelte: gyakran azt tapasztalják, hogy hiányoznak bizonyos ismeretek, készségek a felvett dolgozóknál, ezért sokat költenek oktatásra - az új alkalmazottak, akiknek átlagéletkora 26 év, 3-6 hónapos képzésben vesznek részt munkába állás előtt.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek