Megjelent: 2 éve

Átrendezi a munkaerőpiacot az elektromos autók gyártása

Nem a GDP-re hanem a munkaerőpiacra lesz hatással, ha a gyártók átállnak az elektromos autók gyártására. Azok az országok vannak veszélyben, amelyek az autóiparra alapozzák gazdaságuk jó részét.

A belső égésű motorral szerelt járművek munkaerő-szükséglete lényegesen magasabb az elektromos hajtású modellekénél, így a foglalkoztatás területén a korábban becsültnél is súlyosabb következményei lesznek az autóipari korszakváltásnak -idézi az FTI Consulting tanácsadó cég elemzését a Világgazdaság.

Az európai autógyártói szövetség (ACEA) számára készült dokumentum hangsúlyozza, hogy már most meg kell kezdeni az előkészületeket a teljes átállásra. Példaként Európa vezető autógyártó államát, Németországot említik, ahol az ágazatban dolgozó 620 ezer embernek az 58 százaléka lesz kénytelen más munkakörben elhelyezkedni. A következő évtized közepétől így a dolgozók csaknem kétharmadának munkája válik feleslegessé, ez köszönhető annak, hogy sokkal kevesebb részegységből áll a hajtáslánc, így az alkatrészgyártás és a szervizelés is kevesebb.
Mindez azonban nem csak a dolgozókat érinti hátrányosan, hanem az alkatrész beszállító cégek megrendelései is 38 százalékkal csökkenhetnek a becslések szerint. Az utángyártott alkatrészek készítői 17 százalék körüli igénycsökkenéssel kalkulálhatnak amiatt, hogy a villanyautó feleannyi részegységből épül fel.

A szervizekben sem lesz sok dolga a munkaerőnek: összehasonlításképpen egy elektromos Chevrolet Volt és Volkswagen Golf-ot hasonlítottak össze. A villanyautónak 240 ezer kilométerenként (vagy ötévente) kell kötelezően felkeresnie a szerelőműhelyt, míg csak a kopóalkatrészek miatt 16 ezer kilométerenként látogatja a Golf tulaja a szervizt. A dokumentum szerint ráadásul a hibrid technológia is kifuthat, mivel annak gazdaságossága is megkérdőjeleződik éppen a még létező benzinmotor összeszerelésének alkatrész és munkaerő-igényessége miatt. A cég szerint az sem megoldás, ha Európa is akkumulátor gyárak építésébe fog, mert a munkaerő töredékét szívja csak fel. További kockázat, hogy óriási áremelkedés jöhet az újautó-piacon a technológiaváltás időszakában.

Ugyanakkor van pozitívum is: drágább, de jelentősen megnövelt hatótávolságú gépkocsikat viszont olcsóbban lehet üzemeltetni, a megtakarított pénz más területen való elköltésével munkahelyeket lehet teremteni, ami pozitív hatás.

vg.hu


  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
  • 2020.10.16XIII. LEAN FÓRUM - KONFERENCIA A Fórum fókuszai: Lean Vezetés - Lean coaching Ipar 4.0. és a Lean a gyakorlatban Lean Quality – Lean Six Sigma Lean Office - Folyamatfejlesztés Részletek Jegyek
  • 2020.10.22 HR folyamatok/HR kommunikáció/Változásmenedzsment A képzésen összefoglaljuk és rendszerbe helyezzük a HR folyamatokat, megismerkedünk a HR kommunikáció szerepével és témaköreivel, valamint megtudjuk, mit jelent a változásmenedzsment. Kiknek ajánljuk? A képzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének fejleszteni a belső kommunikáción, illetve a változások menedzselését hatékonyabbá szeretnék tenni. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Dollármilliárdokból védenék tovább az amerikai légiipari munkahelyeket

Csaknem 30 milliárd dolláros bértámogatási keretet nyitnának meg a légiipar számára egy republikánus javaslat szerint, hogy elkerüljék az újabb... Teljes cikk

Októbertől ismét tart rendezvényeket a Hungexpo

Szigorú biztonsági szabályok mellett októberben megrendezi a Construma, az Otthon Desing, az Automotive Hungary, és az Ipar Napjai kiállításokat a... Teljes cikk

Csökkenés helyett tovább nőtt a munkanélküliség Oroszországban

Oroszországban az elemzők által várt csökkenés helyett augusztusban 6,4 százalékra emelkedett a munkanélküliségi ráta. Teljes cikk