Megjelent: 13 éve

Az irodai rendrakás műhelytitkai

Ki nem túrta már fel egyszer az íróasztalát egy névet, telefonszámot kutatva a papírhegyek között? Pedig ha rendet tartanánk a számítógépünk előtt vagy szekrényeinkben, sokkal nagyobb hatékonysággal dolgoznánk. A rendcsinálás pszichológiájába ad betekintést egy német szakkönyv szerzője.

"Huszonnégy óra alatt még a legrendetlenebb irodából is áttekinthető munkahelyet lehet varázsolni", nyilatkozta a Süddeutsche Zeitung német napilapnak Susanne Roth, az irodai rendrakás pszichológiájáról szóló könyv szerzője (Einfach aufgeräumt).

Folyamatos döntéshozatal
Látszólag egyszerű tétel, ám sokak mégsem kezdenek bele. A rendrakás ugyanis kiselejtezést is jelent. Minden egyes lapot át kell nézni és dönteni kell: megőrzöm vagy eldobom. Ha megőrzöm, akkor hová teszem? "Ez a sok kis döntés nagyon megerőltető és egy idő után az ember idegeire megy. Aki azonban nem retten meg az elején, annak a munkája egy idő után felgyorsul", mondja a szerző.

Rakjunk ki mindent a szoba közepére
Susanne Roth tippje a rendrakásra: sokkterápia. Ezt azoknak ajánlja, akik egy napot szánnak az iroda rendbetételére. Mindent rakjunk ki az iroda közepére és kezdjük az elején. Addig ne hagyjuk abba, amíg a végére nem érünk.
Akiknek csak 1-2 órája van a munkanapból erre, haladjanak sorban: először az íróasztal, aztán a szekrény egy-egy fiókja. Ha mindent kiborítunk, de nincs sok időnk, akkor legtöbbször visszaöntjük a fiókba, szerkénybe a maradékot és nem értünk el semmit.

Hiba, ha alábecsüljük
A dolgozók akkor követnek el hibát, ha alábecsülik a rendrakás fontosságát. Akinek sok a feladata, egész nap stresszes a munkája, hajlamosabb halogatni a rend kialakítását. Ezzel viszont az egyéb munka hatékonyságát csökkenti. A koncentrált munkához olyan irodai környezetre van szükség, ahol minden azonnal előkeríthető és nem kell félórákat papírhalmok átböngészésével vagy a számítógépen adatok keresésével tölteni.

Értelmes és állandó helyet találni
A rendrakás alapja: mindennek állandó és értelmes helyet kell találni. Egy jó munkahely arról ismerszik, hogy nem kell azon gondolkodni, mi hol található.
Aki egyszer belekezd az alapos rendcsinálásba, érezni fogja, milyen felszabadító érzés a szükségtelen tárgyak, dokumentumok, számlák kiselejtezése. És milyen nagyszerű érzés, ha látjuk ismét az íróasztalunk lapját...


  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hogyan érvényesülnek a pályán az LMBTQ orvosok?

Az abcug.hu cikke szerint az LMBTQ orvoshallgatóknál gyakoribb a pályaelhagyás és a lemorzsolódás. Teljes cikk

Túl sok alkoholt kellett inniuk a szeszgyár dolgozóinak

A Pernod Ricard nevű francia, szeszesitalokat gyártó cég munkatársai arra panaszkodnak, hogy munkahelyükön folyamatos alkoholfogyasztásra... Teljes cikk

Ezt fontolja meg, mielőtt viszonyba kezd a munkahelyén

Régi igazság a „házinyúra nem lövünk”. Ezt a népi bölcsességet azonban a gyakorlat számos alkalommal felülírja. Pedig a munkahelyi kapcsolatok... Teljes cikk