Az Országos Közszolgálati Érdekegyeztető Tanács közleménye
Az Országos Közszolgálati Érdekegyeztető Tanácsban a kormány, a közszolgálati szakszervezetek és az önkormányzatok képviselői több alkalommal tárgyaltak a közszférában 2005-ben megvalósítható keresetnövekedésről és az illetményrendszerekben indokolt változtatásokról.
Egyetértettek abban - figyelembe véve az Országos Érdekegyeztető Tanács által a versenyszférának ajánlott kereset-növelési mértéket -, hogy 2005-ben átlagosan 6%-os bruttó keresetnövekedés valósuljon meg a költségvetési szférában is.
A tárgyalások során az Országgyűlés döntését igénylő változtatási javaslatok többségében egyetértésre jutottak a felek.
Így közös az álláspontjuk arról, hogy 2005. január 1-jétől a köztisztviselői illetményalap a jelenlegi havi 33.000 forintról 35.000 forintra emelkedjen. Ennek hatására a köztisztviselői, a hivatásos szolgálati és a honvédségi illetményrendszerek hatálya alá tartozók illetménye az év elejétől átlagosan 6%-kal növekedne. E körben a törvényekben szereplő illetménytételektől való - az egyéni teljesítményektől függő - pozitív irányú eltérés lehetőségét 20%-ról 30%-ra javasolják emelni.
A közalkalmazottak tekintetében a felek egyetértettek abban, hogy az általános közalkalmazotti, valamint a felsőoktatói és kutatói illetménytáblában a garantált illetményminimumokat 2005-ben növelni szükséges. Az emelés javasolt mértékéről - a keresetek 2004. évi alakulását is figyelembe véve - megegyezésre törekedve folytatják a tárgyalásokat.
Egyetértés született arról, hogy a közalkalmazotti pótlékok alapja 2005. január 1-jétől 4%-kal, 18.900 forintra emelkedjen. Továbbá 2005-től nem csak a közoktatásban, hanem - a felsőoktatási és a kutatási ágazat kivételével - a többi, közalkalmazottakat foglalkoztató intézménynél is bevezetésre javasolják a felek a teljesítmény-ösztönző rendszert. Ehhez intézményi szinten a bértömeg 2%-ának megfelelő keretet szükséges képezni, amit az érintettek helyi döntésen alapuló kereset-kiegészítés formájában kapnának meg.
A tárgyalások során az Országgyűlés döntését igénylő változtatási javaslatok többségében egyetértésre jutottak a felek.
Így közös az álláspontjuk arról, hogy 2005. január 1-jétől a köztisztviselői illetményalap a jelenlegi havi 33.000 forintról 35.000 forintra emelkedjen. Ennek hatására a köztisztviselői, a hivatásos szolgálati és a honvédségi illetményrendszerek hatálya alá tartozók illetménye az év elejétől átlagosan 6%-kal növekedne. E körben a törvényekben szereplő illetménytételektől való - az egyéni teljesítményektől függő - pozitív irányú eltérés lehetőségét 20%-ról 30%-ra javasolják emelni.
A közalkalmazottak tekintetében a felek egyetértettek abban, hogy az általános közalkalmazotti, valamint a felsőoktatói és kutatói illetménytáblában a garantált illetményminimumokat 2005-ben növelni szükséges. Az emelés javasolt mértékéről - a keresetek 2004. évi alakulását is figyelembe véve - megegyezésre törekedve folytatják a tárgyalásokat.
Egyetértés született arról, hogy a közalkalmazotti pótlékok alapja 2005. január 1-jétől 4%-kal, 18.900 forintra emelkedjen. Továbbá 2005-től nem csak a közoktatásban, hanem - a felsőoktatási és a kutatási ágazat kivételével - a többi, közalkalmazottakat foglalkoztató intézménynél is bevezetésre javasolják a felek a teljesítmény-ösztönző rendszert. Ehhez intézményi szinten a bértömeg 2%-ának megfelelő keretet szükséges képezni, amit az érintettek helyi döntésen alapuló kereset-kiegészítés formájában kapnának meg.
- 2026.10.21Harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatása Vendégmunkást vagy külföldi munkavállalót alkalmaz? Gyakorlati képzésünk bemutatja a harmadik országbeli állampolgárok jogszerű foglalkoztatásának szabályait. Szó lesz az engedélymentes foglalkoztatásról, a vendégmunkás-engedélyről és a Nemzeti Kártyáról, az ukrán állampolgárok foglalkoztatásának sajátosságairól, az összevont kérelmezési eljárásról, valamint a munkáltatói kötelezettségekről és felelősségről. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.10.22Munkaidő és munkabér A munkaidő-beosztástól a bér elszámolásáig: gyakorlati képzés a munkaidő és a munkabér szabályairól. Szó lesz a munkaidőkeretről, a rendkívüli munkaidőről, a pihenőidőről (a MÁV-START ítélet tükrében is), a távolléti díjról, a bérpótlékokról és a munkabérből történő levonásokról. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.16LEAN Vezetés - LEAN Coaching képzés A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.17Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről.
Részletek
Jegyek

Sikeresnek látszol, de mégsem érzed magad a helyeden? Vajon megszelídíthető a siker?