Az újítókedv több bevétellel jár
Közvetlen kapcsolat van a vállalatok innovációs aktivitása és bevételeik nagymértékű növekedése között - derül ki a PwC tanulmányából.
Az elemzés alapjául szolgáló felmérésben 1757 vezetőt kérdeztek meg az innovációval kapcsolatos szokásaikról, véleményükről és terveikről, 25 ország 30 különböző gazdasági szektorából.
A vállalatok a tanulmány szerint alapjaiban változtatják meg innovációs módszereiket napjainkban. Az innováció már túllépett a termékeken és szolgáltatásokon, mára már az üzleti modellek, a működési rendszerek és a fogyasztói szokások körét is rendszeresen érinti. Ráadásul a belső és külső partnerek egyaránt elengedhetetlenné váltak az innovációs törekvések megvalósításához.
"Az innováció mindennapossá vált. Öt évvel ezelőtt szinte minden üzletágban a Kínába való terjeszkedést tartották a legerősebb növekedési lehetőségnek. Ma a vállalatok viszont az innovációban látják a legnagyobb növekedési potenciált" - idézi a tanácsadó cég közleményében David Percivalt, a PwC globális ügyfél-innovációért felelős csoportjának vezetőjét.
Míg kezdetben az innovációt a fejlett országok technológiai és fogyasztói termékeket gyártó cégeinek kiváltságaként tartották számon, mostanra a vállalati növekedés kulcstényezőjévé vált, szektortól és földrajzi adottságtól függetlenül. A tanulmányban megnevezett vezető innovátorok a legkülönfélébb szektorok és területek szereplői, az egészségügytől kezdve az autóiparon át a pénzügyi cégekig, s Indiától kezdve Hollandián keresztül egészen Brazíliáig bezárólag mindenféle cég található az élbolyban.