kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 12 éve

BKV: Nem változott a trolibuszvezetői létszámigény

A BKV szerint nem változott a trolibuszvezetői létszámigény az új trolimenetrend miatt, amely kevesebb, de nagyobb befogadóképességű jármű forgalomba állítását tartalmazza. A trolis szakszervezet 20-25 ember elbocsátásának szándékáról tud, és tiltakozik nem csak ez ellen, hanem a naponta forgalomba állított járművek csökkentése ellen is.

A Népszava szerdán írt arról, hogy húsz trolibuszvezetőt küld el a BKV, mert a kevesebb kocsikiadás miatt nincs rájuk szükség. Az MTI megkeresésére a BKV pénteken azt közölte, hogy az új menetrend nem változtatott a trolibuszvezetők iránti igényen. Az új paraméterkönyvben a férőhelykínálatot csuklós trolibuszok beállításával emelték, de a követési távolság egyes vonalakon nőtt.

A BKV hangsúlyozta: a tavaly év közepén megkötött kollektív szerződés miatt növekedett a dolgozók napi tényleges munkamennyisége, ez 20-25 fős elvi létszámcsökkentési igényt jelent a mintegy háromszáz fős trolibusz-vezetői létszámban. A leépítést zömében "természetes fluktuációval", fokozatosan oldaná meg a BKV.

Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke, a BKV felügyelőbizottságának munkavállalói tagja az MTI-nek a hírre úgy reagált: tiltakoznak a járműkiadás csökkentése és az elbocsátások ellen is. Utóbbival kapcsolatban elmondta: kedden kezdik a tárgyalásokat a BKV-val, és úgy tudják, a teljesítménycsökkenés miatt 20-25 dolgozó elbocsátását tervezik.

Kifejtette: 2012-ben még 120, 2013-tól csak 110 trolit küldenek forgalomba naponta, az pedig nem megoldás, hogy a munkavállalókat a buszágazathoz irányítják át, mert ott is leépítések várhatóak. Ehelyett az érintettek a cégen belül más munkát is vállalhatnának, például metróvezetőnek vagy diszpécsernek is átképezhetnék őket.

Az elnök hangsúlyozta: Európa több nagyvárosában fejlesztik a trolibuszhálózatot, Veronában például magyar szakemberek építik vissza a trolis infrastruktúrát. Erre Budapesten is igény van, a 83-as, vagy 79-es vonal meghosszabbítása és a budai trolihálózat kiépítése egyaránt fontos lenne.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ennyiért sem kell a munka? Csak a 60 felettiek mennek ki a földekre

Hiába nőtt a napszám és keresnek többet az alkalmi munkások, szinte kizárólag 60 év felettiek vállalnak mezőgazdasági munkát – derül ki a... Teljes cikk

Több százezer forintot bukhatnak a fiatalok – miért nem élnek a lakhatási támogatással?

Bár 2025-ben akár havi 150 ezer forintos lakhatási támogatás is járhatna a 35 év alatti dolgozóknak, alig néhányan élnek vele. Miért nem terjed ez... Teljes cikk

Júliustól adómentes lesz a csed és a gyed – Új támogatások a dolgozó kismamáknak

Július elsejétől a csecsemőgondozási díj (csed) és a gyermekgondozási díj (gyed) is mentes lesz a személyi jövedelemadó (szja) alól, emellett a... Teljes cikk