Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 7 éve

Egymást képzik a családi vállalkozások és partnereik

A Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) minősített partneri programjának célja, hogy együttműködési, tudásszerzési lehetőségeket kínáljon tagjainak és partnereinek egyaránt - írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény.

A családi vállalkozások a GDP és a foglalkoztatás 40-60 százalékáért felelősek. A jelenlegi gazdasági válságban e szervezetek nagy része nem, vagy csak minimális mértékben bocsátott el munkavállalókat, miközben jelentős befektetéseket hajtottak végre, bevételeik szinten tartása mellett. A régióban most zajló utódlási hullám - amely az 1989 után alapított vállalkozásoknál az alapító generáció nyugdíjas korba érésével időszerű kérdéssé vált, és várhatóan az is marad a következő 10 évben - jelentős társadalmi és nemzetgazdasági kockázatokat hordoz. Ezért a családi vállalkozások, azok szolgáltatói, valamint az államigazgatás releváns döntéshozói számára az ismeretterjesztés, a kutatási eredmények támogatása kiemelt jelentőségű közügy itthon és a közép-kelet-európai régióban - ezt célozza az FBN-H minősített partneri programja.

A Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) minősített partneri programjának célja, hogy együttműködési, tudásszerzési lehetőségeket kínáljon tagjainak és partnereinek egyaránt. Utóbbiak kiemelkedő hazai és multinacionális nagyvállalatok: az Ernst & Young, a Microsoft, a Széchenyi Bank és a Bank Gutmann. Kürti Tamás, az egyesület alelnöke szerint a partnerségnek kettős funkciója van: megismertetni a partnerekkel a családi vállalkozások és vállalatok egyedi igényeit, problémáit és ezekre a legjobb megoldásokat közösen megtalálni, majd azokat az FBN-H keretei között minden családi vállalkozással megosztani. Az alelnök szerint a program eredményességében kiemelt szerepet játszik a valódi, élő partnerség dinamikája: a családi vállalkozások tagjai maguk is részt vesznek a partnerek képzésében, minősítésében; problémáik feltárása pedig gyakran már önmagában is lényegi felismeréseket és mélyreható pozitív változásokat indít el.

A felelős hazai családi vállalkozások az FBN-H partnerségi programja révén komoly eszközt kapnak a kezükbe: rendszeres lehetőséget arra, hogy az egyesület nagy presztízsű partnereivel megismertessék legnagyobb kihívásaikat, és egyesületi keretek között segítséget kapjanak problémáik megoldásához.

"A partnerségi program sokkal több, mint tagok és partnerek összekapcsolása: a "képzés" az egyesületi tagok közreműködésével történik, és valószínűleg egyedülálló módon, kétoldalú. Az FBN-H így tud felelősséget vállalni azért, hogy a minősített partnerek valóban családi vállalatokra szabott szolgáltatást nyújtsanak" - mondta Kürti Tamás, az FBN-H alelnöke. - Ennek eredményeképpen, minden partnernek szakértelme és referenciái mellett be kell tudnia mutatni a családi vállalkozásokat támogató hozzáállását, valamint elkötelezettségét az ezekkel kapcsolatos folyamatos tanulás iránt. A kritériumrendszer magas szintjét jellemzi az is, hogy 2012-ben mindössze 4 partnerrel zajlanak minősített együttműködések.

A meglehetősen széleskörű, könyvvizsgálati, adó- és tranzakciós tanácsadási területen az Ernst & Young az egyetlen partner. Mivel az ilyen szolgáltatásokat csak nagy bizalmi faktorral veszik igénybe a vállalatok, az együttműködés eleve több évre szól, és eredményei is évek alatt válnak mérhetővé. A vállalatirányítási és egyéb szoftveres megoldások beszállítói közül a Microsoft lett a kiválasztott partner. A pénzügyi szolgáltatók között a családi vállalatoknak külön figyelmet szentelő Széchenyi Bankkal és a privátbanki szektorban nemzetközileg is elismert Bank Gutmannal köttetett partneri szerződés.

Az egyesület alelnöke szerint a családi vállalkozások számára rendkívüli hozzáadott értéket képviselnek a program eredményei. "Résztvevő tagjaink kivétel nélkül kiemelték azt, hogy ebben a folyamatban saját szakterületükön is rengeteget tanultak nagy tudású partnerektől; valamint azt, hogy problémáik feltárásakor sokkal világosabban látták saját helyzetüket, igényeiket és lehetőségeiket" - mondta Kürti Tamás.

Az FBN-H filozófiájának megfelelően hosszú távú, értékteremtő kapcsolatokat igyekszik építeni, felelősséget vállalva mind tagjainak, mind partnereinek e program keretében végzett tevékenységéért. "Ennek sikerét jól példázza az, hogy a minősített partnerek köre rendkívül stabil; négy partner közül hármukkal már második éve tart az együttműködés. A tagjaink és partnereink között zajló, valóban kétirányú tudásáramlás pedig nemcsak a résztvevők, hanem a magyar gazdaság hosszú távú érdekeit is szolgálja azzal, hogy hozzájárul a családi vállalkozások hatékonyabb működéséhez."
Follow hrportal_hu on Twitter