Megjelent: 1 éve

Fenntarthatóságért küzdő szervezet kezdi működését Magyarországon

Ausztria és Németország után Magyarországon is megkezdi működését a GREEN BRANDS független nemzetközi minősítő szervezet. A céljuk, hogy a valóban fenntarthatóan működő, a környezet és a természet védelmére nagy hangsúlyt helyező márkák és termékek kitüntetésével elismerje azok fenntarthatósági teljesítményét, és növelje ismertségüket és elismertségüket a fogyasztók és az üzleti partnerek körében.

images

A GREEN BRANDS nemcsak a nagy vállalatok, hanem a kis- és középvállalkozások minősítését is fontosnak tartja, hiszen a kkv-k alkotják egy gazdaság gerincét. Ezért azt szorgalmazza, hogy minél több kkv vegyen részt a megmérettetésben.

A GREEN BRANDS-minősítést termelő és szolgáltató vállalatok, élelmiszeripari és egyéb termékek, szervezetek és személyiségek kaphatják meg. Az értékelés módszertanát és kritériumrendszerét a bécsi Sustainable Europe Research Institut (SERI) és az ugyancsak bécsi székhelyű ALLPLAN környezetvédelmi tanácsadó cég dolgozta ki, és ők végzik a leendő magyar jelöltek értékelését is.

Annak érdekében, hogy a minősítést és -védjegyet az arra legméltóbb vállalatok és termékek nyerjék el, a szervezet világszerte egyedülálló, nemzetközi együttműködést magában foglaló eljárásrendet alakított ki, amely három fázisból áll:

Jelölés - A márkákat non-profit szervezetek, érdekképviseletek, médiapartnerek, zsűritagok és már kitüntetett márkák jelölhetik. A jelöléseket 2018. július 10-étől várják.

Audit - Az értékelés egy tudományosan felépített, önbevallásra épülő kérdőív kitöltésével történik. A válaszokat a SERI és ALLPLAN szakértői értékelik és szúrópróbaszerűen ellenőrzik. A végső értékelés - amelyhez csak a pályázó cég fér hozzá - képezi a GREEN BRANDS-Index alapját. Kizárólag a zsűri által előre megállapított határértéket (benchmark) elért márkák jogosultak a címre.

A zsűri döntése - Az értékelési folyamatot a szakmai zsűri zárja le, ez a grémium ítéli oda az elismerést. A zsűri a gazdaság, a média, az állami és a szakmai szervezetek magas rangú képviselőiből áll. A testület az audit eredménye alapján megerősítheti vagy elutasíthatja a minősítést.

  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter