Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 7 éve

Ha társadalmi célokat támogat, lehet drágább

Magyarországon száz vásárlóból negyvenhárman hajlandók többet is fizetni azért a termékért, amelynek előállítója nyereségéből társadalmi célokat támogat, az európai átlag 36 százalék a Nielsen felmérése szerint.

A Nielsen globális információs és piackutató vállalat a cégek társadalmi felelősségvállalásáról végezett felmérést február-márciusban 58 országban - köztük Magyarországon - több mint 29 ezer fogyasztó megkérdezésével. A minta mindegyik országban reprezentatív az internet-használók kora, valamint neme szempontjából.

Az MTI-hez kedden eljutatott közlemény szerint a magyar fogyasztók 31 százaléka a felmérés előtti hat hónapban vett legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyikről tudta, hogy közvetlenül juttat pénzt társadalmi törekvésekre, az európai átlag 27 százalék.

A felmérés készítői szerint e két adat arra utal, hogy magyar vásárlók pozitívabban viszonyulnak a vállalatok társadalmi célokat támogató programjaihoz mint az európai átlag.

A felmérésből kiderült azt is, hogy földrajzilag jelentősen eltér a fogyasztók véleménye, például a Fülöp-szigetek, Thaiföld és Indonézia válaszadóinak kimagaslóan magas aránya, több mint kétharmada, Indiában pedig háromnegyede mondja, hogy hajlandó magasabb árat adni társadalmi felelősséget vállaló cégek áruiért.
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hitler-mémes videó miatt rúgták ki a dolgozót, de vissza kellett venniük

A BP alkalmazottja Hitler-mémes videóval parodizálta ki a cégnél zajló bértárgyalásokat. A bíróság végül neki adott igazat. Teljes cikk

Levonhatják a cigi- és kávészünetet a fizetésből

Egy spanyol bíróság döntése alaposan felbolygatta a kedélyeket, ugyanis a bíróság egy portugál olajcég (GALP) javára ítélt a szakszervezettel... Teljes cikk

Börtönbe kerül a férfi, aki bosszúból bombariadót csinált volt munkahelyén

Közveszéllyel fenyegetés és kiskorú veszélyeztetése miatt kerül börtönbe a férfi, aki volt munkaadóját akarta megbüntetni. Teljes cikk