Hogyan változott a sportmarketing az idők során?
Sokan nem is gondolnák, de a sportmarketing alig valamivel több mint egy évszázada részese az üzleti életnek, bár az évek alatt jelentős átalakuláson ment keresztül. Rengeteget változott a szektor, és mára olyan nagy költségvetésű kampányok formázzák, amiket a digitális kor lehetőségei inspirálnak, mint Szoboszlai Dominik megjelenései a telekommunikációs cégek hirdetéseiben.
Baseball és zabpehely: a sportmarketing kezdetei
Az ismertebb sportrajongóknak sem mindig nyilvánvaló, hogy a 7Blognál elérhető sportmarketing gyökerei egy egyszerű dohánytermékben rejlenek, amin a baseball-játékosok képei díszelegtek. A cigarettás dobozon való megjelenést hamarosan követte a Wheaties zabpehely dobozokon való sportoló promóció. Ennek oka igen prózai: az ilyen termékek kiemelt figyelmet kaptak annak idején, és a sportkártyák akkoriban leginkább rajtuk keresztül kaptak reflektorfényt.
Változások a sportkommunikáció terén
Emlékezz csak vissza, hogy az 1930-as és 40-es években mekkora fegyvertény volt a rádiós közvetítésekben történő megjelenés. Magyarországon a sportmarketing ugyan lassabban terjedt el, a szocialista érában inkább a politikai üzenetek közvetítésére összpontosítottak, mintsem kereskedelmi célokból. A rendszerváltást követően azonban a sportmarketing hazánkban is virágzásnak indult, és egyre nagyobb teret hódított magának az üzleti szférában.
Az elmúlt évtizedek digitális forradalma és a folyamatos technológiai fejlődés új dimenziókat nyitott a sportkommunikáció előtt. Manapság közösségi médiás jelenlétükkel a sportolók közvetlen kapcsolatot tarthatnak fenn rajongóikkal, világszerte.
Sikeres példák: a Jordan brand és energiaitalok
Képzeld csak el, hogy a Nike felismerte a lehetőséget a fiatal, Michael Jordannek 1984-ben, és nem csupán egy új arcot adtak a cipőnek, hanem egyedi márkát hoztak létre vele. A döntésüket beváltotta a történelem, hiszen a termékcsalád első évi bevétele messze túlteljesítette a legoptimistább várakozásokat is.
Bátran mondhatjuk viszont, hogy a sportmarketing világa tele van kihívásokkal. Gondoljunk csak a Tiger Woods körüli személyes drámákra, amelyek súlyosan érintették szponzorait. Így az üzleti világban a sportolói teljesítmény mellett az, hogy milyen fényben jelenik meg valaki, ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb.
Itthon is virágzik a sportmarketing
A sportolóknak a közösségi médiában való egyre növekvő jelenléte szinte új szintre emeli a marketing lehetőségeit, hiszen közvetlen kapcsolatot tudnak kialakítani rajongóikkal. Szoboszlai Dominik például az Instagram követőszámának robbanásszerű növekedésével virágzó személyes márkát épített ki, így a vállalatok számára ideális választás lesz a releváns üzenetek közvetítésére.
Nemzetközi szinten a sportmarketing lehetőségei még szélesebb körben jelennek meg. A Procter & Gamble "Thank you, Mom" kampányától kezdve a Red Bull széleskörű sport támogatási stratégiájáig bizonyítja, hogy ezek a kampányok az emberek mindenhol világ szerte képesek elérni.
Te is látod, hogy a sportmarketing akkor a legsikeresebb, amikor az üzenet és a sportoló összhangban van a célokkal, melyet alapos tervezéssel érhetünk el. Az ilyen kampányok nemcsak anyagi sikert hozhatnak, hanem a márkák és sportolók örökségét is hosszú távon meghatározhatják. A következő évek biztosan még több izgalmas változást hoznak ebben a dinamikusan fejlődő világban.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- Valótlan állítás, hogy kétmilliót keresnek a magyar orvosok? 5 hónapja
- Cseh László villanyszerelő lett 8 hónapja
- Vajon hány nő van a 100 legjobban kereső sportoló között? 10 hónapja
- Futárnak állt a magyar olimpiai bajnok 11 hónapja
- Megvannak az Employer Branding Award nyertesei 1 éve
- Ők a legjobban fizetett focisták az angol bajnokságban, ennyit keres Szoboszlai Dominik 1 éve
- Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni 1 éve
- Munkáltatói márka disszonancia: ígéret és valóság konfliktusa 1 éve
- A jól képzett munkavállaló még mindig válogathat 1 éve
- Hogyan találhatják meg és tarthatják meg a legjobb dolgozókat a cégek? 1 éve
- Munkaruha: szabályzat, felelősség, adózás, árak 1 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?