kapubanner for mobile

Hornung Ágnes: tovább emelkedett egyes családtámogatások összege

A gyed maximális összege bruttó 373 520 forintra emelkedett, a diplomás gyed az alapképzésben résztvevő hallgatóknál 186 760 forintra nőtt.

A kormány 2010 óta azért dolgozik, hogy a magyar gazdaság stabil lábakon álljon, a családok folyamatosan erősödjenek, a családalapítás és a gyermekvállalás ne ütközzön akadályba, valamint nehéz időkben is képes legyen megvédeni az elért eredményeket - közölte a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára vasárnap az MTI-vel. Hornung Ágnes a közleményében hozzátette: ennek köszönhetően egyebek mellett több családi ellátás összege is tovább emelkedett januárban. A gyermekgondozási díj (gyed) maximális összege 2010 óta így több mint háromszorosára, a gyermekek otthongondozási díja (gyod) öt év alatt több mint két és félszeresére emelkedett. 2024. január 1-től az úgynevezett diplomás gyed-ben részesülők is magasabb összegre számíthatnak. A januári ellátásokat a februári kifizetésekkor már emelt összegben kapják az érintettek.

Az államtitkár hangsúlyozta: a kormány számára 2010 óta kiemelt jelentőségű a gyermeket nevelő családok támogatása. Ennek részét képezi, hogy 2010-hez képest a gyed havonta folyósítható maximális összege 2024-re több mint háromszorosára nőtt. A minimálbér emelésének köszönhetően a gyed maximális összege bruttó 373 520 forintra emelkedett, míg a diplomás gyed az alapképzésben résztvevő hallgatóknál 186 760 forintra, a mesterképzésben résztvevők esetében 228 200 forintra nőtt - írta. Kiemelte: a minimálbér emelkedésének hatására 2024. január 1-jétől nőtt az önellátásra képtelen gyermeket gondozó szülők számára járó gyermekek otthongondozási díjának (gyod) összege is.

A gyod összege a bevezetéskor, 2019-ben bruttó 100 000 forint volt havonta. A kormány vállalta, hogy az ellátás összege évről évre növekedve 2022-re eléri a minimálbér szintjét, így 2024-ben a minimálbér emelkedésével a gyod összege 266 800 forintra nőtt. Emellett emelkedett a gyermekápolási táppénz maximális összege is, amelyet a dolgozó szülők a 12 évesnél fiatalabb, beteg gyermekük gondozása alatt igényelhetnek. Ennek napi maximális összege 17 787 forintra nőtt. Januártól ezeket a támogatásokat automatikusan emelt összegben kapják az érintettek - olvasható Hornung Ágnes közleményében.

 

MTI

  • 2026.10.21Harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatása Vendégmunkást vagy külföldi munkavállalót alkalmaz? Gyakorlati képzésünk bemutatja a harmadik országbeli állampolgárok jogszerű foglalkoztatásának szabályait. Szó lesz az engedélymentes foglalkoztatásról, a vendégmunkás-engedélyről és a Nemzeti Kártyáról, az ukrán állampolgárok foglalkoztatásának sajátosságairól, az összevont kérelmezési eljárásról, valamint a munkáltatói kötelezettségekről és felelősségről. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.10.22Munkaidő és munkabér A munkaidő-beosztástól a bér elszámolásáig: gyakorlati képzés a munkaidő és a munkabér szabályairól. Szó lesz a munkaidőkeretről, a rendkívüli munkaidőről, a pihenőidőről (a MÁV-START ítélet tükrében is), a távolléti díjról, a bérpótlékokról és a munkabérből történő levonásokról. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.11.16LEAN Vezetés - LEAN Coaching képzés A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.11.17Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről. info button Részletek ticket button Jegyek