Hosszú a karrierút marketingben
A marketing divatszakmának számít már a pályaválasztásnál. Pályakezdőként nagy a konkurencia, kevés az állásajánlat. Éppen ezért érdemes már az egyetem alatt megtervezni a karrierutat. Tapasztalattal és nyelvtudással jók a kilátások, ám milliós kereset csak a csúcson érhető el.
"A pályakezdőkért nem kapkodnak a cégek. Gyors elhelyezkedésre szinte kizárólag azoknak lehet esélyük, akik az egyetem mellett már szereztek gyakorlatot a területen, emellett jól beszélnek angolul és nem érzik degradálónak a marketing-asszisztensi állást. A kezdők számára ugyanis ezt a munkakört tudják ajánlani a cégek. A tapasztaltabbak könnyebb helyzetben vannak. Két éves szakmai múlttal néhány hónap alatt megtalálhatják a számukra megfelelő pozíciót" - avatott be Várnai Anikó, a ProfiPower személyzeti tanácsadója.
Kevés állásajánlat pályakezdőknek
Hasonló véleményen van Lukács Zsolt, a Telkes Tanácsadó Zrt. üzletfejlesztésért felelős partnere is. Meglátása szerint jelenleg a több éves tapasztalattal rendelkezők helyezkedhetnek el viszonylag könnyen. "Hiány van emellett az olyan szakemberekből, akik értenek az online marketinghez. Az elkövetkezendő néhány évben ők lesznek a legkeresettebbek. Egyre tör előre az online hirdetés, az online promóció, az internethez értő szakmabeliekre igényt tart a piac" - mondta el.
A szakemberek meglátásait támasztják alá az interneten fellelhető hirdetések is. Bár a jobpilot.hu oldalán 85 ajánlat található marketing területen, ugyanakkor az ajánlatok csak kis része szól a kezdőknek. A vállalatoknál jelenleg főleg 2-3 éves tapasztalatot igénylő - brand manageri, product manageri -, és egyéb, vezetői szintű állások tölthetők be.
A csúcson havi 1 millió felett keresnek
Mennyit lehet keresni marketingesként? Kezdőként bruttó 250-300 ezer forint kapható, és egy-két éves tapasztalattal sem nő meg túlzottan ez az összeg. "A marketing-asszisztensek bére átlagosan bruttó 250 ezer forint, a szintén pályakezdő junior brand managerek bruttó 300 ezer forintot kapnak. Az 1-2 év tapasztalattal rendelkező brand managerek bére 450 ezer forinttól indul, 3-4 éves tapasztalattal, senior pozícióban az összeg bruttó 700 ezer forintra nő. Több mint 1 millió forintot a minimum öt éves tapasztalattal rendelkező marketingvezetők keresnek, ők bruttó 1-1,2 milliós fizetéssel számolhatnak" - mondta el Várnai Anikó, akivel Lukács Zsolt is egyetértett. Várnai Anikó hangsúlyozta azonban, hogy ezek multinacionális cégeknél megkereshető összegek. A kisebb cégekkel kapcsolatban egyik szakértő sem tudott információt adni.
Mint kiderült, a hivatalos statisztika szerint sem jellemző a milliós kereset. Az Állami Foglalkozatási Szolgálat tavalyi bérfelmérésének adatai alapján egy marketingvezető átlagosan 545 ezer forintot keres, míg egy marketinges bruttó 373 ezer forintos bérre számíthat.
Karrierút multiknál
A milliós kereset mellett a gyors előlépés is illúzió. A viszonylag gyors előmenetelt ajánló Nestlénél is csak egy-három év múlva nyerhetik el a kezdők a junior brand manageri státuszt, és plusz két-három év múlva lehetnek egy márka marketingjéért felelős brand managerei. Ezt követően újra várniuk kell néhány évet, hogy seniorokká válhassanak. A vezetői munkakört pedig csak ezután, és az üresedésektől függően kaphatják meg. "Az említett időhatárok nem minden dolgozó esetében érvényesek. Vannak, akik gyorsabban, míg mások lassabban jutnak előrébb" - hangsúlyozta ugyanakkor Fekete Balázs, a cég toborzási specialistája.
Ők legalább előbb-utóbb feljebb léphetnek a ranglétrán. Nem úgy a kisebb cégeknél dolgozók, akiknek, mint megtudtuk, igen csekély az esélyük erre. "Én vagyok az egyetlen marketinges a cégnél, nincs hová feljebb lépnem" - foglalta össze helyzetét röviden Páczi Enikő, a Jobland Iskolaszövetkezet marketingese.
Kis cég széles feladatspektrum
Emiatt viszont nem tanácsos kizárni a kisebb vállalatokat a jelentkezési listáról, ott ugyanis bár előlépni nem fognak, viszont igen széles körű tapasztalatokra tehetnek szert a kezdők. Míg a nagyvállalatoknál általában csak egy-egy részterület elvégzése a feladat, addig a kisebbeknél a marketing minden területén, sőt hozzá szorosan kapcsolódó más területeken is kipróbálhatják magukat a dolgozók, ami a későbbiekben jól jöhet.
"A hirdetések megtervezésétől kezdve a piac feltérképezésén át a cég nyilvános rendezvényeken való képviseléséig minden az én feladatom. Napi munkám közé tartozik a lapokkal való kapcsolattartás, a hirdetésszervezés, emellett én nyilatkozom az újságoknak, rádióknak, televízióknak is, én tervezem meg a cég óriásplakátjait, egyedi dossziéit, pólóit, karácsonyi ajándékait. Ha van nyereményjátékunk, akkor annak lebonyolításáért és felügyeléséért is én felelek. Emellett honlapunk megfelelő működése és aktuálissá tétele is a feladatkörömbe tartozik" - sorolta Páczi Enikő.
A multiknál ezzel szemben először csak mint marketing-asszisztens próbálhatja ki magát a frissdiplomás, és szinte azonnal specializálódik is. Hiszen, ha a PR osztályra veszik fel, akkor a marketingnek csak ezen - vagyis a sajtókapcsolatokra korlátozódó - területébe nyer betekintést. Ha pedig egy termékmenedzser asszisztensi feladatait látja el, akkor szintén csak a marketing e területét ismeri meg.
Marketing területen a verseny nagy, az álláspiac kicsi, így nem árt időben tájékozódni a versenyképes tudásról és ennek jegyében a karrierutat megtervezni.
Oroszi Babett
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk
A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk
Üzemi baleset történt az ajkai erőműben, a helyszínről egy férfit súlyos sérülésekkel, életveszélyes állapotban, míg két másik férfit... Teljes cikk
- A fenntartható karrier mint új HR-trend 3 hete
- Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés 3 hete
- Új vezérigazgató az OTP Ingatlan Befektetési Alapkezelő Zrt. élén 3 hete
- Új HR vezető a Debrecen International Airportnál 1 hónapja
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 1 hónapja
- Hihetetlen, mennyit keresnek a marketingesek Magyarországon - az EU top 3-ban a fizetések 1 hónapja
- Miért égnek bele a fejünkbe egyes reklámok, míg másokat elfelejtünk? 3 hónapja
- Feladatot keressünk, ne pozíciónevet: Jobangel az álláskeresés titkairól 3 hónapja
- Felmérés: ez adja a legnagyobb biztonságérzetet a magyar fiataloknak 3 hónapja
- Állásoldalak 3 hónapja
- Havi 1,2 millió diploma nélkül? Íme az egyik legjobban fizetett szakma itthon 3 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?