Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 2 hete

Így lehet most ügyet intézni a NAV-nál

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) központi ügyfélszolgálatain, kirendeltségein és ügyfélszolgálati helyein a személyesen megjelenő ügyfeleket időpontfoglalással fogadja - hívta fel a figyelmet az adóhatóság.

Az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása időpontfoglalás nélkül is intézhető.

A kormányablakokban működő NAV-ablakokban ugyanakkor a személyes ügyintézéshez kivétel nélkül, valamennyi ügytípus esetében időpontfoglalásra van szükség.

A személyes ügyintézés helyett most célszerű otthonról kapcsolatba lépni a NAV munkatársaival, a gyors és rugalmas ügyintézést a telefonos és elektronikus szolgáltatások biztosítják.

Konkrét ügyek intézéséhez a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító szám legegyszerűbben az online nyomtatványkitöltő alkalmazással igényelhető a TEL-nyomtatványon.

Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon.

Az elektronikusan intézhető ügyekről - a többi között szja-bevallási tervezetek jóváhagyása vagy módosítása, adószámla-lekérdezés, adóhatósági igazolások igénylése, nyomtatványok beküldése -, és a szolgáltatások elérhetőségéről szól a NAV honlapján közzétett NAV Online című tájékoztató.

Az adóhivatal kéri az ügyfeleket, hogy csak rendkívül indokolt esetben és időpontfoglalással keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát.

Javasolja azt is, hogy az ügyfelek a halaszthatatlan személyes ügyintézés alkalmával nyissanak ügyfélkaput vagy igényeljenek telefonos ügyfélazonosító számot (PIN-kód), hogy a későbbiekben legyen lehetőség az online vagy a telefonos ügyintézésre. Ezzel elkerülhető a sorban állás és otthonról egyszerűbben, gyorsabban és biztonságosabban intézhetők az adóügyek.
  • 2021.04.252 Napos Scrum Master képzés online, élő videokonferenciás Az agilis működés motorja a Scrum Master, aki biztosítja a hatékony csapatmunkát és kezeli az átalakulás során kialakuló feszültségeket, konfliktusokat. Minden iparágban célszerű átállni agilis működésre, nem csak a szoftverfejlesztésben. Képezze ki kollégáit Scrum Masterré. Részletek Jegyek
  • 2021.05.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.05.13 Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban Olyan vezetőknek és (kulcs) munkatársaknak, (HR) controllereknek, HR-eseknek, pénzügyi szakembereknek ajánljuk a képzést, akik a HR munka hatékonyságát, eredményét mérni, számolni, és ezt begyakorolni szeretnék. Ajánljuk továbbá mindazoknak, akik a munkaerő elemzésének, értékelésének vállalati standardizálását, és mérésének elvét és gyakorlatát megismerni szeretnék. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
További adókönnyítésekkel segítené a kormány a talpra állást

Tavaly május óta összességében több mint ezermilliárd forint általános forgalmi adót utalt ki gyorsabban az adóhivatal. A járvány miatt bajba... Teljes cikk

Ezt találták a hatóság ellenőrei az újranyitott üzletekben

A kormányhivatalok munkatársai a múlt héten 187 üzletben jártak, és mindössze 13 helyszínen találtak hiányosságot. A mulasztáson ért kereskedők... Teljes cikk

Hiába a szigorítás, nem csökkent a katások száma

A szigorítások ellenére továbbra is nő a kisadózók száma. 2021-ben eddig 1369-en kezdték meg katás adóalanyiságukat. Teljes cikk