Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 2 éve

Így lehet most ügyet intézni a NAV-nál

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) központi ügyfélszolgálatain, kirendeltségein és ügyfélszolgálati helyein a személyesen megjelenő ügyfeleket időpontfoglalással fogadja - hívta fel a figyelmet az adóhatóság.

Az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása időpontfoglalás nélkül is intézhető.

A kormányablakokban működő NAV-ablakokban ugyanakkor a személyes ügyintézéshez kivétel nélkül, valamennyi ügytípus esetében időpontfoglalásra van szükség.

A személyes ügyintézés helyett most célszerű otthonról kapcsolatba lépni a NAV munkatársaival, a gyors és rugalmas ügyintézést a telefonos és elektronikus szolgáltatások biztosítják.

Konkrét ügyek intézéséhez a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító szám legegyszerűbben az online nyomtatványkitöltő alkalmazással igényelhető a TEL-nyomtatványon.

Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon.

Az elektronikusan intézhető ügyekről - a többi között szja-bevallási tervezetek jóváhagyása vagy módosítása, adószámla-lekérdezés, adóhatósági igazolások igénylése, nyomtatványok beküldése -, és a szolgáltatások elérhetőségéről szól a NAV honlapján közzétett NAV Online című tájékoztató.

Az adóhivatal kéri az ügyfeleket, hogy csak rendkívül indokolt esetben és időpontfoglalással keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát.

Javasolja azt is, hogy az ügyfelek a halaszthatatlan személyes ügyintézés alkalmával nyissanak ügyfélkaput vagy igényeljenek telefonos ügyfélazonosító számot (PIN-kód), hogy a későbbiekben legyen lehetőség az online vagy a telefonos ügyintézésre. Ezzel elkerülhető a sorban állás és otthonról egyszerűbben, gyorsabban és biztonságosabban intézhetők az adóügyek.
  • 2023.02.15Hoshin Kanri képzés A Hoshin Kanri, amely a minőségi termékek és szolgáltatások biztosítása érdekében a változásmenedzsment projektek lebontásával segíti elő az egész vállalatra kiterjedő stratégiai tervezést, ezáltal megvalósítja a munkafolyamatok racionális napi menedzsment rendszerének hosszú távú kialakítását a szervezetnél. A Hoshin Kanri módszer megismerése és a stratégiai célok lebontása, célmegállapodások megkötése, erőforrás és projekttervek, akció meghatározása a célok elérése érdekében. Részletek Jegyek
  • 2023.03.03HR Basic HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
KSH: 16 ezerrel nőtt a külföldön dolgozók létszáma

Októberben a munkanélküliek száma 176 ezer, a munkanélküliségi ráta 3,6 százalékos volt. Teljes cikk

Izer Norbert: 97 ezer cég spórolhatna jövőre kisvállalati adóval

A Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára szerint a kiva népszerűsége nő a leggyorsabban. Teljes cikk

Magyar fiatal a Volkswagen Konszern legjobbjai között

A Volkswagen Konszern nemzetközi szakmunkástanuló versenyének idei díjazottja az Audi Hungaria munkatársa, Rácz Alexandra. Teljes cikk