Megjelent: 14 éve

Ipsos: mindent a neten csinálunk, a magyarok főleg állást keresnek

Egy felmérés szerint a magyar internetezők leginkább álláskeresésre használják a webet, e tekintetben csak Lengyelország előz meg bennünket. Az átlagosnál kevésbé e-bankolunk, ritkábban tájékozódunk a kiszemelt termékekről és az online vásárlás sem igazán elterjedt hazánkban.

images

A világháló használóinak hattizede a banki ügyeit is itt intézi, s négytizednyien munkát is online módon keresnek. A magyar internetezők viszont leginkább álláskeresésre használják a webet (58 százalékuk), e tekintetben csak Lengyelország előz meg bennünket (61 százalékkal). Az átlagosnál kevésbé e-bankolunk (51 százalékkal a középmezőny végén vagyunk), ritkábban tájékozódunk a kiszemelt termékekről (44 százalékkal a lista végén szerepelünk). Az online vásárlás sem igazán elterjedt hazánkban, az internetezők 26 százalékára jellemző, ezzel a sereghajtók közé tartozunk -–- ezek a legfontosabb megállapításai annak a 24 országban készült felmérésnek, amelynek megkérdezettjei az internetezőket reprezentálták.

Tízből hat (59 százalék) internetező használta a világhálót az elmúlt 90 nap folyamán pénzügyeinek intézésére. A svédek nagy többsége (88 százalék), mint ahogy a franciák háromnegyede (76 százalék), a kanadaiak (75 százalék), az ausztrálok (74 százalék), a lengyelek (74 százalék), a dél-afrikaiak (74 százalék) és a belgák (73 százalék) is gyakran e-bankol. A mexikóiaknak csupán egynegyede (23 százalék) intéz pénzügyeket online módon, a listán alulról felfelé haladva a szaúd-arábiaiak (29 százalék), a brazilok (32 százalék) és az argentínok (36 százalék) követik. A magyarok ezen országok polgárainál nagyobb, de az átlagosnál kisebb arányban használják banki szolgáltatások igénybevételére a világhálót -–a hazai netezők 51 százalékára jellemző.

A világ internetezőinek 48 százaléka volt világhálón keresztüli vevője valamely terméknek vagy szolgáltatásnak. A legfejlettebb országok jellemzője az online kereskedelem: Németország (74 százalék), Nagy-Britannia (74 százalék), Svédország (68 százalék), Egyesült Államok (65 százalék) és Dél-Korea (62 százalék). A másik végletet képviseli Szaúd-Arábia (21 százalék), Mexikó (23 százalék), Magyarország (26 százalék) és Oroszország (28 százalék). Sokan, 61 százaléknyian kutakodnak a weben azért, hogy megfelelő információkhoz jussanak arról, aminek fontolgatják a megvételét. Itt Svédország (80 százalék), Törökország (74 százalék), Nagy-Britannia (71 százalék), Indonézia (69 százalék), Dél-Korea (69 százalék) és az Egyesült Államok (68 százalék) vezeti ezt a rangsort, míg Szaúd-Arábia (36 százalék), Magyarország (44 százalék) és Mexikó (45 százalék) áll a rangsor végén.

A világon tízből négy (41 százalék) netező használta a világhálót álláskeresésre az elmúlt három hónapban. A lengyelek 61 százaléka, a magyarok 58 százaléka, a dél-afrikaiak 57 százaléka és a mexikóiak 55 százaléka beloggolt, hogy munkát találjon, míg a japánok (17 százalék), a dél-koreaiak és a franciák (25 százalék), valamint a belgák (26 százalék) kevésbé élnek ezzel a lehetőséggel.

A jó anyagi körülmények között élőkre (69 százalék), a magasan iskolázottakra (66 százalék) és az 50 és 64 év közöttiekre (65 százalék) a legjellemzőbb a netes banki ügyintézés. Az online vásárlók többsége a jó anyagi körülmények között élők (56 százalék), a magasan képzettek (55 százalék) közül kerülnek ki, míg a világhálón keresztüli munkahelykeresők inkább az alacsonyabb jövedelműek (48 százalék), a 35 év alattiak (47 százalék).
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Így lépnének fel az EP-képviselők a munkahelyek algoritmikus irányításával szemben

Az EP felszólít a munkavállalók érzelmi állapotával, magánbeszélgetéseivel és munkaidőn kívüli adataival kapcsolatos adatok feldolgozásának tiltására. Teljes cikk

Így lehet majd ügyet intézni a NAV-nál az ünnepek alatt

A közigazgatási szünet alatt is kezdeményezhető ügyintézés elektronikusan a NAV-nál, személyesen az ünnepek alatt is nyitva tartó hivatalt lehet... Teljes cikk

Átadták a Kerékpárosbarát munkahely díjakat

Átadták a Kerékpárosbarát település és a Kerékpárosbarát munkahely díjakat szerdán Budapesten; a címet tíz település és tíz vállalat,... Teljes cikk