Ipsos: mindent a neten csinálunk, a magyarok főleg állást keresnek
Egy felmérés szerint a magyar internetezők leginkább álláskeresésre használják a webet, e tekintetben csak Lengyelország előz meg bennünket. Az átlagosnál kevésbé e-bankolunk, ritkábban tájékozódunk a kiszemelt termékekről és az online vásárlás sem igazán elterjedt hazánkban.
Tízből hat (59 százalék) internetező használta a világhálót az elmúlt 90 nap folyamán pénzügyeinek intézésére. A svédek nagy többsége (88 százalék), mint ahogy a franciák háromnegyede (76 százalék), a kanadaiak (75 százalék), az ausztrálok (74 százalék), a lengyelek (74 százalék), a dél-afrikaiak (74 százalék) és a belgák (73 százalék) is gyakran e-bankol. A mexikóiaknak csupán egynegyede (23 százalék) intéz pénzügyeket online módon, a listán alulról felfelé haladva a szaúd-arábiaiak (29 százalék), a brazilok (32 százalék) és az argentínok (36 százalék) követik. A magyarok ezen országok polgárainál nagyobb, de az átlagosnál kisebb arányban használják banki szolgáltatások igénybevételére a világhálót -–a hazai netezők 51 százalékára jellemző.
A világ internetezőinek 48 százaléka volt világhálón keresztüli vevője valamely terméknek vagy szolgáltatásnak. A legfejlettebb országok jellemzője az online kereskedelem: Németország (74 százalék), Nagy-Britannia (74 százalék), Svédország (68 százalék), Egyesült Államok (65 százalék) és Dél-Korea (62 százalék). A másik végletet képviseli Szaúd-Arábia (21 százalék), Mexikó (23 százalék), Magyarország (26 százalék) és Oroszország (28 százalék). Sokan, 61 százaléknyian kutakodnak a weben azért, hogy megfelelő információkhoz jussanak arról, aminek fontolgatják a megvételét. Itt Svédország (80 százalék), Törökország (74 százalék), Nagy-Britannia (71 százalék), Indonézia (69 százalék), Dél-Korea (69 százalék) és az Egyesült Államok (68 százalék) vezeti ezt a rangsort, míg Szaúd-Arábia (36 százalék), Magyarország (44 százalék) és Mexikó (45 százalék) áll a rangsor végén.
A világon tízből négy (41 százalék) netező használta a világhálót álláskeresésre az elmúlt három hónapban. A lengyelek 61 százaléka, a magyarok 58 százaléka, a dél-afrikaiak 57 százaléka és a mexikóiak 55 százaléka beloggolt, hogy munkát találjon, míg a japánok (17 százalék), a dél-koreaiak és a franciák (25 százalék), valamint a belgák (26 százalék) kevésbé élnek ezzel a lehetőséggel.
A jó anyagi körülmények között élőkre (69 százalék), a magasan iskolázottakra (66 százalék) és az 50 és 64 év közöttiekre (65 százalék) a legjellemzőbb a netes banki ügyintézés. Az online vásárlók többsége a jó anyagi körülmények között élők (56 százalék), a magasan képzettek (55 százalék) közül kerülnek ki, míg a világhálón keresztüli munkahelykeresők inkább az alacsonyabb jövedelműek (48 százalék), a 35 év alattiak (47 százalék).