Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 16 éve

Ma jár le a vasutassztrájk felfüggesztésének határideje

Folytatja ma délután az egyeztetést a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) Herczog László közvetítő részvételével, miután még mindig nem közeledtek az álláspontok a szakszervezeti követelések ügyében.

images

images

Ma lejár a sztrájk felfüggesztésének meghosszabbított határideje, ameddig a szakszervezet vállalta, hogy a közvetítő bevonásával, szabályok szerint tárgyalnak. Gaskó István, a VDSZSZ elnöke elmondta: reméli, a mai tárgyaláson a munkáltató elmozdul az álláspontjáról, mert ha nem, akkor a szakszervezet az összes körülmény mérlegelése után dönt, hogy folytatja-e és mikor a sztrájkot. Ugyanakkor a vasúttársaság nem adja jelét, hogy hajlandó lenne a kompromisszumra, noha a VDSZSZ képviselői szerint a MÁV tárgyalói magatartása már nem annyira konfliktusos, mint korábban volt.

Hétfőn mindössze annyi történt, hogy a MÁV átadta írásos álláspontját arról, hogy miért nem tartják indokoltnak a bérfejlesztésen túl a kiszervezett társaságoknál a többletbérfejlesztést. A MÁV Cargo privatizációs bevételéből elvárt egyszeri kifizetéssel kapcsolatos igény indokolatlanságát a munkáltató gazdasági számításokon keresztül mutatta ki. A MÁV szerint az idei és a következő két évi gazdálkodás szoros és költségtakarékos intézkedéseket követel. A MÁV számítása szerint a 10 százalék többletbérfejlesztés a kiszervezett három társaságnál bruttó kifizetés esetén 6,1 milliárd forintba, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből való részesedés minden vasutas számára nettó fizetetés esetében 8,5 milliárd forintba, bruttó kifizetésnél 20 milliárd forintba kerülne.

A VDSZSZ ugyanakkor hajlana a kompromisszumra, elfogadná, hogy több évre húzva teljesítse a munkáltató követeléseket, ami jelentős mértékben könnyítené a források biztosítását. A VDSZSZ elnöke szerint valótlan, hogy 6,1 milliárd forintba kerülne a 10 százalékos kihelyezési pótlék, hiszen ennek az összegnek a feléből is kijövő konstrukciót ajánlottak. Számításuk szerint a 10 százalék többletfejlesztést 3 milliárd forintból meg lehetne oldani, hiszen el tudnák fogadni a munkaidő csökkenéséből adódó béremelést. A MÁV Cargo privatizációból való részesedés pedig szerintük 8,7 milliárd forintból teljesíthető lenne.
  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Dunaferr Liberty: nem lesz sztrájk, sikerült megállapodni

Megállapodtak a munkáltató, a Liberty Dunaújváros és a két reprezentatív szakszervezet, a Dunaferr DV. Vasas Szakszervezeti Szövetség és a Dunaferr... Teljes cikk

250 munkahelyet hozhat létre Szombathelyen egy új beruházás

A japán TDK 26 milliárd forintos beruházása 250 új munkahelyet hozhat létre Szombathelyen, ráadásul a fejlesztésnek nem csak helyi, és nem is csak... Teljes cikk

Új autóipari óriásberuházást jelentettek be - 210 munkahely jön létre

Mintegy 36 milliárd forintból épít új gyárat a Flex Zalaegerszegen. "Magyarország a jelenlegi termelés megduplázásával néhány éven belül azon... Teljes cikk