Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 15 éve

Ma pontot tehetnek a vasúti bérvita végére

Folytatódik ma az egyeztetés a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között Herczog László közvetítő bevonásával a szakszervezet követeléséről, illetve a sztrájk esetén nyújtandó elégséges szolgáltatásról.

images

A legutóbbi tárgyaláson, március 7-én a szakszervezet az eredeti követelését, miszerint a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden vasutas kapjon személyenként nettó 250 ezer forintot, illetve a kiszervezett társaságok dolgozói a már felajánlott 6,9 százalékon kívül 10 százalék többletbérfejlesztésben részesüljenek, kiegészítette a gazdaságtalannak tartott 38 vasúti mellékvonal ügyével. A szakszervezet azt követeli: a MÁV a 38 mellékvonalon végezze el a szükséges technológiai beruházásokat, hogy az utasforgalom ismét emelkedhessen, ami bizonyíthatná, hogy van igény a mellékvonalak fenntartására.

A követelések alátámasztására a VDSZSZ február 1-jén meghatározatlan időre sztrájkba kezdett, amelyet azóta többször is megszakított. Legutóbb február 28-án közölte, hogy március 9-éig, a népszavazásig nem tart újabb sztrájkot, ezzel fejezve ki, hogy a munkabeszüntetés nem politikai célokat szolgál. A legutóbbi, március 7-iki egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek elmondta: a szakszervezet nem tudja elfogadni, hogy a MÁV nem változtat eddigi álláspontján, nem törekszik a megállapodásra.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a legutóbbi egyeztetés után elmondta: a MÁV továbbra is azon az állásponton van, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételeit a magyar vasút fejlesztésére, a szolgáltatások minőségének javítására és a hitelek törlesztésére kell fordítani. A mellékvonalak ügyével kapcsolatban a MÁV szóvivője megjegyezte: ez nem a MÁV döntési kompetenciájába tartozik.

A VDSZSZ Gyurcsány Ferenc kormányfőhöz írt nyílt levélében nyomatékosította a MÁV-val szembeni új követelését, ami a vasúti mellékvonalak ügyével függ össze. A levélben Gaskó István, a VDSZSZ elnöke arra szólítja fel a kormányt, hogy tulajdonosként az érintett vonalakon kötelezze a vasúttársaságot technikai korszerűsítések haladéktalan megkezdésére és megfelelő menetrendi struktúra kialakítására a személyszállítás szolgáltatási színvonalának javítása érdekében.
  • 2023.04.28Vezetői Best Practice Fórum VEZETŐI ÉS SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ, MOTIVÁCIÓ A fórum célja a vezetői legjobb gyakorlatok megosztása Részletek Jegyek
  • 2023.05.10Foglalkoztatás 3.0 Nyissunk együtt a munkaerőpiac új lehetőségei felé! Hogyan lehet sikeres a 3. országból történő toborzás? Milyen munkaerőpiaci problémákat orvosolhatunk vele? Mekkora erőforrást és pénzt igényel a folyamat? Hogyan érdemes belevágni? A HR Portal és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) által közösen szervezett Foglalkoztatás 3.0 konferenciának fókuszában az Mt. 2022, év végi EU-s jogharmonizációja, valamint a 3. országbeli munkavállalók foglalkoztatása áll. Részletek Jegyek
  • 2023.05.18Lean Konferencia Lean és digitális transzformáció Lean, energiahatékonyság, folyamatfejlesztés. Részletek Jegyek
További cikkek
20 százalék béremelés az EcoFamily kiskereskedelmi láncnál

2023 januárjában a teljes hálózatára vonatkozóan, pozíciótól függetlenül átlagosan 20%-os bérfejlesztést valósított meg a magyar tulajdonban... Teljes cikk

Menopauza-barát munkahely lett a Tesco

"A munkatársnőink 47 százaléka 45 év feletti; felismertük annak fontosságát, hogy ebben a speciális életszakaszban is támogatást nyújtsunk minden... Teljes cikk

Mindenkori női dolgozói előtt tiszteleg a Dreher Sörgyárak

A nemzetközi nőnap a sokszínűséget és a befogadó kultúrát elkötelezetten támogató Dreher Sörgyárak életében is kiemelt alkalom. A sörgyár a... Teljes cikk