kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 18 éve

Ma pontot tehetnek a vasúti bérvita végére

Folytatódik ma az egyeztetés a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között Herczog László közvetítő bevonásával a szakszervezet követeléséről, illetve a sztrájk esetén nyújtandó elégséges szolgáltatásról.

images

A legutóbbi tárgyaláson, március 7-én a szakszervezet az eredeti követelését, miszerint a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden vasutas kapjon személyenként nettó 250 ezer forintot, illetve a kiszervezett társaságok dolgozói a már felajánlott 6,9 százalékon kívül 10 százalék többletbérfejlesztésben részesüljenek, kiegészítette a gazdaságtalannak tartott 38 vasúti mellékvonal ügyével. A szakszervezet azt követeli: a MÁV a 38 mellékvonalon végezze el a szükséges technológiai beruházásokat, hogy az utasforgalom ismét emelkedhessen, ami bizonyíthatná, hogy van igény a mellékvonalak fenntartására.

A követelések alátámasztására a VDSZSZ február 1-jén meghatározatlan időre sztrájkba kezdett, amelyet azóta többször is megszakított. Legutóbb február 28-án közölte, hogy március 9-éig, a népszavazásig nem tart újabb sztrájkot, ezzel fejezve ki, hogy a munkabeszüntetés nem politikai célokat szolgál. A legutóbbi, március 7-iki egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek elmondta: a szakszervezet nem tudja elfogadni, hogy a MÁV nem változtat eddigi álláspontján, nem törekszik a megállapodásra.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a legutóbbi egyeztetés után elmondta: a MÁV továbbra is azon az állásponton van, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételeit a magyar vasút fejlesztésére, a szolgáltatások minőségének javítására és a hitelek törlesztésére kell fordítani. A mellékvonalak ügyével kapcsolatban a MÁV szóvivője megjegyezte: ez nem a MÁV döntési kompetenciájába tartozik.

A VDSZSZ Gyurcsány Ferenc kormányfőhöz írt nyílt levélében nyomatékosította a MÁV-val szembeni új követelését, ami a vasúti mellékvonalak ügyével függ össze. A levélben Gaskó István, a VDSZSZ elnöke arra szólítja fel a kormányt, hogy tulajdonosként az érintett vonalakon kötelezze a vasúttársaságot technikai korszerűsítések haladéktalan megkezdésére és megfelelő menetrendi struktúra kialakítására a személyszállítás szolgáltatási színvonalának javítása érdekében.
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk