Malév 
Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 15 éve

Malév: "az elnök-vezérigazgató távozhat, mi sztrájkolunk!"

"Az európai törvényeket és az alapvető emberi normákat tiszteletben tartó, nagy munkabírású, nem megosztó személyiség" -et követel a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSZ) Sándor László jelenlegi elnök-vezérigazgató helyére. Az ÁPV Rt. felé tett követelések mindenek előtt a vezérigazgató személyének cseréjéről szólnak, de tartalmazzák továbbá a béremelési követeléseket és az egyes feladatok kiszervezésének hiányosságait is.

Az egyenlőre határozatlan időpontra előirányzott tiltakozó demonstráción a földi-, és légikiszolgáló személyzet, továbbá a gazdasági területen dolgozók egyaránt részt kívánnak venni abban az esetben, ha követeléseiket nem teljesíti a Malév vezetősége. A Népszabadság értesülései szerint a hét vége folyamán az ÁPV Rt. elnöke, Mészáros Tamás egyeztető tárgyalásokat ajánlott október 21.-ei időponttal, ám ezt túl későinek tartják a szakszervezeti vezetők. Az LDFSZ vezetői szombaton levélben hívták fel az ÁPV Rt., valamint a Malév vezetőségének figyelmét arra, hogy a hét eleje folyamán figyelemfelhívó akciót szerveznek amennyiben a tervezett egyeztető tárgyalást nem tűzik ki korábbra. A napilap értesülései szerint Sándor László bármikor hajlandó tárgyalni a szakszervezettel a személyét érintő kérdésekről, ám az LDFSZ vezetői kifejezetten ragaszkodnak a háromoldalú tárgyaláshoz.

A vezérigazgató-váltás tekintetében megoszlik a MALÉV összesen hat szakszervezetének véleménye, mivel közülük hárman elítélik a demonstrálók követeléseit. Mint azt megtudhattuk, a napokban az egyik szakszervezeti érdekvédő lemondását is kezdeményezték, mert az továbbra is lojális maradt Sándor László személyéhez.

Idő közben egyre nagyobb bajok vannak a Malév háza táján. Egy kimutatás szerint több mint 50 személyt váltottak le az utóbbi egy év során a Malév közép- és felsővezetői közül. Ismeretes, hogy a napokban távozott Nemes Ervin kereskedelmi vezérigazgató-helyettes és Fehérváry Géza üzemeltetési vezérigazgató-helyettes is. A drasztikus személyügyi változásokat mi sem példázza jobban, minthogy 217 millió forintot fizettek ki a légitársaságnál végkielégítés címén csak az elmúlt nyolc hónap folyamán.

A hivatalosan október 20-án lejáró privatizációs pályázat és a jelenlegi helyzet igencsak megnehezíti az amúgy is csőd szélén álló légitársaság jövőjét.



A NOL cikke nyomán
Follow hrportal_hu on Twitter