Márka Kutatás: a munkáltatói hírnév vonzza a tehetséget
Magyarországon immár harmadik alkalommal indul el a Munkáltatói Márka Kutatás. A munkáltatói márka - egy cégről mint munkaadóról kialakult image - napjainkban egyre inkább felértékelődik, mivel a pályakezdők a munkahelyek között fogyasztói készségekkel felvértezve választanak - írja egy sajtóközlemény.
Napjaink álláskeresője a munkalehetőségek között olyan készségek és eszköztár felhasználásával választ, amelyekre mint általános értelemben vett fogyasztó tett szert. Ez a tény a munkáltatói márkát az üzleti stratégia alapvető elemévé teszi.
Magyarország legnagyobb humán erőforrás tanácsadója, az Aon Hewitt kutatásai szerint azonban ma Magyarországon még csak kevesen fordítanak figyelmet a munkáltatói hírnevük mérésére és nyomon követésére: a legismertebb munkáltatók közül is csupán minden második szervezet jelenik meg egységesen összeállított és kommunikált toborzási arculattal, és minden ötödik biztosítja folyamatos kommunikációs kampánnyal a vállalat munkáltatói minőségének hangsúlyozását a médiában.
A hazai munkáltatók a Magyarországon egyedülálló Munkáltatói Márka Kutatás segítségével most megtudhatják, mennyire vonzóak a fiatal tehetségek szemében, mennyire hatékonyak márka-építési erőfeszítéseik. A felmérés egyrészt a pályakezdők véleményén, elvárásain alapul. A több tízezer fő megkérdezése alapján kialakult rangsor győztesei elnyerik a Legvonzóbb Vállalat címet. Emellett a Munkáltatói Márka Kutatás azt is felméri, hogy mit kínálnak a valóságban a vállalatok kezdő munkatársaknak.
Ahol a cégek valós kínálata leginkább egybeesik pályakezdők elképzeléseivel, azok cégek a győztes KarrierStartTOP vállalat címet viselhetik. A KarrierStartTOP legjobbjainak hivatalos rangsorába kerülők munkáltatói márkája és munkáltatói értékígérete magas színvonalú - a titulust egy évig használhatja a nyertes vállalat.
A kutatásról
A megmérettetésben részt vevő vállalatok egy kérdőívet töltenek ki, melyben bemutathatják legjobb gyakorlataikat a fiatal tehetségek vonzása és megtartása kapcsán. A kitöltött kérdőíveket az Aon Hewitt munkatársai dolgozzák fel; a cég sokéves tapasztalata és rendkívül szigorú nemzetközi előírásai garantálják a megadott adatok bizalmas kezelését.
A felmérésben részt vevő vállalatok által megadott információk közül kizárólag a dobogón szereplő cégek és adataik kerülnek nyilvánosságra, a többi résztvevő esetében csak összesített mutatókat adnak meg, melyekből az egyes cégek adatai nem azonosíthatóak be (értelemszerűen a versenyben résztvevő, de a dobogóra nem felkerülő vállalatok neve sem kerül említésre).
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Bár a legtöbb alkalmazott azt állítja, hogy fejleszteni szeretné AI-vel kapcsolatos készségeit, egy új jelentés szerint csak körülbelül egyharmaduk... Teljes cikk
Az űrhajósok a legtöbb időt kutatásokkal és karbantartásokkal töltik, a hétvégék pedig valamennyivel lazábbak, mint a hétköznapok. Teljes cikk
150 millió forintra emeli a kormány a szeptemberben induló Otthon Start lakáshitellel megvásárolható családi házak maximális értékét, míg a... Teljes cikk
- Bejelentették: mérnöki nagyhatalommá tenné Magyarországot ez az új beruházás 1 hónapja
- Hamis munkáltatói igazolást gyártott személyi kölcsönökhöz egy férfi, lebukott 2 hónapja
- Ezt a hibát ne kövesd el generációs témában: itt a friss kutatás 2 hónapja
- Jó fizetés vagy valami más? Ez a legfontosabb a magyar munkavállalóknak 2 hónapja
- Mi a leggyakoribb felmondási ok és miért nem meri kimondani senki? 2 hónapja
- Munkahelyi szexuális zaklatás: nem a főnök a leggyakoribb elkövető 2 hónapja
- Járhat cafeteria a kilépés előtti időszakra? 4 hónapja
- Conscious unbossing: csak mítosz, hogy nem akar vezető lenni a Z generáció? 4 hónapja
- "Műszaki művészetre" van szükség - együttműködést kötött a Mol Nyrt. és a Miskolci Egyetem 5 hónapja
- Bértranszparencia Magyarországon: Mit vár el az EU, és hol tartanak a hazai vállalatok? 5 hónapja
- A magyar kutatóknak érdeke a kínai és török együttműködés 5 hónapja