kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Márka Kutatás: a munkáltatói hírnév vonzza a tehetséget

Magyarországon immár harmadik alkalommal indul el a Munkáltatói Márka Kutatás. A munkáltatói márka - egy cégről mint munkaadóról kialakult image - napjainkban egyre inkább felértékelődik, mivel a pályakezdők a munkahelyek között fogyasztói készségekkel felvértezve választanak - írja egy sajtóközlemény.

A Munkáltatói Márka Kutatásból kiderül, melyek azok a vállalatok, amelyek a legjobb választást jelentik egy pályakezdőnek - egyrészt a munkáltatói márka, másrészt az alapján, hogy az image mögött a valóságban mit tudnak kínálni a munkatársaiknak.

Napjaink álláskeresője a munkalehetőségek között olyan készségek és eszköztár felhasználásával választ, amelyekre mint általános értelemben vett fogyasztó tett szert. Ez a tény a munkáltatói márkát az üzleti stratégia alapvető elemévé teszi.

Magyarország legnagyobb humán erőforrás tanácsadója, az Aon Hewitt kutatásai szerint azonban ma Magyarországon még csak kevesen fordítanak figyelmet a munkáltatói hírnevük mérésére és nyomon követésére: a legismertebb munkáltatók közül is csupán minden második szervezet jelenik meg egységesen összeállított és kommunikált toborzási arculattal, és minden ötödik biztosítja folyamatos kommunikációs kampánnyal a vállalat munkáltatói minőségének hangsúlyozását a médiában.

A hazai munkáltatók a Magyarországon egyedülálló Munkáltatói Márka Kutatás segítségével most megtudhatják, mennyire vonzóak a fiatal tehetségek szemében, mennyire hatékonyak márka-építési erőfeszítéseik. A felmérés egyrészt a pályakezdők véleményén, elvárásain alapul. A több tízezer fő megkérdezése alapján kialakult rangsor győztesei elnyerik a Legvonzóbb Vállalat címet. Emellett a Munkáltatói Márka Kutatás azt is felméri, hogy mit kínálnak a valóságban a vállalatok kezdő munkatársaknak.

Ahol a cégek valós kínálata leginkább egybeesik pályakezdők elképzeléseivel, azok cégek a győztes KarrierStartTOP vállalat címet viselhetik. A KarrierStartTOP legjobbjainak hivatalos rangsorába kerülők munkáltatói márkája és munkáltatói értékígérete magas színvonalú - a titulust egy évig használhatja a nyertes vállalat.


A kutatásról



A megmérettetésben részt vevő vállalatok egy kérdőívet töltenek ki, melyben bemutathatják legjobb gyakorlataikat a fiatal tehetségek vonzása és megtartása kapcsán. A kitöltött kérdőíveket az Aon Hewitt munkatársai dolgozzák fel; a cég sokéves tapasztalata és rendkívül szigorú nemzetközi előírásai garantálják a megadott adatok bizalmas kezelését.

A felmérésben részt vevő vállalatok által megadott információk közül kizárólag a dobogón szereplő cégek és adataik kerülnek nyilvánosságra, a többi résztvevő esetében csak összesített mutatókat adnak meg, melyekből az egyes cégek adatai nem azonosíthatóak be (értelemszerűen a versenyben résztvevő, de a dobogóra nem felkerülő vállalatok neve sem kerül említésre).

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk