Megvan a megállapodás a minimálbérről
Megszületett a megállapodás a munkáltatói és munkavállalói oldal mai tárgyalásán a minimálbérről és a garantált bérminimumról 2021-re vonatkozóan. Mindkét minimál jövedelem 4%-kal emelkedik februártól.
A megállapodás következtében a minimálbér bruttó 167 400 forintra, míg a garantált bérminimum 219 ezer forintra nő.
Ha év közben pedig megvalósul a további szociális hozzájárulási adó csökkentése, amely a hatéves bérmegállapodásban szerepel, akkor további 1%-kal nő majd a minimálbér és a garantált bérminimum is, írja a Portfolio. Így az összegük: bruttó 169 ezer illetve 221 100 forint lenne.
A Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán egyébként nem teljes egyetértésben született meg a megállapodás, mert a Magyar Szakszervezeti Szövetség nem írta alá, ugyanis keveslik a 4%-os emelést. A többség azonban elfogadta az egyeszséget, amelynek következtében ugyan kismértékben, de növekedni fognak a reálbérek.
Kordás László, a MASZSZ elnöke szerint azonban, a 4 százalékos emelés a minimálbér reálértékének megőrzésére sem lesz elég, miközben a Takarékbank elemzése szerint a bruttó átlagkereset 8,4 százalékos emelkedésével lehet számolni idén. Ez a különbség pedig tovább fogja növelni a szakadékot a két bércsoport között.
Portfolio
Nyitókép: Gerd Altmann képe a Pixabay -en.
Ha év közben pedig megvalósul a további szociális hozzájárulási adó csökkentése, amely a hatéves bérmegállapodásban szerepel, akkor további 1%-kal nő majd a minimálbér és a garantált bérminimum is, írja a Portfolio. Így az összegük: bruttó 169 ezer illetve 221 100 forint lenne.
A Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán egyébként nem teljes egyetértésben született meg a megállapodás, mert a Magyar Szakszervezeti Szövetség nem írta alá, ugyanis keveslik a 4%-os emelést. A többség azonban elfogadta az egyeszséget, amelynek következtében ugyan kismértékben, de növekedni fognak a reálbérek.
Kordás László, a MASZSZ elnöke szerint azonban, a 4 százalékos emelés a minimálbér reálértékének megőrzésére sem lesz elég, miközben a Takarékbank elemzése szerint a bruttó átlagkereset 8,4 százalékos emelkedésével lehet számolni idén. Ez a különbség pedig tovább fogja növelni a szakadékot a két bércsoport között.
Portfolio
Nyitókép: Gerd Altmann képe a Pixabay -en.
- 2026.10.21Harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatása Vendégmunkást vagy külföldi munkavállalót alkalmaz? Gyakorlati képzésünk bemutatja a harmadik országbeli állampolgárok jogszerű foglalkoztatásának szabályait. Szó lesz az engedélymentes foglalkoztatásról, a vendégmunkás-engedélyről és a Nemzeti Kártyáról, az ukrán állampolgárok foglalkoztatásának sajátosságairól, az összevont kérelmezési eljárásról, valamint a munkáltatói kötelezettségekről és felelősségről. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.10.22Munkaidő és munkabér A munkaidő-beosztástól a bér elszámolásáig: gyakorlati képzés a munkaidő és a munkabér szabályairól. Szó lesz a munkaidőkeretről, a rendkívüli munkaidőről, a pihenőidőről (a MÁV-START ítélet tükrében is), a távolléti díjról, a bérpótlékokról és a munkabérből történő levonásokról. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.16LEAN Vezetés - LEAN Coaching képzés A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.17Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről.
Részletek
Jegyek

Sikeresnek látszol, de mégsem érzed magad a helyeden? Vajon megszelídíthető a siker?