Menetrendszerűek lehetnek a decemberi és januári elbocsátások
Régóta fennálló trend, hogy a vállalatok az év utolsó hónapjában és januárban válnak meg dolgozóiktól.
Decemberben több dolgozónak mondanak fel, mint máskor. 2022-ben a Meta, az Amazon, a Ford Motor, a CNN és a Pepsi is részt vett az elbocsátási hullámban - írja a VG. A The Wall Street Journal az amerikai munkaügyi statisztikai hivatal adataiból arra következtetett, hogy az ezredforduló óta január után decemberben hajtják végre a legnagyobb leépítéseket a vállalatok.
Nick Bunker gazdaságkutató ezt a szezonalitással magyarázza. Például a kereskedelemben októberben és novemberben veszik fel a legtöbb dolgozót, majd az ünnepi időszak után korrigálják a létszámot. Ezen kívül a pénzügyi világban is leépítésekre kell számítani. Az üzleti szolgáltatási, a pénzügyi, a biztosítási vagy az ingatlanközvetítői szektorban is több dolgozótól váltak meg a cégek januárban.
A másik ok az lehet, hogy sok vállalatnál a december jelenti a pénzügyi év végét ,és ilyenkor történik a költségracionalizálás. A vezetőket leginkább az ellátási problémák, a keresletcsökkenés, a növekvő kamatok és az orosz–ukrán háború aggasztják.
VG
- 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni.
Részletek
Jegyek
- 2023.02.16CX-Ray elégedettségfelmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák!
Részletek
Jegyek
- 2023.02.23CX-Ray teljesítményértékelés online workshop Miért fontos a TÉR? Az egyértelmű egyéni és csapat célok és a folyamatos visszajelzés az elkötelezettséget és motivációt kiemelten meghatározó tényezők.
Részletek
Jegyek
- 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.
Részletek
Jegyek
A dolgozók több mint fele szerint a marketing és PR osztályokon lehetne bevezetni a chatbotot, ám a szektor dolgozói közül csak kevesen félnek ettől. Teljes cikk
A támogatásra azok pályázhatnak, akik 20 hetesnél idősebb kisgyermeket nevelnek. Teljes cikk
Az államtitkár szerint három év alatt 75 százalékkal nőhetnek a pedagógusbérek. Teljes cikk
- Hatékonyabban képviselhetők a bíróság előtt a munkavállalói jogok 1 hete
- Folytatódik a zuhanás a tech szektorban, hatszáz munkahelyet szüntet meg a Spotify is 2 hete
- Több mint 3 ezer állást szüntetne meg Európában a Ford 2 hete
- Magyar Posta: Mégsem lesz csoportos leépítés 2 hete
- Számítógép vezérlésű, gerincbarát irodaszéket fejlesztettek Erdőkürtön 2 hete
- Elbocsát 12 ezer embert a Google, de őszintén sajnálják 2 hete
- Dolgozóinak 80 százalékát elveszítette a Twitter 2 hete
- Látványos kirúgások és a következmények - ikonikus elbocsátások mozifilmekben 2 hete
- Csoportos leépítésbe kezd a magyar Tesco 2 hete
- Rég nem voltak ilyen pesszimisták a cégvezetők, de 60 százalékuk nem tervez leépítést a következő egy évben 3 hete
- Munkaügyi ellenőrzés: Hol tartsuk a munkaidő-nyilvántartást? 3 hete