Munkaidővel arányos bérnövekedést sürget a VDSZSZ
Hiába sütgeti öt szakszervezet a VDSZSZ-t arra, hogy írja alá a cég kollektív szerződésének módosítását, amely szerint a heti munkaidőt a jelenlegi 37-ről 38-ra növelnék. A vasutas szakszervezet ugyanis csak akkor tárgyal erről a kérdésről, ha ehhez a munkáltató a 6,9 százalék mellé, a plusz egy óra emeléséért további 4 százalékos bérfejlesztést adna januárig visszamenőleg.
Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezet (VSZ) elnöke az MTI-nek elmondta: a kollektív szerződés módosítás lényege, hogy a heti munkaidőt a jelenlegi 37-ről 38-ra növelnék, mint az korábban, a szerződés lejárta előtt volt. A munkaidő heti 38 óra növelése a MÁV-START-nál 3,5-4 százalékkal több bérfejlesztést jelentene a dolgozóknak az idei évre, amit azért nem tudnak megkapni, mert az idei bérfejlesztést heti 37 órára vetítették, így 2,9-3,4 százalék béremelés volt.
A VSZ elnöke elmondta, ha a MÁV-START-nál nem növelik a kollektív szerződésben a heti munkaidőt 38 órára, akkor az ott dolgozók hátrányba kerülnek a MÁV Zrt., a MÁV-TRAKCIÓ és a MÁV-GÉPÉSZET dolgozóival szemben, ahol a kollektív szerződésben már a növekedett a heti munkaidő. Simon Dezső szerint, ha a VDSZSZ is aláírná a MÁV-START-nál a kollektív szerződés módosítását, az még nem érintené a VDSZSZ sztrájkköveteléseit.
Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek elmondta, a levelet még nem látta, de a problémát tavaly december óta ismerik. A VDSZSZ akkor lenne hajlandó tárgyalni, illetve megállapodni MÁV-START-nál a 38 órás munkahét bevezetéséről a 37 helyett, ha ehhez a munkáltató a 6,9 százalék mellé, a plusz egy óra emeléséért további 4 százalékos bérfejlesztést adna januárig visszamenőleg, ami 10,9 százalékos béremelést jelentene.
Bárány Balázs utalt arra, hogy a MÁV-START-nál a munkáltató által egyoldalúan végrehajtott idei bérfejlesztése 2,9-3,4 százalékos volt, ami szerinte megszegése a négy évre szóló megállapodásnak, továbbá zsarolás, hogy a vasutasok érdeke ellen cselekedjen a szakszervezet és lemondjon 1 óra bérfejlesztésről.
A VDSZSZ alelnöke jelezte: a levelet aláíró öt szakszervezetből egyedül a Vasutasok Szakszervezete jogosult kollektív szerződést aláírni a MÁV-START-nál, mint reprezentatív szakszervezet, a többiek csak a munkáltatónak akarnak kedvezni a levél aláírásával.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Bérvita és elvándorlás: összeomlás szélén a színházi szakma? 3 hete
- 15 százalékkel emelkednek a bérek ebben az ágazatban 3 hete
- Ezekben az országokban kell a legtöbbet dolgoznia a munkavállalóknak - Hazánk a dobogón 3 hete
- Közszolgák figyelem! Januártól ekkora fizetésemelés jön 3 hete
- Lemaradtak a középvezetők – csak ennyivel nőtt a fizetésük idén 3 hete
- Hogyan teremthetünk valódi értéket a HR-ben? 1 hónapja
- Sokkoló felmérés: tízből nyolc cég idén sem ad fizetésemelést 1 hónapja
- 24 ezer tanár teljesen kimaradt, a többieknek morzsák jutottak a béremelésből 1 hónapja
- "Ez már modern rabszolgaság" - általános sztrájk a 13 órás munkanap ellen 2 hónapja
- Orbán Viktornak üzentek a szociális dolgozók 2 hónapja
- Szezonális munka, vagy hosszútávú karrier? Képes egy diák egész évben dolgozni? 2 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?