kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 17 éve

Munkaidővel arányos bérnövekedést sürget a VDSZSZ

Hiába sütgeti öt szakszervezet a VDSZSZ-t arra, hogy írja alá a cég kollektív szerződésének módosítását, amely szerint a heti munkaidőt a jelenlegi 37-ről 38-ra növelnék. A vasutas szakszervezet ugyanis csak akkor tárgyal erről a kérdésről, ha ehhez a munkáltató a 6,9 százalék mellé, a plusz egy óra emeléséért további 4 százalékos bérfejlesztést adna januárig visszamenőleg.

images

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnökének írt levelet a Vasutasok Szakszervezete (VDSZ), a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ), a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete (PVDSZ), a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete (MTSZSZ), a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége (VFSZSZ) írta alá.

Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezet (VSZ) elnöke az MTI-nek elmondta: a kollektív szerződés módosítás lényege, hogy a heti munkaidőt a jelenlegi 37-ről 38-ra növelnék, mint az korábban, a szerződés lejárta előtt volt. A munkaidő heti 38 óra növelése a MÁV-START-nál 3,5-4 százalékkal több bérfejlesztést jelentene a dolgozóknak az idei évre, amit azért nem tudnak megkapni, mert az idei bérfejlesztést heti 37 órára vetítették, így 2,9-3,4 százalék béremelés volt.

A VSZ elnöke elmondta, ha a MÁV-START-nál nem növelik a kollektív szerződésben a heti munkaidőt 38 órára, akkor az ott dolgozók hátrányba kerülnek a MÁV Zrt., a MÁV-TRAKCIÓ és a MÁV-GÉPÉSZET dolgozóival szemben, ahol a kollektív szerződésben már a növekedett a heti munkaidő. Simon Dezső szerint, ha a VDSZSZ is aláírná a MÁV-START-nál a kollektív szerződés módosítását, az még nem érintené a VDSZSZ sztrájkköveteléseit.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek elmondta, a levelet még nem látta, de a problémát tavaly december óta ismerik. A VDSZSZ akkor lenne hajlandó tárgyalni, illetve megállapodni MÁV-START-nál a 38 órás munkahét bevezetéséről a 37 helyett, ha ehhez a munkáltató a 6,9 százalék mellé, a plusz egy óra emeléséért további 4 százalékos bérfejlesztést adna januárig visszamenőleg, ami 10,9 százalékos béremelést jelentene.

Bárány Balázs utalt arra, hogy a MÁV-START-nál a munkáltató által egyoldalúan végrehajtott idei bérfejlesztése 2,9-3,4 százalékos volt, ami szerinte megszegése a négy évre szóló megállapodásnak, továbbá zsarolás, hogy a vasutasok érdeke ellen cselekedjen a szakszervezet és lemondjon 1 óra bérfejlesztésről.
A VDSZSZ alelnöke jelezte: a levelet aláíró öt szakszervezetből egyedül a Vasutasok Szakszervezete jogosult kollektív szerződést aláírni a MÁV-START-nál, mint reprezentatív szakszervezet, a többiek csak a munkáltatónak akarnak kedvezni a levél aláírásával.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk