Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 17 éve

Munkaidővel arányos bérnövekedést sürget a VDSZSZ

Hiába sütgeti öt szakszervezet a VDSZSZ-t arra, hogy írja alá a cég kollektív szerződésének módosítását, amely szerint a heti munkaidőt a jelenlegi 37-ről 38-ra növelnék. A vasutas szakszervezet ugyanis csak akkor tárgyal erről a kérdésről, ha ehhez a munkáltató a 6,9 százalék mellé, a plusz egy óra emeléséért további 4 százalékos bérfejlesztést adna januárig visszamenőleg.

images

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnökének írt levelet a Vasutasok Szakszervezete (VDSZ), a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ), a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete (PVDSZ), a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete (MTSZSZ), a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége (VFSZSZ) írta alá.

Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezet (VSZ) elnöke az MTI-nek elmondta: a kollektív szerződés módosítás lényege, hogy a heti munkaidőt a jelenlegi 37-ről 38-ra növelnék, mint az korábban, a szerződés lejárta előtt volt. A munkaidő heti 38 óra növelése a MÁV-START-nál 3,5-4 százalékkal több bérfejlesztést jelentene a dolgozóknak az idei évre, amit azért nem tudnak megkapni, mert az idei bérfejlesztést heti 37 órára vetítették, így 2,9-3,4 százalék béremelés volt.

A VSZ elnöke elmondta, ha a MÁV-START-nál nem növelik a kollektív szerződésben a heti munkaidőt 38 órára, akkor az ott dolgozók hátrányba kerülnek a MÁV Zrt., a MÁV-TRAKCIÓ és a MÁV-GÉPÉSZET dolgozóival szemben, ahol a kollektív szerződésben már a növekedett a heti munkaidő. Simon Dezső szerint, ha a VDSZSZ is aláírná a MÁV-START-nál a kollektív szerződés módosítását, az még nem érintené a VDSZSZ sztrájkköveteléseit.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek elmondta, a levelet még nem látta, de a problémát tavaly december óta ismerik. A VDSZSZ akkor lenne hajlandó tárgyalni, illetve megállapodni MÁV-START-nál a 38 órás munkahét bevezetéséről a 37 helyett, ha ehhez a munkáltató a 6,9 százalék mellé, a plusz egy óra emeléséért további 4 százalékos bérfejlesztést adna januárig visszamenőleg, ami 10,9 százalékos béremelést jelentene.

Bárány Balázs utalt arra, hogy a MÁV-START-nál a munkáltató által egyoldalúan végrehajtott idei bérfejlesztése 2,9-3,4 százalékos volt, ami szerinte megszegése a négy évre szóló megállapodásnak, továbbá zsarolás, hogy a vasutasok érdeke ellen cselekedjen a szakszervezet és lemondjon 1 óra bérfejlesztésről.
A VDSZSZ alelnöke jelezte: a levelet aláíró öt szakszervezetből egyedül a Vasutasok Szakszervezete jogosult kollektív szerződést aláírni a MÁV-START-nál, mint reprezentatív szakszervezet, a többiek csak a munkáltatónak akarnak kedvezni a levél aláírásával.
  • 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új otthont kap a Medve sajt – 160 munkahely szűnik meg Répcelakon

Átszervezi magyarországi működését a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt. (korábban Pannontej), amelynek keretében Répcelakon bezárja... Teljes cikk

2030-ig ötmillió robotot gyártanak le, amelyek átvehetik a házimunkát és az ipari feladatokat

A Neura Robotics, Európa egyik vezető humanoid robotikai vállalata, 2030-ig ötmillió robot legyártását tervezi, amelyek a házimunkától az ipari... Teljes cikk

620 új munkahely Komáromban – ez csak a jéghegy csúcsa?

Komáromban 620 új munkahely jön létre a BYD legújabb, 32 milliárd forintos beruházásával – de a számok mögött sokkal többről van szó. A kínai... Teljes cikk