Nagy Márton a SZÉP-kártya elfogadásának biztosítására kérte a Bookingot
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta Katerina Shearert, a Booking.com Közép- és Kelet-Európai régió kormányzati kapcsolatokért felelős vezetőjét. Az egyeztetésen áttekintették a hazai szálláshelyfoglalás és turizmus aktuális helyzetét - jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
A közlemény szerint "megállapításra került, hogy a magyar turizmus teljesítménye rendületlenül erősödik: az év első nyolc hónapjában 5,5 százalékkal emelkedett a vendégéjszakák száma, így 2024-ben is rekord évet zárhat az ágazat".
Leszögezték, hogy a turizmus dinamikus növekedésének fenntartása közös érdek - tette hozzá az NGM.
A felek egyetértettek abban is, hogy az online megoldásokat a turisták egyre inkább előnyben részesítik, hiszen ezek gyors, kényelmes és átlátható ügyintézést biztosítanak, valamint lehetőséget nyújtanak a különböző szálláshelyek összehasonlítására.
A Booking.com az egyik legnagyobb online szállásközvetítő platform, amely hazánkban is meghatározó piaci szereplő, jelenleg több mint 22 ezer magyarországi szolgáltatót jelenít meg a felületén, melyből mintegy 6800 budapesti szálláshely.
Bár az online szállásközvetítők transzparensebbé teszik a piacot, a közelmúltban számos probléma és problémás terület is felmerült a Booking.com működésével kapcsolatban a szálláshelyek, a fogyasztók és a hatóságok részéről egyaránt.
A nehézségek közé tartozott többek között a korlátozottan elérhető, valójában nem megfelelő ügyfélszolgálat, a félrevezető marketingkampányok, illetve a szigorú lemondási feltételek és árgaranciák, melyek jelentős terhet rónak a szálláshely szolgáltatókra.
Emellett jelentős nehézséget jelentett a kifizetések elmaradása 2023 nyarán, amely a hazai szálláshelyek meghatározó részét érintette, emlékeztetett az NGM.
Kiemelték:
a kormány elkötelezett amellett, hogy a magyar családok nyugodtan, problémamentesen tölthessék el pihenésüket, és a szálláshely-szolgáltatók számára is biztosítani kívánja a jogi kiszámíthatóságot az online platformokkal szemben.
Nagy Márton, mint turisztikáért és fogyasztóvédelemért is felelős miniszter kiemelten kérte a Booking.com képviselőit, hogy fokozottan ügyeljenek a fogyasztók, továbbá a partner szálláshelyek transzparens, teljes körű tájékoztatására, és maradéktalanul tartsák be a jogszabályi előírásokat, a fogyasztóvédelmi kötelezettségeiket.
Az a gyakorlat ugyanis, hogy a szállások késve jutnak a nekik járó pénzekhez, a kormány számára elfogadhatatlan.
A tárcavezető mindemellett ismertette, hogy a SZÉP-kártya kiemelt szerepet játszik a magyar családok pénzügyi eszköztárában, támogatva gondtalan pihenésüket, miközben a hazai turizmus és vendéglátás növekedését is erősíti a fogyasztás bővülésén keresztül.
A kormány célja, hogy a digitális SZÉP-kártya fejlesztésével tovább növelje annak népszerűségét a felhasználók és a feltöltő vállalkozások között egyaránt.
Ennek érdekében az NGM egyeztetést kezdeményezett a Magyar Bankszövetséggel és a kártyát kibocsátó bankokkal a szükséges fejlesztések elindításáról.
A nemzetgazdasági miniszter az egyeztetés keretében arra kérte a Booking.com képviselőit, hogy a SZÉP-kártyákat a cég is fogadja el a belföldi foglalások esetében - tájékoztatott közleményében az NGM.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az EP felszólít a munkavállalók érzelmi állapotával, magánbeszélgetéseivel és munkaidőn kívüli adataival kapcsolatos adatok feldolgozásának tiltására. Teljes cikk
A közigazgatási szünet alatt is kezdeményezhető ügyintézés elektronikusan a NAV-nál, személyesen az ünnepek alatt is nyitva tartó hivatalt lehet... Teljes cikk
Átadták a Kerékpárosbarát település és a Kerékpárosbarát munkahely díjakat szerdán Budapesten; a címet tíz település és tíz vállalat,... Teljes cikk
- Hatalmas könnyítés jön: ilyen élelmiszereket vehetünk újra SZÉP-kártyával 3 hete
- Emelkedik a 2026-os EU Kék Kártya bérminimum – mit jelent ez a munkáltatóknak? 1 hónapja
- Dőlnek a hitelkérelmek: rekordot döntött a fix 3%-os kkv hitel 1 hónapja
- Hideg élelmiszer is vásárolható a SZÉP-kártyával 2 hónapja
- Rekord az első héten: tarol a fix 3 százalékos vállalkozói hitel 2 hónapja
- Fix 3 százalékos kamat a magyar kkv-knak erre a hét termékre 3 hónapja
- Illegális SZÉP-kártya biznisz: több százmilliót mostak ki készpénzre 3 hónapja
- Egymillió forint jár a legjobb IT ötletekért 4 hónapja
- Hamarosan lejár a SZÉP-kártya díjmentes felhasználás határideje 5 hónapja
- SZÉP-kártya 2025: új rekordok, erősödő belföldi turizmus 5 hónapja
- Több száz munkahelyet szüntet meg Amszterdamban a szállásfoglaló cég 5 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja