Nem kell félni a kereskedelemben a digitalizációtól
Nem kell félni a kereskedelemben a digitalizációtól, a robotizációtól, az új technológiák megjelenése sokkal több új munkahelyet teremt majd a következő években, mint amennyi az elterjedésükkel megszűnik - mondta Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára.
Kiemelte: a fogyasztóvédelmet a jövőben erősíteni kell, ennek érdekében az innovációs tárcánál önálló területként, összevontan működik október elsejétől a kereskedelempolitikáért és a fogyasztóvédelemért felelős államtitkárság.
Cseresnyés Péter a közeljövő kihívásai, egyben feladatai közé sorolta a digitális kereskedelem, a rövid ellátási láncok fejlesztésének elősegítését. A hazai gazdaság fejlődését is támogatja, hogy a kormány a jövőben a kereskedelemben is növelni kívánja a hazai beszállítói láncok szerepét, ebben kiemelt feladat a kis- és középvállalkozások erősítése. Ez hozzájárulhat ahhoz, hogy a magyar termékek aránya emelkedjen a kereskedelem árukínálatában - mondta az ITM államtitkára.
Rámutatott: a kereskedelemben dolgozók képzésénél a jövőben egyre nagyobb hangsúlyt kell helyezni a digitalizáció eredményeinek, köztük a webshopok tevékenységének bemutatására. Egyúttal támogatni kell a kereskedelemmel kapcsolatos szakmákat népszerűsítő programokat, mert a munkaerőhiány egyre nagyobb probléma a hazai munkaerőpiacon is.
Emellett fejleszteni kell a fogyasztók digitális készségeit, azért is, mert a digitális fogyasztó egyre többet vásárol. A digitalizáció során javítani kell a fogyasztói bizalmat, ennek során mindenben be kell tartani a GDPR-szabályokat, vagyis a korszerű adatvédelmi előírásokat - fejtette ki az államtitkár.
Egy felmérés eredményei szerint a robotizáció, a digitalizáció hatására már a 2020-as évek elején mintegy 5 millió munkahely szűnhet meg szerte a világban, ellenben 7 millió új munkahely, ezzel együtt új foglalkozások százai születnek majd - jelezte Cseresnyés Péter.
MTI