Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 hónapja

Női szimbólumra cserélte vállalati jelképét a Vodafone

Látványos akcióval hívja fel a figyelmet a női esélyegyenlőség fontosságára a Vodafone Magyarország.

A nemzetközi nőnap alkalmából budapesti székházán a nőnemet szimbolizáló piktogramra cserélte a vállalati logóját, hogy ezzel is demonstrálja az egyenlőség szerepét a vállalat életében. Világszinten jelenleg több mint 38 000 nő dolgozik a Vodafone-nál, a szolgáltató globális célkitűzése, hogy 2025-re a legjobb munkahellyé váljon a nők számára.

A Grant Thornton 2017-es kutatása szerint ('Women in Business') az Európai Unióban a felsővezetők csupán 26 százaléka nő, a vállalkozások 36 százalékánál pedig egyáltalán nincs nő a vezetőségben. Noha tapasztalható változás, a nők aránya még mindig jóval alacsonyabb a vezetői pozíciókban.

A Vodafone Magyarország úttörőnek számít ezen a téren, hiszen a vezérigazgatót is beleértve a nyolctagú menedzsment fele nő, ami átlagon felüli a hazai viszonyokat tekintve, különösen egy technológiai vállalat esetében. Az ICT szektorban ugyanis az átlagosnál nagyobb arányban dolgoznak férfiak, uniós adatok szerint az ezen a területen dolgozók mindössze 17 százaléka nő, vezető pozíciókban pedig csupán 19 százalék ez az arány.

A Vodafone rövidtávú céljai között szerepel, hogy a középvezetőik legalább 30 százaléka nő legyen globális szinten. Ennek egyik nagy akadálya az, hogy a nők családalapítás kapcsán - akár életükben többször is - hosszabb időre megszakítják karrierjüket, így számukra kihívást jelenthet a munkába való visszatérés.

Világszerte 55 millió értékes szakmai tudással rendelkező nő nem tér vissza a munkába egy hosszabb karrierszünet után. A legnagyobb nehézséget a rugalmas munkaidő és a megfelelő képzés hiánya jelenti. A 2017-ben Magyarországon is elindított Vodafone ReConnect program erre kínál megoldást.

Globális célunk, hogy a nők számára a legjobb munkahellyé váljunk, hiszünk abban, hogy az üzleti sikerek egyik elengedhetetlen eleme a diverzitás, vagyis, hogy egy adott problémát a lehető legtöbb szemszögből megvizsgáljunk” - mondtal Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója. „Fontos, hogy ez nem a férfiakkal szembeni negatív megkülönböztetést jelenti - a tartós távollétre szoruló kollégák támogatása ugyanúgy vonatkozik férfiakra, mint nőkre.

Március első hetében végig látható lesz a nőnap alkalmából átalakított logó a budapesti Vodafone székház Duna felőli oldalán.

Follow hrportal_hu on Twitter

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár