Számháború a British Airways és a szakszervezet között
Számháborút vívott egymással a British Airways (BA) vezetése és a brit légitársaság utaskísérőinek szakszervezete a légi kiszolgáló személyzet háromnapos sztrájkjának első napja után vasárnap.
Az első nap után a British Airways közölte, hogy a kidolgozott vésztervek "rendkívüli jó hatékonysággal" működnek, és az előzetes számításoknak megfelelően az utasok 65 százaléka rendben eléri úti célját.
A legnagyobb brit szakszervezet, a Unite, amely az utaskísérőket is képviseli, és sztrájkjukat szervezi, a szombati sztrájknap után azonban közölte, hogy a British Airways 250 repülőgépe közül 125 - vagyis a teljes flotta fele - "a földön maradt", és a járatoknak nem sokkal több mint a 30 százaléka indult el.
A Unite szerint a 12 ezer utaskísérő 80 százaléka támogatja a sztrájkot. A British Airways azonban arról számolt be, hogy a második legnagyobb brit repülőtéren, a londoni Gatwicken a szombati járatokra beosztott légi utaskísérők 97 százaléka munkára jelentkezett, a legnagyobb bázisrepülőtéren, a Heathrow-n pedig 52,5 százalékuk lépett szolgálatba.
A British Airways emellett más légitársaságoktól, személyzettel együtt bérelt repülőgépekkel is igyekszik fenntartani a forgalom egy részét. Becslések szerint a személyzettel ellátott repülőgépek bérlése a három napra hozzávetőleg 25 millió fontjába (7,5 milliárd forint) kerül a vállalatnak.
A BA még egyik legádázabb riválisától, a "fapados" Ryanairtől is bérelt három repülőgépet. A British Airways - amely a Malévval együtt a oneworld globális légi szövetség tagja - szombatonként két, más napokon három járatot közlekedtet a londoni Heathrow repülőtérről Budapestre.
A sztrájk három napján a menetrend szerint összesen 1950 British Airways-járat közlekedne; ezek közül hivatalosan 1100-at töröltek. A BA ugyanakkor kéri az utasokat, hogy rendszeresen ellenőrizzék járatukat, mert a munkára jelentkező utaskísérők vártnál nagyobb száma miatt több, korábban törölt járatot visszaállítottak a menetrendbe.
A munkajogi viszály előzményeként a súlyos anyagi gondokkal küszködő British Airways vezetése tavaly novemberben két évre befagyasztotta az utaskísérők bérét, több százat közülük részmunkaidős foglalkoztatásra helyezett át, és csökkentette a hosszú távú járatok légi kiszolgáló személyzetének létszámát. A szakszervezet szerint a cég ezzel munkaszerződéseket sértő módosításokat kényszerített az utaskísérői állományra, előzetes konzultáció nélkül.
A British Airways vezetése azután kezdett drasztikus takarékossági programba, hogy a társaság eddigi legrosszabb üzleti félévét zárta tavaly szeptemberben: adófizetés előtti vesztesége 292 millió font (90 milliárd forint) volt. Ez azt jelenti, hogy a BA percenként több mint ezer font veszteséggel működött. A decemberrel zárult negyedévről további 50 millió font adó előtti veszteséget jelentett a cég.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja. A jelenlegi 18 millió forintos felső határ 2026-ban 20 millió, 2027-ben 22... Teljes cikk
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján. Az elbocsátásokat a Bosch... Teljes cikk
Az IKEA Magyarország idén is a szeretetteljes otthoni élet és a valódi feltöltődés fontosságát helyezi a karácsonyi időszak középpontjába. Ennek... Teljes cikk
- Brutális szigorítás Nagy-Britanniában: nyelvvizsga nélkül nincs munkavállalás 2 hónapja
- Távozik a B+N Referencia Zrt.- HR-igazgatója 2 hónapja
- A brit vezetők jobban bíznak az AI-ügynökökben, mint a fiatalabb dolgozókban 2 hónapja
- Matek a minimálbérről: „a 13 százalékos emelésnek kicsi a lehetősége” 3 hónapja
- "Nagyratörő" brit–EU megállapodás készül a fiatalok szabad munkavállalásáról 3 hónapja
- Ennyit keres egy stewardess a Ryanairnél 4 hónapja
- "Ennek is örülni kell" - kiderült, mennyivel emelkedik a minimálbér 4 hónapja
- Nagy Márton jövőt épít, Varga Mihály inflációval küzd – kettős kép a magyar gazdaságról 4 hónapja
- Milliárdos programokkal és adócsökkentéssel védi meg a kormány a magyar munkahelyeket 4 hónapja
- Új vezető a BME InnoLab Zrt. élén 5 hónapja
- Fizikai toborzás okosan: itt vannak a legjobb gyakorlatok 6 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja