Megjelent: 12 éve

Százhúsz változást tervez az APEH

Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) kedden ismertette 2008-2012. közötti középtávú stratégiai tervét, amelynek címe: "Szolgáltató adóhatóság".

Az adóhatóság stratégiája szerint szeretne ügyfélbarát, szolgáltató hivatallá válni, célja az önadózás megkönnyítése - közölte Szikora János, az APEH elnöke. A hivatal az adózók önkéntes jogkövetését a szolgáltatások fejlesztésével, az adózás egyszerűbbé, kényelmesebbé tételével, az adótudatosság növelésével szeretné javítani.

Az APEH alapvető feladata ugyanakkor az államháztartás bevételeinek beszedése, ezért a hatósági eszközök törvényes és tisztességes alkalmazásával következetesen fellép azokkal szemben, akik nem teljesítették kötelezettségüket, s arra törekszik, hogy visszatartsa azokat, akik hajlamosak erre - hangsúlyozta Szikora János. A szakmai célok eléréséhez magas szintű ismeretekkel rendelkező, elkötelezett és feddhetetlen munkatársak foglalkoztatására törekszik az adóhivatal, biztosítva a munkájukhoz szükséges anyagi és technikai feltételeket.


Komoly fejlesztések előtt



Az APEH stratégiája szerint szeretné elérni a világ vezető adóhatóságainak színvonalát a módszereket, eszközöket tekintve, a következő négy-ötéves időszak Szikora János szerint erre elég. A stratégiában foglalt egyes feladatokat évente felülvizsgálják az aktuális költségvetési források figyelembevételével.

Mogyorósiné Gábor Hajnalka elnökhelyettes elmondta: fejlesztik az ügyfélkapcsolatok valamennyi formáját. A regionális ügyfél-tájékoztatási központok technikáját alkalmassá teszik az internetalapú hang- és videohívások, illetve adatküldések fogadására, interaktív alkalmazására, s konkrét ügyeket is el lehet intézni majd. Az olyan kistérségi központokban, ahol az ügyfelek, illetve az ügyek száma ezt igényli, hálózati eléréssel rendelkező ügyfélszolgálati kirendeltséget működtet majd az APEH. A kirendeltségi hálózatot elsőként Budapesten tekintik át, mert rosszabb a helyzet, mint vidéken.

Az APEH közérthető módon megfogalmazott tájékoztatókat is ígér; az adózók és az adóhatóság jogait, illetve kötelességeit tartalmazó tájékoztatót hozzáférhetővé teszik az interneten. Tervezik az ügyfél-elégedettségi felmérések rendszeressé tételét is.


Mire figyelnek jobban?



Amikor az adóhivatal a törvény szigorával lép fel, nem a büntetés az elsődleges cél, hanem az adózók önkéntes jogkövetésre késztetése - közölte Varga Lászlóné elnökhelyettes. Elmondta, hogy az adóhatóság a jövőben is folytatja az új vállalkozások ellenőrzését, hogy kiszűrje közülük azokat, amelyeket adókikerülésre hoztak létre. Továbbra is figyelemmel kísérik az adózói életutakat, vizsgálják az áfa-kötelezettségüket minimalizálókat, a körbeszámlázásos ügyleteket. Folytatja az APEH a társadalombiztosítás pénzügyi alapjait érintő, a feketefoglalkoztatás visszaszorítására irányuló vizsgálatokat is.

Nagyobb hangsúlyt kap a kapcsolt vállalkozások közötti elszámoló árak vizsgálata és az adóhatóság különös figyelmet fordít az úgynevezett agresszív adótervezés elleni fellépésre is, így a társaságok átszervezéséhez, összeolvadásához, felvásárlásához, finanszírozásához, határokon átnyúló kereskedelméhez és a veszteségek "felhasználásához" kötődő adóelkerülő magatartásokra.
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
  • 2020.10.16XIII. LEAN FÓRUM - KONFERENCIA A Fórum fókuszai: Lean Vezetés - Lean coaching Ipar 4.0. és a Lean a gyakorlatban Lean Quality – Lean Six Sigma Lean Office - Folyamatfejlesztés Részletek Jegyek
  • 2020.10.22 HR folyamatok/HR kommunikáció/Változásmenedzsment A képzésen összefoglaljuk és rendszerbe helyezzük a HR folyamatokat, megismerkedünk a HR kommunikáció szerepével és témaköreivel, valamint megtudjuk, mit jelent a változásmenedzsment. Kiknek ajánljuk? A képzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének fejleszteni a belső kommunikáción, illetve a változások menedzselését hatékonyabbá szeretnék tenni. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Nyolcszor akkora a svájci minimálbér, mint a magyar

Az Eurostat szerint a V4-es országok közül nálunk a legalacsonyabb a minimálbér. Teljes cikk

Álellenőr bírságolt meg munkásokat egy építkezésen

A magát NAV-ellenőrnek kiadó férfi 50 ezer forintos bírságokat osztott ki munkásoknak, felettesüktől pedig kenőpénzt kért. Teljes cikk

Az év végén 5,5 százalék körüli munkanélküliségre számít a GKI

A Gazdaságkutató elemzése szerint tovább fokozódhatnak a foglalkoztatás strukturális feszültségei. Teljes cikk