Megjelent: 11 éve

Százhúsz változást tervez az APEH

Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) kedden ismertette 2008-2012. közötti középtávú stratégiai tervét, amelynek címe: "Szolgáltató adóhatóság".

Az adóhatóság stratégiája szerint szeretne ügyfélbarát, szolgáltató hivatallá válni, célja az önadózás megkönnyítése - közölte Szikora János, az APEH elnöke. A hivatal az adózók önkéntes jogkövetését a szolgáltatások fejlesztésével, az adózás egyszerűbbé, kényelmesebbé tételével, az adótudatosság növelésével szeretné javítani.

Az APEH alapvető feladata ugyanakkor az államháztartás bevételeinek beszedése, ezért a hatósági eszközök törvényes és tisztességes alkalmazásával következetesen fellép azokkal szemben, akik nem teljesítették kötelezettségüket, s arra törekszik, hogy visszatartsa azokat, akik hajlamosak erre - hangsúlyozta Szikora János. A szakmai célok eléréséhez magas szintű ismeretekkel rendelkező, elkötelezett és feddhetetlen munkatársak foglalkoztatására törekszik az adóhivatal, biztosítva a munkájukhoz szükséges anyagi és technikai feltételeket.

Komoly fejlesztések előtt

Az APEH stratégiája szerint szeretné elérni a világ vezető adóhatóságainak színvonalát a módszereket, eszközöket tekintve, a következő négy-ötéves időszak Szikora János szerint erre elég. A stratégiában foglalt egyes feladatokat évente felülvizsgálják az aktuális költségvetési források figyelembevételével.

Mogyorósiné Gábor Hajnalka elnökhelyettes elmondta: fejlesztik az ügyfélkapcsolatok valamennyi formáját. A regionális ügyfél-tájékoztatási központok technikáját alkalmassá teszik az internetalapú hang- és videohívások, illetve adatküldések fogadására, interaktív alkalmazására, s konkrét ügyeket is el lehet intézni majd. Az olyan kistérségi központokban, ahol az ügyfelek, illetve az ügyek száma ezt igényli, hálózati eléréssel rendelkező ügyfélszolgálati kirendeltséget működtet majd az APEH. A kirendeltségi hálózatot elsőként Budapesten tekintik át, mert rosszabb a helyzet, mint vidéken.

Az APEH közérthető módon megfogalmazott tájékoztatókat is ígér; az adózók és az adóhatóság jogait, illetve kötelességeit tartalmazó tájékoztatót hozzáférhetővé teszik az interneten. Tervezik az ügyfél-elégedettségi felmérések rendszeressé tételét is.

Mire figyelnek jobban?

Amikor az adóhivatal a törvény szigorával lép fel, nem a büntetés az elsődleges cél, hanem az adózók önkéntes jogkövetésre késztetése - közölte Varga Lászlóné elnökhelyettes. Elmondta, hogy az adóhatóság a jövőben is folytatja az új vállalkozások ellenőrzését, hogy kiszűrje közülük azokat, amelyeket adókikerülésre hoztak létre. Továbbra is figyelemmel kísérik az adózói életutakat, vizsgálják az áfa-kötelezettségüket minimalizálókat, a körbeszámlázásos ügyleteket. Folytatja az APEH a társadalombiztosítás pénzügyi alapjait érintő, a feketefoglalkoztatás visszaszorítására irányuló vizsgálatokat is.

Nagyobb hangsúlyt kap a kapcsolt vállalkozások közötti elszámoló árak vizsgálata és az adóhatóság különös figyelmet fordít az úgynevezett agresszív adótervezés elleni fellépésre is, így a társaságok átszervezéséhez, összeolvadásához, felvásárlásához, finanszírozásához, határokon átnyúló kereskedelméhez és a veszteségek "felhasználásához" kötődő adóelkerülő magatartásokra.
  • 2020.03.207 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz Részletek Jegyek
  • 2020.03.31Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter