Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 7 éve

Szeptemberben indul az első magyar HR webshop

- Milyen megfontolásból indítják el a kártyás rendszert a HR szakemberek számára?

- A HR Portal eddig is az a médiafelület volt, amelyen keresztül a vállalati HR-es döntéshozók érintkezni tudtak a HR-es szolgáltatókkal, ugyanakkor ebbe a folyamatba eddig csak a reklámok szintjén kapcsolódtunk be. A jövőben azonban szeretnénk magában az üzletkötésben is segédkezni, ami egyrészt azt jelenti, hogy mi is részesülünk az üzlet eredményéből, másrészt az is fontos, hogy így mi is jobban mérni tudjuk, mennyire vagyunk hatékony felület, mennyire segítjük elő az üzletek létrejöttét. Azzal, hogy ez a rendszer létrejön, a HR-esek olcsóbban juthatnak szolgáltatáshoz, a szolgáltatók pedig plusz egy értékesítési csatornával könnyebben értékesíthetik szolgáltatásaikat, ami nekik is jó.

- Mik a tapasztalatai, milyen HR szolgáltatások iránt van most kereslet?

- Bár az adóváltozások és egyéb kormányzati intézkedések hatására átalakultak bizonyos HR területek, gondolok itt a cafeteriára, képzésekre, és csökkentek bizonyos megrendelések, továbbra is mindenféle HR-es szolgáltatás iránt van érdeklődés. A prémium kártya rendszerébe viszont olyan szolgáltatások kerülhetnek csak be, amelyek jól körülírhatóak, jól meghatározhatóak abból a szempontból, hogy mit tartalmaznak és ennek a tartalomnak mi az ára. A tanácsadás például kevésbé egzakt, ez sokkal inkább két fél személyes tárgyalásának eredménye, így ilyen szolgáltatást nem tudunk kínálni. Szemben például egy álláshirdetéssel, amelyhez adott esetben akár a listaár feléért is már hozzá lehet jutni.

- Milyen szisztéma szerint épül fel pontosan a HR Prémium Kártya rendszer?

- A rendszer három pillérre épül. Az egyik pillér az úgynevezett állandó kedvezményeket tartalmazza, amely úgy működik, mint egy kedvezménykártya, azaz be lehet őket váltani különböző HR-es szolgáltatásokra. Ezeket 10-25 százalékos kedvezménnyel lehet megvásárolni. Úgy látjuk, hogy ennyi mozgástér általában majdnem mindegyik szolgáltatónál benne van az árban. A másik pillér az úgynevezett hot deal-eket, vagyis a legjobb akciókat tartalmazza, itt már 30-70 százalékos kedvezményekről beszélünk. Ebbe a kategóriába azok a szolgáltatások tartoznak, amelyeket gyorsan értékesíteni szeretnének a cégek. Például ha valaki konferenciát szervez, és a rendezvény előtt egy héttel még száz belépője van, aminek szeretne gazdát találni, vagy ha kiadványokból szeretnének nagyobb készletet kiárusítani, illetve ha egy cég valamilyen területen - akár nullszaldóval vagy kis veszteséggel - be szeretne lépni a piacra, ez a fajta szolgáltatás mindenképpen megéri nekik. A 15-20 százalékos kedvezményt azon szolgáltatók fogják nyújtani, amelyek a meglévőeken túl még egy értékesítési csatornával szeretnének megjelenni, és ezt az oldalt egyfajta médiafelületként fogják alkalmazni. Ugyanakkor mi főleg az aktuális hot deal-ek kínálatából fogunk kéthetente összeállítani egy hírlevelet, amelyre azért érdemes feliratkozni, mert lesznek limitált darabszámú termékek is, amelyekről először a hírlevelesek értesülnek majd, így aki nincs erre feliratkozva, nem tud hozzájutni ezekhez a különleges ajánlatokhoz. A harmadik pillérről egyelőre annyit árulnék el, hogy a HR-esek számára nyílik majd lehetőség arra, hogy tendert írjanak ki bizonyos szolgáltatásokra, mondjuk önéletrajzok előszelekciójára.

- Mi garantálja, hogy a kedvező ár mellett valóban minőségi szolgáltatáshoz jut egy HR-es?

- Természetesen nem mindenki listázhatja a termékeit, nem lehet automatikusan bekerülni ebben a körbe. Körbenézünk a piacon, és csak a makulátlan presztízsű cégek szerepelhetnek a kínálatban.

- Hogyan működik a rendszer a gyakorlatban?

- A rendszer egyfajta webshop-ként fog működni, az indulást szeptemberben tervezzük. A szolgáltatásokat ezen keresztül tudják megvásárolni a regisztráltak. Fontos, hogy a HR-es tőlünk veszi meg a szolgáltatást, kap egy egyedi azonosítóval ellátott vonalkódot, amelyet be kell mutatni a szolgáltatást kínálónál. A webshop nyitó oldalán a három pillér lesz látható, az állandó kedvezményeknél nem csak a cégek és az ismertetőjük szerepel majd, hanem a szolgáltatások is listázva, a hot deal-eknél pedig az aktuális akciókat tüntetjük fel., a tőlünk kapott kódot kell beváltania a szolgáltatónál. Ha a rendszer beindul, offline is szeretnénk terjeszkedni, elfogadóhelyekkel fogunk tárgyalni, és ehhez már plasztikkártyát is gyártunk.

- A kártya mennyiben különbözik egy kuponos rendszertől?

- Úgy tudnám meghatározni, hogy a klubkártya és a bónuszos rendszer kombinációja, azon belül is kimondottan egy szakmai szegmensre koncentráló rendszer, ahol állandó kedvezmények és exkluzív ajándékok is vannak. A klubkártyának és egy készlet kisöprő közösségi vásárlásnak egyfajta keveréke ez, hazánkban ilyen, "b2b" (business to business) fókuszú közös beszerzésre irányuló oldal még nincsen.

- Mennyire lesznek vevők erre a megoldásra a szolgáltatók, hiszen így is kénytelenek alacsony árakkal dolgozni?

- Az állandó kedvezmény mindenképpen érdekelni fogja a szolgáltatókat, hiszen mint már említettem, 15-20 százalékos kedvezménnyel már eleve kalkulálnak az árak kialakításánál. A nagyobb százalékos kedvezmény pedig azoknak jön jól majd, akiket éppen az agresszív piacszerzés érdekel, vagy megszorulnak bizonyos szituációkban.

- Van, aki azt mondja, nem az áron múlik, hogy el tud-e adni egy terméket, mások szerint ma az ár dönt egy szolgáltatásnál. Mi jellemzi a HR piacot ebből a szempontból?

- Arra törekszünk, hogy a szolgáltatások ár-érték arányban a maximumot nyújtsák. Azért kínálunk sztenderd termékeket, mert azok viszonylag jól összehasonlíthatóak egymással. Olyan terméknél, ahol az egyik ugyanolyan, mint a másik, az olcsóbbat kell választani, ahol azonban a minőség is számít, ott az ár-érték arány a döntő. Mondok egy példát. Ha van két állásportál, amelyik közül az egyiken arányaiban háromszor annyi embert lehet elérni, mint a másikon, de kétszer többe kerül, hiába drágább, ár-érték arányban ezt éri meg megvásárolni. Ha a másik harmad annyi embert ér el, de negyed annyiba kerül, akkor már ez lesz a kedvezőbb.

- Milyen előnyük származik a HR-eseknek, ha igényelnek ilyen kártyát?

- Egyrészt költséget és időt fognak megtakarítani a beszerzésben, másrészt a rendszer kialakításakor a HR-esekre, mint magánszemélyekre is gondoltunk, ezért nemcsak a szakmai lehetőségeket fogunk betenni az ajánlatokba, hanem exkluzív elemeket is. Emellett azok, akik rendelkeznek majd ilyen kártyával, zárt exkluzív klubelőadásokra is meghívást kapnak, amelyek ingyenesen elérhetőek lesznek a számukra.

- Milyen várakozásaik vannak az új kezdeményezéssel kapcsolatban?

- Reméljük, hogy egy év alatt száz olyan cég lesz a partnerünk, akiknek állandó kedvezményét listázni tudjuk, illetve heti egy-két "forró ügylettel", 5-10 ezer közötti regisztrálttal elégedettek lennénk.

Follow hrportal_hu on Twitter