Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 12 éve

Szigorúbb adószabályok vetnek véget a karácsonyi partiknak

images

Egy tízmillió forintos költségvetésű dolgozói vagy ügyfélparti a megrendelőnek akár 20-25 millió forintját is felemésztheti, köszönhetően a vissza nem igényelhető áfa, valamint a magas adó- és járulékterhek miatt. Az állam a reklámajándékok terén is meghúzta a nadrágszíjat: személyi jövedelemadót, tb-járulékot és munkaadói járulékot kell utánuk ugyanis fizetni, mivel természetbeni juttatásnak minősülnek.

Pável Krisztina, a reklámajándékokat értékesítő Golding Kft. értékesítési igazgatója szerint a kormány megszorító intézkedései is éreztetik hatásukat, a gyógyszeripari cégek például sokkal kevesebbet költenek a ajándékra, pedig a forgalmuk 20-25 százalékát ők teszik ki. A 100 ezer forint alatti értékben rendelő cégek aránya 22-ről 30 százalékra nőtt egy év alatt, nagyobb értékben pedig kevesebben adnak ajándékot.

Idén az USB-csatlakozással ellátott tárgyakra (kislámpa, egérpad, hosszabbító és az igényes kiszerelésű pendrive-ok) van a legnagyobb igény, de azért az évek óta ajándékozási toplista élén álló irodaszerek, írószerek, nyomtatványok, naptárak és a CD lemezek állnak is állják a sarat. Nagy népszerűségnek örvendenek még az italok is (különösen a borok), a ruházati termékek és sporteszközök, valamint az egyedi ajándékok csillaga viszont leáldozott. Igaz, egy kis fantáziával a fentiek ajándékozását is különleges élménnyé varázsolhatjuk, például ha egy somelier viszi házhoz a bort, biztosan nem marad el a kívánt hatás.

A partiszervező cégek szerint nincs nagy változás az idei szezonban, igaz, már a tavalyi év is spórolós volt. A cégek szeretnék minél kisebb összegből megúszni az év végi bulikat, különösen a kisebbek, akik a szűkülő lehetőségek miatt kezdenek el-eltünedezni a megrendelők közül. A nagyobb társaságok azonban továbbra sem mondanak le a karácsonyi-szilveszteri partikról, bár tény, hogy a díszesebb rendezvényekből kevesebb van, mint korábban - pedig régebben nagy divat volt 800-1000 vendégnek partit adni.

Most az 50-150 személyes partik virágkorát éljük - mondta Semsei Rudolf, a Budapest Party Service Kft. ügyvezetője. Hozzáteszi: egyre több cég siet előre, már novemberben karácsonyozik, vagy éppen ellenkezőleg, januárra teszi át a céges bulit. A decemberi csúcsban ugyanis a legtöbb cégvezető és a dolgozó meglehetősen elfoglalt, az év elején pedig sokkal szívesebben mozdulnak ki. Ennek következtében sokhelyütt nem karácsonyi, hanem disznótoros-farsangi mulatságot rendeznek januárban - nyilatkozta Szabó Hédi, a RagazzArt rendezvényszervező ügyvezetője a Népszabadságnak.

A karácsonyi bulit sok vállalat igyekszik feldobni egy-egy híresebb személlyel, az idei évben például Talmácsi Gábor a sláger. A megrendelők egyébként főként a fellépőkön és a dekoráción szeretnek spórolni, a menüt viszont általában gazdagon állítják össze. A parti büdzséjéről a helyszín árulkodik a leghívebben. A legfényűzőbb estélyeket a milliókért kibérelhető operaházban és a Szépművészeti Múzeumban tartják, de a budapesti múzeumokat és az elegáns szállodák termeit is előszeretettel foglalják le.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
200 munkahelyet teremt egy dél-koreai beruházás Salgótarjánban

Kétszáz embernek ad munkát épülő salgótarjáni üzemében a dél-koreai Bumchun Precision nevű cég, a beruházás értéke 41 millió euró, mintegy... Teljes cikk

2000 embert bocsát el a Citroën 2022-ig

Két gyárát bezárja a Citroën 2022-ig, ennek megfelelően a Dongfeng gyártóval közös vállalata, a Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA) a... Teljes cikk

Diákokat dolgoztattak illegálisan a gyárban, hogy időben elkészüljenek az Amazon hangszórói

Havi 60 órában, éjszakai műszakban is dolgoztatta azokat a 16-18 éveseket a Foxconn, akiket középiskolában toboroztak, hogy elegendő mennyiség... Teljes cikk