kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Szolgáltató központok: minden adott a sikerhez Magyarországon

Adottak a feltételek a szolgáltató központok sikeres működéséhez Magyarországon, a világszinten folyamatosan, évi akár tízmilliárd dollárral bővülő szektor így hazánkban is tovább növekedhet - mondta Pálszabó Tibor, a VI. Nemzetközi Szolgáltatóipari és Outsourcing Konferencián.

Az Ernst & Young adópartnere hozzátette: töretlenül folytatódik az a trend, hogy a globális társaságok regionális vagy globális szolgáltató központokba szervezik ki tevékenységeik egy részét. Fontos, hogy Magyarország minél nagyobb szeletet hasítson ki magának ebből a tortából új központok létrejöttének, valamint a meglévők növekedésének elősegítésével.

"A szolgáltató központoknak leginkább a támogatási rendszer, az adózási környezet és a képzett magyar erőforrások miatt érdemes megjelenniük, illetve bővíteni tevékenységüket Magyarországon. Emellett hazánkban a közép-európai és nyugati nyelveket beszélők elérhetősége és a meglévő szaktudás - a lassan csökkenő költségelőny mellett is - hosszú távú előnyt biztosít a vállalatoknak" - mondta Pálszabó Tibor. Az Ernst & Young adópartnere hozzátette: a cég előrejelzései szerint folyamatos, akár globális szinten tízmilliárd dollár értékű éves növekedés várható a szektorban a következő időszakban.

Az Ernst & Young témával foglalkozó felmérése szerint világszintű trend a helyi pénzügyi és adózási erőforrások csökkentése, regionális, esetleg globális központokba való telepítése. A világ legnagyobb vállalatainál dolgozó adó- és pénzügyi vezetők nyolcvan százaléka úgy nyilatkozott, hogy cégük már végrehajtott, illetve tervez hasonló átszervezést. A kétszáz döntéshozó megkérdezésén alapuló tanulmány szerint a helyi szaktudáshoz való hozzáférés a legnagyobb kihívás a szolgáltató központok létesítése során, amelynek megoldására többségükben külső szolgáltatók segítségét veszik igénybe, lehetőleg regionális vagy globális szerződések alapján.

"A szakképzett munkaerő megtalálása és megtartása az egyik legnagyobb kihívás a szolgáltató központok számára, amelyre a magyar SZJA-rendszer számos adó hatékony megoldást kínál. A szektorban működő cégek számára fontos ezeknek a lehetőségeknek a felismerése és tudatos alkalmazása" - mutatott rá Pálszabó Tibor.

A szolgáltató központok térnyerésével párhuzamosan, belső felépítésük és az általuk ellátott feladat is egyre összetettebbé válik - mondta Buzás Dóra, az Ernst & Young Számviteli, Könyvviteli és Beszámolási üzletágának szenior menedzsere.

"Ma már nemcsak egy adott részfeladat ellátását bízzák a szolgáltató központokra, hanem akár összetett számviteli és ellenőrző funkciókat is helyi és globális szinten egyaránt. A komplexitás növekedésével azonban a központok által vállalt kockázatok is emelkednek" - mutatott rá Buzás Dóra.

Az Ernst & Young szakértője kiemelte: a pénzügyi, számviteli és adózási feladatok globális szinten való ellátása rendkívül sok előnnyel jár, veszélye azonban, hogy a nagy rendszerekben a cégek szem elől veszthetik a helyi határidőket és feladatokat. Ezek a problémák ráadásul sokszor csak utólag, például egy adóhatósági ellenőrzés során derülnek ki. Ezért is fontos, hogy a szolgáltató központok olyan szakértők segítségét vegyék igénybe, akik megfelelő tapasztalattal és háttérrel rendelkeznek a globális beszámolási feladatok helyi követelményekre fordításában - tette hozzá Buzás Dóra.


  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk