Megjelent: 15 éve

Tíz vállalat nyert a CSR Best Practice 2007 pályázaton

Tíz vállalat nyert jogot arra, hogy bekerüljön a Magyar Public Relations Szövetség "CSR Best Practice 2007" című kiadványába, amely a leginkább példamutató vállalati felelősségvállalás hazai gyakorlatait gyűjti csokorba. A kiadvány a tavalyi sikeres pályázat folytatása, ám idén szigorúbb kritériumoknak kellett megfelelniük az eredménnyel pályázóknak.

A Magyar Public Relations Szövetség 2007-ben indította útjára a Best Practice pályázat-sorozatot, hagyományteremtő célzattal. A pályázat törekvése, hogy feltárja és példaként állítsa a legjobb CSR (vállalati felelősségvállalás) gyakorlatokat más vállalatok elé, elismerje a nyertes pályázók felelősségvállaló törekvéseit és elősegítse a CSR hazai térnyerését - áll a lapunknak eljuttatott közleményben.

A pályázatokat elbíráló zsűri olyan neves szakemberekből állt, akik az általuk vezetett szervezetek révén sokat tettek a CSR magyarországi elismertetéséért:

  • Czakó Borbála - a Magyar Köztársaság londoni nagykövete, a HBLF elnöke
  • Demcsák Mária - a Piac&Profit magazin főszerkesztője
  • Lakatos Zsófia - az MPRSZ alelnöke, a CSR szekció vezetője
  • Dr. Szeles Péter - az MPRSZ elnöke
  • Dr. Tóth Gergely - a KÖVET főtitkára
  • Varga István - a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért elnöke

    Idén a tavalyinál kevesebb vállalat indult a pályázaton, köszönhetően a szigorított kritériumoknak. A zsűri csak azon pályázatokat fogadta el, amelyekből egyértelműen kitűnt, hogy a pályázó rendelkezik kidolgozott CSR stratégiával, felelősségvállalása áthatja a napi működést és megmutatkozik az összes érintett csoporthoz fűződő kapcsolatában. A bírálók kiemelt figyelmet szenteltek annak is, hogy a társadalom felé megnyilvánuló kötelezettségvállalás mellett jelentős szerepet kapjanak a környezetvédelmi törekvések. Nem nyerhetett olyan cég, amely egyáltalán nem, vagy csupán formálisan involválta munkatársait a felelős működésbe, és azon cégek sem, amelyek pályázata - legyen mégoly meggyőző is - nem volt összhangban a valósággal, és a vállalat társadalmi megítélésével. Így a 13 pályázó közül végül 10 kerülhetett be a kiadványba, és minősült idén Legjobb Gyakorlatnak.


    A nyertes pályázatok névsorrendben a következők:



  • Atel Csepeli Vállalatcsoport
  • Bakos Faipari Egyéni Cég
  • Budapest Bank
  • GE Magyarország
  • Holcim Hungária
  • K&H Bank
  • KPMG Hungária
  • MOL
  • Pannon
  • Vodafone Magyarország

    A pályázat kapcsán Dr. Szeles Péter, az MPRSZ elnöke elmondta: "Örömteli és bizakodásra okot adó, hogy mind több hazai vállalkozás - kis- és nagyvállalkozások egyaránt - gondolják újra működésüket, a nyereség elérésének gyakorlati módjait. Ez nem csupán jogkövetést, a létező törvények és szabályok maradéktalan betartását jelenti és kell jelentenie, hanem az etikus és felelős működést is. A jelenkor egyik legkomolyabb veszélye, a klíma változása, mely előtérbe helyezte a környezetvédelmi szempontokat, a CSR törekvéseken belül már látható és érzékelhető ezen szempontrendszer erősödése. Bízom benne, hogy jövőre még több vállalat pályázik sikeresen, azok is, amelyek most még elutasított a zsűri és azok is, amelyek idén nem nyújtottak be, vagy nem a szigorú előírásoknak megfelelően adtak be pályázatot."

    Lakatos Zsófia, az MPRSZ alelnöke hozzátette: "A nyertes 10 pályázó vállalat erős csapatot alkot, kivétel nélkül mindegyik pályázat figyelemre méltó. Külön örömömre szolgált, hogy ismét sikeresen pályázott egy kkv, a Bakos Faipari Egyéni Cég, bebizonyítva, hogy a felelősségvállalás nemcsak a nagyok kiváltsága. Szeretnénk erősíteni ezt a vonalat, és minél több kis- és középvállalkozással megismertetni a felelősségvállalás elvét és gyakorlatát. Ezért olyan fontos, hogy legyenek példaként állítható esettanulmányok és azon cégek, amelyek követendő gyakorlatot folytatnak, segítsék azok törekvéseit, akik még csak ismerkednek ezzel a területtel."

    A Magyar Public Relations Szövetség idén meghirdette CSR Média pályázatát is, amely azon szerkesztőségek, újságírók munkáját kívánja elismerni, akik sokat tettek a vállalati felelősségvállalás megismertetése és elterjesztése érdekében.

    A szövetség tervei szerint, még idén kiírásra kerül egy harmadik CSR pályázat is, amely a civil szférát célozza és tervezzük a Best Practice nyertesek bevonását egy hosszabb távú új programba, kezdeményezésbe is. A CSR Best Practice 2007 kiadvány várhatóan ősszel jelenik meg. A nyerteseknek az oklevelek és a könyvek egy ünnepélyes díjkiosztó keretében kerülnek átadásra.
    • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
    • 2023.02.16CX-Ray elégedettségfelmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák! Részletek Jegyek
    • 2023.02.23CX-Ray teljesítményértékelés online workshop Miért fontos a TÉR? Az egyértelmű egyéni és csapat célok és a folyamatos visszajelzés az elkötelezettséget és motivációt kiemelten meghatározó tényezők. Részletek Jegyek
    • 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
    További cikkek
    A nagyobb cégek körében nőtt az innovációt végrehajtók száma

    A cégek majdnem fele szoftver beszerzésével igyekezett javítani innovációján. Teljes cikk

    Takács Péter: a kormány folytatja az egészségügyi dolgozók béremelését

    Idén júliusban, majd jövő év márciusában újabb ápolói béremelés következik - mondta az egészségügyi államtitkár. Teljes cikk

    Kik félthetik munkájukat leginkább a chatbotok elterjedése miatt?

    A dolgozók több mint fele szerint a marketing és PR osztályokon lehetne bevezetni a chatbotot, ám a szektor dolgozói közül csak kevesen félnek ettől. Teljes cikk