Több pihenőidő jár a sofőröknek az új uniós szabályozás szerint
Új, az eddigieknél szigorúbb szabályozás lépett tegnaptól életbe az Európai Unióban a teherautó- és autóbuszsofőrök pihenőidejére vonatkozóan - írja a Magyar Hírlap.
Az új szabályok szerint a sofőrök egyszerre legfeljebb kilenc órát vezethetnek, ám a napi pihenőidő minimálisan 11 óra lehet. Hetente vezetéssel legfeljebb 56, kéthetente pedig 90 órát tölthetnek. Minden második héten 45 órát szükséges egyszerre pihenéssel tölteni. A szabályozás lehetővé teszi, hogy a heti pihenőidő 24 órára csökkenthető, ám ebben az esetben a második hét után a 24 és a 45 óra különbözetét is hozzá kell adni a kéthetes kötelező pihenőidőhöz.
Eltörlik a turistabuszok sofőrjeire vonatkozó kivételt, amelynek értelmében ők folyamatosan 12 napig ülhettek a volán mögé. Új szabály az is, hogy a sofőröknek hetente minimum 45 óra szabad időt kell biztosítani - olvasható a Magyar Hírlapban.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A júniussal zárult egy évben meredeken csökkent a megelőző időszakok rekordszintjeiről a nettó bevándorlás Nagy-Britanniában. A brit statisztikai... Teljes cikk
Egy friss kutatásból kiderül, hogy a minőségi munkát végző munkavállalók nemcsak elégedettebbek, hanem egészségesebbek, elkötelezettebbek és... Teljes cikk
A Google keresési adatai és a felmérések is azt jelzik, hogy egyre többen aggódnak a munkahelyi zaklatás miatt. Teljes cikk
- Új Kúria-határozat a pihenőidőről: tömeges perek és pótlékok jöhetnek? 1 éve
- A víz az úr - a logisztikai szektort is érinti az árvízhelyzet 1 éve
- Több százezres jutalmat is kaphatnak az Uber új sofőrjei 1 éve
- Idén is megválasztják az év női logisztikusát 1 éve
- A Napi és Heti Pihenőidő Új Szabályozása 1 éve
- A Napi és Heti Pihenőidő Új Szabályozása: Hogyan Hat a Munkaadókra és Munkavállalókra a Kúria Legújabb Döntése? 1 éve
- Egyre több az önvezető taxi Kínában, a sofőrök féltik a munkájukat 1 éve
- Több mint ezren szerezhetnek ingyen jogosítványt a sofőrhiány miatt 2 éve
- A teherautók és buszok vezetőinek harmada követett el szabálysértést 2 éve
- Sofőr állás 2 éve
- Jelenléti ív 2 éve
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja